voelen van je kindje.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inggrid, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Florentine

Florentine Actief lid

28 jan 2009
    107
    0
    0
    Ik voelde ons menneke ook al met een week of 16. Mijn vriend zo rond de 18e/19e week ongeveer. Het is inmiddels zo dat we mijn buik zien bewegen als Spruitje weer besluit een feestje te bouwen en ik lig regelmatig een halve nacht wakker omdat hij zo actief is. Dat beloofd wat.... [-o<

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hier ligt de placenta voor en voel niet egt veel.. :( vind t heel jammer.. zou graag ook al schopjes willen voelen.. voel enkel heel af en toe n plopje of n kriebeltje.. maar goed.. als alles maar goed gaat.. das t belangrijkst:D

3. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Hoi ik voel de baby nu ook al een week. En ben nu 16 weken, dus vanaf week 15 voelde ik al plopjes en geborrel hihi. Vind het hartstikke leuk. Geniet ervan!

4. Miranda26

Miranda26 Actief lid

4 feb 2009
    319
    0
    0
    hoorn
    Ik ben nu 14 weken en voel af en toe een soort gekriebel in me buik heel zachtjes.Zou dat het kindje kunnen zijn?Het is nog wel erg vroeg.

5. Kovu

Kovu Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    Met 15;4 weken voelde ik de baby voor het eerst. Afgelopen weekend, met 19;2 weken, heeft mijn man de kleine voor het eerst voelen bewegen. Zelf kon ik de baby al eerder van buitenaf voelen, alleen stopte de baby telkens met bewegen zodra mijn man zijn hand op mijn buik legde.....

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ja maf he ze zeggen dat de baby dat gewoon aanvoelt als er een "vreemde" hand ineens over de buik voelt of als de hand koud is. om warme handen komen ze weer eerder af. Of ze schrikken ervan hahaha. Wat herkent die kleine al veel. Maar vindt het met de dag bijzonderder worden. En het is al zo bijzonder.

7. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou jah wacht dit keer met smart af. doe me best elek dag ff er voor te gaan zitten maar voel echt nog niks grr hihi. kom dan vast door de placenta en omdat frummel met zijn kont in me rug ligt heb dus wel veel last van me rug ed hahaha.

8. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    he meiden

ik heb twee dagen geleden volgens mij mijn kindje ook gevoeld.
    ik lag op bed. en kreeg een beetje last van een raar gevoel onder in mijn buik.
    ik legde mijn hand op mijn onderbuik en voelde toen echt iets tegen mijn buik aan drukken niet aan de buitenkant maar aan de binnenkant van mijn buik.was echt heel even bonk bonk niet hard heel zachtjes maar er gebeurde wel iets van binnen hahaha.
    was zo'n leuk gevoel. ik weet niet of dit al kan maar heb het gevoel dat het mijn beebje was.
    wat denken jullie kan dit al?

liefs

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Het is vroeg, maar je hoort wel vaker dat vrouwen hun kindje zo vroeg voelen. De vlk hier zei dat het echt pas mogelijk is na 18 weken. Maar volgens mij voel je het toch zelf het beste. En als jij denkt dat dat je kindje geweest is dan zal dat ook wel zo zijn.

Mooi gevoel he! :D Geniet ervan, je zal het straks ook nog wel veel vaker gaan voelen.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik voelde mijn 1e uk zelf met 15 weken en partner met 20 weken ongeveer
    deze uk voelde ik al met 11 weken en partner met 17 weken ongeveer.

ook erg vroeg maar het is ook een echte druktemaker hier. vanaf 19 weken zie je zelfs heel me buik aan de buitenkant bewegen en sinds een week of 25 is hij niet meer te houden en zelfs als ik loop gaat me buik alle kanten op whaha

geniet er lekker van, tis erg mooi

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    nou dan hou ik het er op dat het onze kleine uk was hahaha
    ja echt een super gevoel heel mooi

liefs

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ik heb de kleine al afgelopen donderdag gevoelt :baby:
    Leek net een fladerend vlindertje

woensdag nog een hartverzakking gehad omdat de vk het hartje niet kond vinden
    Maar het eigenwijsje zit al ten hoogte van mn navel bleek uit de echo

13. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik voelde de beeb zelf met 18,5 week, en vanaf vorige week ook vanaf de buitenkant, maar alleen als ik plat op me rug lig, heb nogal een speklaag (mt 50) dus vind het sws al bijzonder dat ik het zo vroeg al voel. Alleen telkens als mijn vriend zijn hand op mijn buik legt, stopt de baby, kan ik daar wat aan doen?

14. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hier stopt die kleine ook vaak als mijn vriend zijn hand op mijn buik legt... De truc is om dan gewoon geduldig te wachten met zijn hand op je buik. Dan krijgt hij vanzelf een poeier!
    De laatste week worden haar schopjes echte trappen; soms kan ze zelfs "vervelend" hard schoppen of duwen. Ik blijf er geweldig van genieten hoor, maar soms voelt het een beetje onaangenaam...

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik voelde de baby met 18 weken. Eerst leek het steeds of het mijn darmen waren maar na een tijdje was ik me ervan bewust dat het beebje was! :D
    Ik voel het ook af en toe als ik mijn hand op mijn buik leg, mijn vriend nog niet. Mischien dat dat komt omdat ik weet wat ik moet voelen en telkens als beeb schopt dan is mijn vriend net te laat.

Deel Deze Pagina