bij mn dochtertje moest ik wel vaker spugen door de misselijkheid de eerste weken. maar verder geen verschil.
Alles is anders deze zwangerschap. Van m'n zoontje had ik niks, ja beetje last van m'n stuitje en vooral in het begin erg moe. Maar verder niks. En nu? Ik ben misselijk geweest, en flink ook. Een zenuw die klem zat, blaasontsteking, vreselijk vermoeid (de hele zwangerschap al) nu bekkenpijn, ik kan soms amper lopen van de pijn. Veel vaker harder buiken. Maagzuur, hartkloppingen, pffff Ja t valt me best tegen deze keer, ik kan ook echt niet wachten tot ze er is.
Ik hen bij de zwangerschappen van mijn zoontjes haast niks gevoeld. Geen seconde misselijk geweest. Ik ben nu in verwachting van een meisje en ik ben toch wel misselijk geweest op sommige momenten. Ben ook veel emotioneler. Teveel vrouwelijk hormoon vrees ik
Ik denk dat de verschillen niet in het geslacht zitten, maar gewoon in de zwangerschap. Ik ben bij beide zwangerschappen even misselijk geweest de eerste 4 maanden en ook mijn buik is hetzelfde qua vorm. Heb bij deze zwangerschap wel bekkeninstabiliteit gekregen maar dat schijnt bij een 2e zwangerschap sneller te gebeuren dan bij de 1e. Wel opmerkelijk verschil in maagzuur, daar heb ik nu veel minder last van dan bij mijn dochter!
Ik heb 2 meiden. En die zwangerschappen waren beide totaal verschillend. Nu 3e zwangerschap en weer lijkt het weinig op 1 van de zwangerschappen hiervoor. Heb trouwens nog geen idee wat we nu krijgen
Ben benieuwd! Heb zelf heel sterk het gevoel dat we een jongen erbij krijgen! Maar komt misschien ook wel doordat mijn zwangerschap nagenoeg hetzelfde is als die van mijn zoon.
Hier de derde. De zwangerschappen van mijn meiden waren een hel. Bij de een spugen tot wk 40, bij de ander spugen tot week 18 en verder alle kwaaltjes die je maar kunt opnoemen. Nu 31 wk zwanger van een jongetje en wat een makkelijke zwangerschap is dit zeg! Maar een paar weken aan het spugen geweest. En verder geen gekke dingen. In mijn geval is het dus waar dat de zwangerschap van een jongen makkelijker is.
Zwangerschap van mijn zoon.... een libido waar je U tegen zegt Zwangerschap van mijn dochter.... een ijskoningin
Bij mijn zoontjes 2 x redelijk dezelfde zwangerschap. Klein beetje misselijk maar dat was een "leuke" bevestiging dat ik zwanger was. Wel vreselijk veel pijn/last van zwangerschaps-ischias, rugklachten, last van mijn ribben en maagzuur. Nu zwanger van een meisje en de eerste 14 a 15 weken kotsmisselijk (gelukkig niet spugen) en vreselijk moe. Ik heb tot nu toe een héél stuk minder lichamelijke klachten. Eigenlijk gaat dat best goed. Wel nog snel moe. Ik ben nu wel ontzettend sacherijnig om het minst of geringste En wat jolien zegt herken ik ook
Ik heb pukkels waar je u tegen zegt, ook groeit mijn haar niet heel snel. Kortom vreselijk. Bij mijn zoontje had ik stralend haar en stralende huid. Verder niet echt verschil.. Wel een veel hogere buik maar waar dat door komt?
Bij mij verlopen beide zwangerschappen precies hetzelfde. Spugen t/m week 20 en nu voorbij de 22 weken eigenlijk prima voelen. Vooralsnog geen gekke kwaaltjes of dingen. Mijn buik is nu alleen veel puntiger dan de vorige zwangerschap. Het enige verschil is dat ik nu veel moeier ben, maar wat wil je, er loopt en een 3 jarige rond en ik ben al 40. Beide keren een jongen trouwens.
Jongen: - 13 weken misselijk geweest - veel pukkels - snel grote borsten en heel pijnlijk meisje (nu zwanger) - 18 weken moe en misselijk geweest - geen pukkels - pas nog steeds in mijn bh's (23 weken) - ervaar het als veel zwaarder, weinig energie, ziek geweest, snel buiten adem enz....
Het meisje was een stuk lichter en trapte daardoor minder hard dan het jongetje. Verder niet zoveel verschil.
Ik hen twee jongens en twee meisjes. De zwangerschap van mijn eerste en tweede waren anders. Tweede inderdaad meisje. Maar no3 leek erg op no 2 en het was weer een jongen ipv meisje. No4 leek weer erg op no1 en de laatste was weer een meisje ipv wen jongen. Dus het blijft wat mij betreft een bakerpraatje.
3x zwanger van een jongen. 3 totaal verschillende zwangerschappen. 1x misselijk tot 20 weken met spugen bekkeninstabiliteit en chago en emo 2e x misselijk en spugen tot 12 weken veel bandenpijn 3e x eigenlijk geen klachten en kleine buik Was bij de 3e maar 9 kilo gegroeid en bij de andere 2 29 en 25 kilo. En nu bij deze erg pijnlijke borsten obistipatie soms misselijk en chagarijnig