Angst om nooit zwanger te raken

Discussion in 'Zwanger worden' started by draakje22, May 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. draakje22

draakje22 Lid

Dec 12, 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Ik ben bang, bang dat ik geen kinderen kan krijgen. Mijn vriend en ik zijn nu een half jaar bezig met een kindje en mijn cyclus is nog steeds in de war. Ik heb tot eind januari constant bloedingen gehad, daarna een ronde van 33 dagen en daarna een van 49 dagen, nu zit ik inmiddels weer op 31 dagen. Ik weet nu niet meer wat ik aan moet houden of wanneer ik vruchtbaar ben of dat ik wel een eisprong heb uberhaupt. Ik zit met zoveel vragen, heb de huisarts al gebeld en daar ben ik vorige ronde geweest maar hij kan me ook niet helpen omdat we nog geen jaar bezig zijn.

Ik zit er echt helemaal door heen nu, ben dag in dag uit moe, heb hoofdpijn en ontzettend last van mijn darmen. Dit heb ik de afgelopen rondes iedere keer gehad, samen met pijnlijke borsten en tepels. Toen ik dacht overtijd te zijn en al die kwaaltjes had dacht ik dat het raak was, maar helaas alleen maar negatieve testen en uiteindelijk werd ik toch ongesteld. Ik heb nu totaal geen vertrouwen meer in mijn lichaam, ik voel me heel neerslachtig en heb nergens meer zin in. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    de huisarts kan je best doorsturen hoor, voor cyclusanalyse. Normaliter sturen ze je na een jaar zelf proberen door, maar als je geen cyclus hebt dan is dat jaar zelf proberen weg gegooide tijd.
    Dus op naar de huisarts en toch nog een keer om een doorverwijzing vragen.
    Al is het alleen maar om te kijken of je wel een eisprong hebt, mocht je die hebben dan zegt de gyn wel dat je het nog 6mnd-1jaar zelf moet proberen.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Meis, ik weet het, het duurt vaak zo lang. Maar hou gewoon in je achterhoofd dat het gemiddeld een jaar kan duren voordat je zwanger raakt. Het komt echt allemaal goed. Als je aan de pil was, moet je lichaam gewoon ff de boel weer resetten ;) Met alle kwalen van dien.

Even je schouders recht en vooruit kijken. Als je je nu al neerslachtig voelt, dan wordt het lange lange maanden. En echt, dat is nergens voor nodig.

Ik snap dat je dit graag wilt (dat willen we allemaal namelijk ;)) maar zwanger worden is een kwestie van geduld (helaas).

Sterkte!!

4. purringkitty

purringkitty Actief lid

Apr 29, 2013
    170
    0
    0
    Gelderland
    Ik denk ook dat de huisarts je best al kan doorverwijzen.
    Ik ben zelf ook nog pas een half jaar zonder succes bezig, waarvan ik ook 1 keer een vroege miskraam heb gehad.
    Mijn cyclus is momenteel erg in de war waar ik me ook wat bezorgd over maak en om die reden word ik nu doorgestuurd naar de gynaecoloog.

5. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Misschien is het voor jou fijn om met ovulatietesten te gaan beginnen? om zo wat meer inzicht in je cyclus te krijgen??
    Ik had ook erg lange cyclussen (30-40) en kwam er met ovulatietesten achter dat mijn eisprong steeds erg laat was , rond dag 20-30...
    Succes meid!

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Ik begrijp je helemaal! Maar geef de moed niet op. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, en hoe langer het duurt, hoe minder vertrouwen je krijgt dat het zal lukken.
    Mijn man en ik wonen 2,5jaar samen, omdat ik toch niet zwanger raakte hebben we nooit voorbehoedsmiddelen gebruikt. Na 2 jaar toch maar naar de HA, doorgestuurd naar gynacoloog in februari. Daar heb ik na aantal testen te horen gekregen dat ik PCOS heb, en nu blijk ik 10 weken zwanger op natuurlijke wijze.
    Dus geef de moed niet op, het kan altijd. Wel zal ik als het nog langer
    duurt gewoon weer naar de HA gaan hoor.

7. Tessel30

Tessel30 Actief lid

May 12, 2013
    315
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 Tessel30, May 14, 2013
    Last edited: May 14, 2013
    Ik ga er ook vanuit dat ik nooit zwanger kan worden.Maar zo ben ik nou eenmaal,ik ga altijd van het ergste uit.Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat ik zwanger kan worden.Ja stom eigenlijk he? Om mij heen wordt de ene na de andere vriendin zwanger en zelfs mijn zusje en dan zie ik het echt zo voor me dat ik straks de enige kindloze ben. Ik ben nu 8 maanden geleden gestopt met de pil en nog geen dag ongesteld geweest,dus ook geen eisprong of kans om zwanger te worden.Dat is voor mij dan meteen een bevestiging dat het toch niet zal lukken.

