Jesper voor een zoontje. En in wat voor gezin zou je de naam verwachten? Dezelfde vragen heb ik over de naam Daphne voor een eventuele dochter. Alvast bedankt!
Jesper denk ik aan een gezellig typisch NL gezin. Daphne vind ik iets truttiger, zie dan wat saaiere degelijke mensen voor me
Ik ken 2 Daphne's, beide met wat artistieke ouders, dus dat is mijn associatie. Maar zou het niet vreemd vinden bij een 'ander' soort gezin, kan gerust toeval zijn. In combinatie met Jesper, gewoon normaal. Niet kak, niet tokkie, niet hippie/bakfiets, gewoon normaal.
Gewoon normaal. Al zijn de Jespers een beetje sullig, met van die verantwoorde stappertjes, nietszeggende kleren en een moeder die ze duidelijk zelf knipt en geen talent daarvoor heeft . Sorry, zo'n beeld heb ik er dus bij. Daphne gewoon normaal.
Bedankt voor de reacties! We hebben al een dochter met een naam met 1 lettergreep. Of ze een broertje of zusje krijgt weten we nog niet.
Dit en in combinatie met Daphne helemaal. Al kan Daphne met bijv zusje Elize ook weer meer richting hoogopgeleide sportieve vinexwijk gezin gaan. Dus bij Daphne ligt het vooral aan de combinatie.
Vind Jesper en Daphne beetje upper middle class namen. Niets mis mee, geen positieve danwel negatieve associatie wat mij betreft.
Jesper is niet echt mijn ding. Dan eerder Jesse bv. Daphne hebben wij ook als kanshebber (we krijgen in juni een dochter)! Onze andere dochter heet E.mma en wij twijfelen tussen Sophia, Daphne en Eva. Wij zijn ' normale' , hoogopgeleide mensen. Niet extreem hip of bakfiets. Maar ook niet het andere uiterste . Tikkeltje hockey misschien...
Ik vind het gewone normale namen, geen ordi gezin, maar ook een kakkers. Gewone duidelijke namen waarbij je niet hoeft af te vragen hoe je het moet uitspreken en duidelijk dat het een jongetje/ meisje is.
Ik heb een Jesper in de familie, het is een beetje het zwarte schaap van de familie (drugs, veel drank en buitenechtelijke kids enzo) Maar dat is een heel persoonlijke associatie, want hij komt wel weer uit het keurigste gezin dat ik ken. Precies waarin ik de naam zou verwachten Het is wel een bekende voetbal(lers) naam. Daphne is een mooie meisjesnaam.
Haha ja dit dus inderdaad! En voor de zomer heeft Jesper een paar crocs, aangezien die praktisch zijn voor op de camping.
Oh serieus? Zo had ik de naam nooit gezien. Hier geen crocs en geen camping Hoe vinden jullie beide namen trouwens bij M.aud passen?
Vind het ook nette, degelijke namen, stel me er een net gezin bij voor, geen tokkies, geen kakkers, gewoon netjes . Vind het prima bij M.aud passen.