oorontsteking en niet eten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Speklapje, 31 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Hoi

Sinds zaterdag heeft mijn kleine man van 16 maanden oorontsteking aan beide kanten. Sinds zondag avond antibiotica kuur.
    Maar hij eet al ruim 3 dagen niet! Drinken gaat al beter maar is ook niet echt veel.
    Een fruithapje gaat nog wel.
    Ik weet niet wat ik hiermee aan moet! Hij moet toch een keer gaan eten? ?
    Iemand ervaring en tips?

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.399
    5.305
    113
    Onze zoon eet ook altijd heel slecht als hij oorontsteking heeft, kauwen maakt de oorpijn erger. Geef je ook paracetamol? Wij merken altijd dat hij als de zetpil eenmaal goed werkt, hij dan vaak wel kleine dingen eet, zoals soepstengels etc. Drinken is belangrijker, maar als hij echt helemaal niets eet, dan zou ik even met de huisarts overleggen, als er wel kleine dingen ingaan, zou ik nog even afwachten. Mijn tips zijn dus, pijnstilling, dat werkt hier het best en evt. bijna vloeibare dingen waar hij niet/nauwelijks op hoeft te kauwen.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Eten was hier altijd heel slecht bij oorontstekingen. Ik gaf gewoon extra melk en potjes van 6 maanden: dat ging er dan nog wel in.
    En idd 3 maal daags zetpil tegen de pijn, want oorontstekingen doen echt heel veel pijn :(

4. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!

Hoelang duurt zoiets dan? Normaal is het echt een grote eter en drinker...

Ik gaf eerst 3x daags paracetamol maar dit werkte niet echt.
    De apotheek heeft mij toen Nurofen aangeraden. Dat zou beter werken tegen oorpijn! En dat helpt idd een stuk beter!

Nou we wachten nog even af...

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat doet zeer! Heb het zelf meegemaakt en kauwen is een hel! Ik zou ruim voor het eetmoment een paracetamol zetpil geven.
    Beterschap!

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Eens! Onze dochter was 7 maanden toen ze enorm verkouden was en oorontsteking had. Ze kreeg oordruppels vd huisarts. Ze had natuurlijk ook koorts en ze was enorm hangerig en sliep veel. Drinken deed ze toen goed, ik gaf haar naast de melk ook veel water en wat roosvicee voor de afwisseling. Gaf haar meer fruithap en ook een extra papfles. Ook een beetje yoghurt/vla vond ze lekker.
    Misschien is een papfles, een optie? Je kunt bambix ontbijtpap voor 12+ gebruiken. Op 170 ml melk deed ik 2 afgestreken eetlepels bambix.

Sterkte en beterschap!

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik wou het net aan je adviseren.. Nurofen.

Ik zou daar nog even mee doorgaan.

8. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedje stukje omhoog zetten zodat hij minder plat ligt kan ook helpen...

Zolang kindjes genoeg drinken is het niet zon ramp joh een paar dagen niet eten, daar zou ik me niet druk om maken...

Deel Deze Pagina