Hallo dames, k ben dus bijna in de 7de week van me zwangerschap. & ik begin me steeds een beetje banger te voelen K lees namelijk op verschillende sites dat de kans van miskraam erg hoog is! & daar ben k bang voor.Begint de hartje van het kind nou pas te kloppen en te groeien of was t al bezig? ik rook namelijk wel nog steeds.. maar wel minder zeker wel wat minder maar tog ben k bang.. k wil me niet so angstig voelen is heel erg vervelend..Ik heb namelijk ook nog geen last van symptonen ofzo ben gewoon helemaal me zelf en k voel me goed .. misschien ja ik weet niet wat k moet denken.. Maar k wou dit vehaal even kwijt..
Brownie, Ik vind het heel logisch dat je bang bent. Ik ben iets langer zwanger en heb daar ook last van... Maar maak je zelf niet gek, stress is namelijk enorm slecht! Je moet zelf gewoon zorgen dat je goed voor jezelf en je baby zorgt.... Ik hoef denk niet uit te leggen wat dat is. Persoonlijk zo ik stoppen met roken, maar ik kan niet over iemand anders oordelen. Dat bepaal je zelf. Wanneer heb je de eerste afspraak bij de VK? Het hartje begint nu ongeveer te werken. kijk anders even bij de calculator daarop kan je je bevaldatum invullen en zie je precies de ontwikkeling. Je bent nog jong dus kans dat het mis gaat is echt heel klein als je alles doet (en niet doet) wat moet. Je kan niet meer doen dan je best... Sterkte meid!
Heey ja die ken ik wel ja ik ben 23 okt uitgerekent en k moet 25ste pas na vk..Ik zal zeker me best doen om te stoppen met roken maar k vind het best moeilijkmaar het is gewoon beter. Bedankt voor je reactie.
Wees gewoon hartstikke blij dat je zwanger bent! Positief denken en geniet ervan. Ik ben nu bijna uitgerekend en heb in het begin ook nooit last gehad van kwaaltjes en voelde me goed. Dat is juist fijn toch? Maar roken zou ik wel laten, je hebt een goede reden: Dat kleine garnaaltje in je buik ! Succes de komende maanden
Ik was daar in het begin ook best wel bang voor, maar nu een stuk minder. Ze zeggen dat het de eerste 13 weken vaak fout gaat. Maar volgens de vk waar ik ben geweest was de kans op een miskraam bij mij maar heeeel klein. Ze zei dat na 8 weken de kans erg klein word. Ik heb ook gelezen dat als je een paar weken zwanger bent en het gaat dan fout, (5 weken denk ik ongeveer) dat er waarschijnlijk nooit een vruchtje heeft gezeten. Het duurt namelijk een tijdje voordat je lichaam het afstoot. Maar eigenlijk moet je je er helemaal niet mee bezig houden. Het kan namelijk ook nog fout gaan als je 30 weken bent.
Volgens Moeders voor Moeders is de leeftijd 20 tot 25 de beste om zwanger te worden. Voor jou lichaam en miste kans op complicaties voor de baby. Probeer er van te genieten! Bel anders je VK en vraag of die afspraak eerder kan. Ik ben 18 okt uitgerekend en heb a.s. dinsdag al een afspraak bij de VK. Krijg alleen geen echo maar wel hartje luisteren.
op de homepagina staat bijna onderaan een item met als onderwerp bevallingslijsten. Als je die open klikt en dan onder oktober 2009. Je zal zien dat het erg druk is, maar wel leuk om met dames te kletsen die hetzelfde meemaken.
je moet die sites gewoon niet lezen joh! lees gewoon alleen de leuke dingen en niet alle kwaaltjes die je kan krijgen en wanneer het mis kan gaan. en ja stoppen met roken is gewoon beter maar de keus is aan jezelf!
Probeer je niet te druk te maken meid. Tuurlijk het gaat soms fout (ik heb ook een miskraam gehad) maar realiseer je dat je daar geen invloed op hebt. Of je je er druk om maakt of niet... het loopt zoals de natuur dat wil. De 1e weken van deze zwangerschap heb ik ook stress gehad of het niet weer mis zou gaan. En nu denk ik wel eens; ik had er veel meer van moeten genieten en vertrouwen in mijn lichaam moeten hebben. Dus aanmelden bij de oktober mama's en lekker elkaar moed inpraten op twijfel momenten. Overigens is roken een beslissing die iedereen zelf moet maken maar als je je toch al zorgen maakt over een miskraam dan kan ik me voorstellen dat dat ergens ook komt doordat je nog rookt en diep van binnen weet dat dat niet echt heel goed is. Stop ermee meid, je bent nog jong, lukt je echt wel! En dan kun je die zorgen daarover iig achter je laten. Oh enne.... van harte!