Hallo Allemaal, Ik ben op dit moment 38 +1 weken zwanger en mijn beeb in nog niet ingedaald! Ik ben best onzeker erover en niemand kan me verder iets zeggen... Wie herkent of heeft dit ook? Er werd mij acupuntuur aangeraden maar laat het liever op de natuurlijke wijze gebeuren.
Het schijnt als je een zwangerschapsketing draagt dat daadoor je kindje niet indaalt ivm het geluid wat ze fijn vinden klinken. En als het je 2e kindje is schijnt het ook vaak te wezen dat deze pas indalen op het moment van je bevalling.
Als je kleine niet indaald is dat geen probleem hoor, dat gebeurt dan bij bv de weeen/bevalling, of misschien alsnog, de mijne is ook nog niet ingedaald en loop al 5 dagen over tijd. Wel zullen ze misschien dmv een echo gaan kijken of misschien het hoofdje te groot is voor de doorgang of dat misschien de placenta er deels voor ligt. Is dit beide niet het geval, is het niet erg, als je vliezen breken, (ben je niet thuis dan rustig naar huis gaan) gaan liggen en de verloskundige bellen, verder geen paniek, geen probleem... Het komt vaker voor
Dit is mijn eerste kindje Fleur. CaatjeMo, ik heb een extra echo gehad maar daar was alles goed! Maar gelukkig dat ik niet de enige ben.
dan is verder niks om je druk over te maken hoor, en ook niet alleen maar thuis blijven, met de angst stel dat ergens me vliezen breken enz... Hebben ze niet tegen je gezegd dat als je vliezen breken dat je dan moet gaan liggen en bellen? En ook dat je eerst rustig naar huis mag gaan en dus niet midden in de supermarkt hoeft te gaan liggen ( zo ernstig is het nou ook weer niet namelijk ) Wonder boven wonder zijn mensen die dat doen haha, bij mijn echo meldde de GYN nog dat ik gerust naar huis mocht haha, dat hij een patient had die dus echt midden in supermarkt ging liggen en nog weigerde op te staan haha. Gewoon de dingen doen die je altijd doet, gebeurt er wat (vliezen breken) op gemakje naar huis, op bed liggen en VK bellen, die gaat kijken of de kleine inmiddels wel of niet ingedaald is, zo niet word je liggend vervoerd naar waar je wil bevallen, is wel ingedaald, mag je weer rond lopen en wachten tot de weeen beginnen....
De VK vertelde mij dat ik meteen moet gaan liggen, oh dus kan ook nog rustig naar huis gaan. Daar was ik wel iets angstig voor, maar blijf er ook niet voor in huis hoor Bedankt, ben nu wel redelijk gerustgesteld en laat het gewoon op me afkomen.
ja je mag gewoon naar huis, stel je voor dat in de bus je vliezen breken, en je daar moet liggen, rijd je de hele tijd rondjes door de stad LOL Dat was dus ook verkeerd begrepen door die mevrouw in de supermarkt, dacht ook dat ze geen stap meer mocht zetten haha,
Bij mij is de kleine ook nog niet ingedaald. Ik voel me daar zelf ook wat onzeker over. Had liever gehad dat de kleine ingedaald zat. Maar ja we kunnen hem niet dwingen he.