8. ButterflyM

ButterflyM Bekend lid

Mar 3, 2013
    566
    5
    18
    Ik herken je gevoel heel goed!
    Zulke gedachtes schieten ook bij mij meerdere keren door mijn hoofd maar geef de moed niet op!
    Wij zijn eindelijk na 14 maanden door verwezen naar de gyn.
    Wat je zou kunnen doen is temperaturen zo zie je of je een eisprong hebt want ik vond met mijn onregelmatige cyclussen ovulatietesten vrij duur worden. En sommige gynaecologen willen dat je eerst 3 maanden je temp opneemt.

Succes!!

9. Dentures

Dentures Lid

May 13, 2013
    14
    0
    0
    He draakje,
    Heel erg herkenbaar, ik heb (had) ook onregelmatige cyclussen. Rond de feestdagen hebben we even een pauze genomen en condooms gebruikt omdat we even wat anders aan ons hoofd wilden hebben maar die cyclus duurde uiteindelijk 59 dagen, zooo frustrerend.. Uiteindelijk zijn wij nu bijna een jaar bezig, met 7 rondes en ik had nooit gedacht dat het zoveel energie zou vreten. Mijn advies is dus ook om met ovulatietesten en temperaturen te beginnen, het heeft mij iig veel meer rust gegeven en als je de statistieken leest is er nog helemaal niks aan de hand hoor!! Sterkte en hopelijk snel goed nieuws!

10. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

Feb 24, 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Jeetje wt vervelend. Je cyclus kan een behoorlijke tijd van slag zijn na het stoppen. Je wilt het niet horen ( wil ik ook niet namelijk ;) ) het komt vast goed je bent "pas" een half jaar bezig. Je hoopt natuurlijk gelijk zwanger te zijn als je stopt . Gemiddeld i volgen mij een jaar. Je zou ovulatie testen kunnen gebruike. On je cyclus in kaart te brengen. Zelf gebruik ik sensitest die zijn niet zo duur. Misschien dat je het dan gelijk in een agenda kan zetten ofzo. Heb je voor jezelf inzicht en kan je het aan je ha/ gyn laten zien mocht het niet lukken.
    Meid laat je hoofd niet hangen het komt vast goed!
    Liefs Lara

11. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Eten jullie gezond? Dus vooral planten, vis, vlees, noten, ei, zaden en fruit, niet te veel rommel? Omdat je zegt dat je ook last hebt van je darmen...

Misschien kan je eens temperaturen om te bekijken wanneer je vruchtbaar bent. Kan ook gewoon met een oorthermometer, dus weinig gehannes.

Hoop voor je dat het snel raak is!

12. logo

logo Niet meer actief

Zo herkenbaar!
    Ik ben soms ook zo bang dat ik nooit meer zwanger word of dat het weer fout gaat. Maar soms ben ik ook echt nog positief. Waarom zou het niet lukken?
    Heb je misschien de pil ofzo gebruikt waardoor je nu zo'n cyclus hebt?

Blijf wel positief te blijven hoor!

13. Oum

Oum Lid

Aug 9, 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid,

niet zo treuren hoor, al weet ik precies hoe je je voelt. Hier ook al 2 jaar aan het wachten en had (en heb!) regelmtig ook verschrikkelijk lange cyclussen. Meerdere keren ook bij de HA geweest en steeds terug gestuurd met de mededeling dat het een jaar kon duren en pas na een jaar doorgestuurd zou worden. Toen dat jaar eenmaal voorbij was ben ik pas véél later om een doorverwijzing gaan vragen, want ik bleef hopen op een spontaan wonder en had helemaal geen zin in de mmm. Uiteindelijk toch aan begonnen en bij mij zijn de lange cyclussen hoogstwaarschijnlijk te wijten aan een te hoge prolactine-waarde. Ik ben met medicatie begonnen om dit te verlagen en daarmee zou het in principe gewoon moeten lukken.

In het begin was ik er ook veel meer mee bezig dan de laatste maanden. Ik heb toen ook vaak zwangerschapstesten gedaan en de ene teleurstelling na de ander natuurlijk. Dat hoort er allemaal bij, want je begint aan iets nieuws. Nu sta ik er veel rustiger in en heb denk ik al zeker een jaar geen zwangerschapstest gedaan. Ik ben na een jaar begonnen met mijn temperatuur bijhouden en ben zoooo ontzettend blij dat ik daar ooit mee begonnen ben (dankzij de dames hier op ZP die het ook deden!!). Ik weet hierdoor dat ik toch elke cyclus weer een eisprong heb. Het leek me heel ingewikkeld in het begin, daarom had ik geen zin om er aan te beginnen, maar nu kan ik niet meer zonder. En ovu-testen heb ik ook een tijdje gedaan, verschrikkelijk! Ik werd er niet wijzer van en met zo'n lange cyclus kun je makkelijk 20 dagen achter elkaar blijven testen. Geen goed idee dus!

Succes meid en probeer het van je af te zetten. Ik geloof echt wel dat naar mate de tijd vordert, dat je het een plekje leert geven. Wie weet word je gauw verblijdt, maar het kan ook nog een tijdje gaan duren, dus laat het je leven niet beheersen.

Share This Page