Hoi, Ik heb een vraagje. Mijn kindje is nu 3 jaar. We willen graag voor een tweede. Ik ben inmiddels 38 jaar oud. Ik laat donderdag a.s. mijn spiraal verwijderen (5 november) De eerste dag van mijn laatste menstruatie was donderdag 20 oktober met wat licht bloedverlies, in het weekend (zaterdag 22 oktober) zette de menstruatie echt goed door. Ik heb een cyclus die (nu ik nog borstvoeding geef) wat varieert van 25 a 26 dagen tot aan 30 dagen, vroeger was ik altijd stipt op tijd (28 dagen) Mijn vraagje: heb ik deze ronde al kans om zwanger te raken? Edit, ik heb een koperspiraal, geen mirena
Hoi Merlijn, na een koperspiraal heb je inderdaad gewoon kans met de eerste ronde zwanger te raken. Zorg er wel voor dat je een vruchtbare periode incalculeert ivm je iets onregelmatige cyclus. Groetjes Brigitte
Bedankt Brigitte! Nog enkele vraagjes, ik heb waarschijnlijk mijn vruchtbare dagen/eisprong de komende dagen (denk ik, nog geen rekbaar slijm gezien overigens en net gemenstrueerd, vorige zaterdag (7 dagen geleden) waren de rode duivels er in volle hevigheid. Twee vragen; 1. Denk je dat deze ronde (november) ook nog mee kan tellen of moet ik eerder rekenen op december als eerste ronde? 2. En: dat ik iets onregelmatiger ben, ligt dat nog aan het feit dat ik mijn oudste nog zelf voed (nu bijna 3 jaar; tussen 2 en stuk of 5 voedingen per dag; ook nog gemiddeld 1 nachtvoeding) of is het een teken van een begin van de overgang, daar ben ik wel eens bang voor (ik ben nu 38, dus niet meer de jongste) Ik heb tijdens vorige cycli wel rekbaar slijm gemerkt (heb daar ter orientatie wel op gelet). bedankt weer!
Hoi, ik heb nog wat meer vragen, hier komen ze: de eerste twee vragen; 1. Denk je dat deze ronde (november) ook nog mee kan tellen of moet ik eerder rekenen op december als eerste ronde? 2. En: dat ik iets onregelmatiger ben, ligt dat nog aan het feit dat ik mijn oudste nog zelf voed (nu bijna 3 jaar; tussen 2 en stuk of 5 voedingen per dag; ook nog gemiddeld 1 nachtvoeding) of is het een teken van een begin van de overgang, daar ben ik wel eens bang voor (ik ben nu 38, dus niet meer de jongste) Ik heb tijdens vorige cycli wel rekbaar slijm gemerkt (heb daar ter orientatie wel op gelet). Maar ook: 3. Gisteren (5 nov) is mijn spiraal eruit gegaan. Ik heb eergisteren nog gemeenschap gehad met mijn man. Ik vermoed dat gisteren mijn eisprong geweest is (glibberig slijm, tot woensdag wel wit wat taai slijm). Had wat licht bloedverlies en krampen en durfde daarom niet te vrijen. Kan de vrijpartij van woensdag meetellen voor deze ronde zeg maar? bedankt weer![/QUOTE]
[/QUOTE] Bovenstaande drie vragen, en bovendien deze: 4. Ik menstrueer de eerste dag of eerste twee dagen heel licht, daarna zet de menstruatie pas echt goed door en wordt het bloedverlies hevig. Wat is nu de eerste dag van mijn menstruatie? En hoe moet ik tellen t.o.v. de NOD en ovulatie?
Hoi Merlijn! 1. Ik zou denk ik toch van december uitgaan en niet meer van november. 2. een beetje onregelmatiger kan prima passen bij dat je nog voedt. Sowieso kan je cyclus gedurende je leven wat veranderen. Ik zou niet meteen denken aan een vervroegde overgang. 3. Ik denk dat die keer gemeenschap niet heel vruchtbaar zal zijn aangezien de koperspiraal stoffen afgeeft die de zaadcellen verlammen. Ik weet niet hoe snel die stoffen precies uit je lijf zijn, maar ik kan me voorstellen dat de zaadcellen nu nog getroffen zijn. 4. Dat is altijd een lastige, maar in principe is het de eerste dag bloedverlies, ook al is het maar een beetje. Als je zo begint met je menstruatie is het wel verstandig een vruchtbare periode in te calculeren zodat je niet te vroeg stopt met gemeenschap te hebben. Groetjes Brigitte