voer voor de katten

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja ik heb 10kg voor 49e

Dus grote zakken loont ;)
    Alleen is het prettig om dan een of andere ton te hebben waar het in kan.. dan word het minder snel oud

Ook bij de andere dure merken overigens.

2. Saskia78

Hmm even uitgerekend.. katten krijgen ca. 180 gram per dag.
    Das voor 3 katten dus :)

10kg a 49,-
    voor het gemak: 200 gram per dag dus
    10kg = 10000 gram
    Dus dat is ca. 50 dagen a 200 gram.
    Which means.. 49e / 50 dagen = 0,98e per dag

Best schappelijk wat mij betreft :)

En dan heb ik nog de beauty & fit variant.. die volgens mij net ff duurder is dan de normale varianten.

helaas worden de kattne ineens kaal.. dus volgende keer word ander merkje voer
    Ben er alleen nog niet 100% uit welke dat dan moet gaan worden :(

3. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik geef mijn katten Prins, dat is 25 euro voor 5 kilo, maar met 2 katten doe je er 1 maand mee.

Ze hebben een glazende vacht en zijn gezond.
    En ze stinken ook niet zo op de kattenbak.

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    wij geven onze katten voer van Intratuin merk... aten ze eerst heel goed maar sinds ze zwanger zijn geweest kregen ze wiskas als bijvoeding en nu zijn ze verwend.. ze vertikken het gewoon om intratuin voer te eten hahaha.. heb nu een zakje van de AH en moet nog even op zoek naar een ander goed en betaalbaar merk... xxx

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    mijne aten altijd royal canin... heb daarna een tijdje ONE geprobeerd, verkrijgbaar bij super de boer.... nu eten ze brokken van de c1000.... hebben met zijn 2 een bakje en dat vul ik een keer in de 2 dagen of als het leeg is.... ze doen het goed...

krijgen alleen brokken en geen vleesvoer, hoewel ze daar een moord voor zouden doen...

juud

6. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    wij halen brokjes bij de lidl weg
    die rooie of blauwe zak

want de oudste(2jr) van de 5 katten
    lust geen andere brokjes

en ik ga geen dure brokken halen
    als ze dit ook eten

7. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Wij hebben hier 5 katten en 4 daarvan krijgen Carocat, is ook een voeding waar alles in zit.
    Ik betaal voor 15 kilo 28 euro.
    En 1 kat krijgt Hill's, speciaal tegen blaasgruis. Dat is 5 kilo voor 50 euro ongeveer.

8. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    de mijne krijgt voer van boni. De brokjes staan er de hele dag en s'morgens en s'avonds een beetje blik.
    mijn zus had een kat die last kreeg van zijn nieren, hij kreeg te weinig vocht binnen. Ik ben toen meteen begonnen met blikvoer want daar zit ook vocht in

9. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Probeer eens een ander merk,
    ik wil ook niet elke dag hetzelfde eten.

10. Floor

Floor Actief lid

21 apr 2006
    355
    0
    0
    Mijn dames krijgen Hill's. Goed voer, waar ze inderdaad niet zo veel van nodig hebben.

11. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Mijn kat krijgt ook Hills (C/D voer), ze heeft ook last van blaasgruis. Het is wel duur in aanschaf zo'n zak, maar ze hoeft er maar heel weinig van te hebben.

12. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Wie zegt dat duurder voer de oplossing is? Onze katten krijgen die brokken van de ah (ben even de naam kwijt) en in combinatie met steengoeie kattebakkorrels hebben wij, met 3 katten, totaal geen last van onaangename geurtjes.

13. Niet meer actief

duurder voer is meestal beter verteerbaar en dus he je minder ontlasting, steviger ontlasting en minder stinkende.

Ik geef mijn katten (3) al jaren Iams of iets in die lijn. Ik betaal voor 15 kg 68 euro (dacht ik) en doe daar ongeveer 3 mnd mee. Ik neem steeds verschillende smaken.

Wel krijgen ze niet zoveel als voorheen, meer omdat ze erg dik werden. Nu zijn ze al een maand op rantsoen (1 X per dag een volle bak) en dat gaat schoon op. En restjes op onze borden hebben we ook niet meer haha... maar goed. Vol blijven houden, want het zijn vreetzakken hoor!

14. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    mijn kat krijg iedere dag een ander smaakje brokjes, whiskas, gourmet of felix en 2 keer per dag een klein blikje gourmet, stinkt niet op de bak maar schep wel elke dag de drollen eruit en de plasklontjes (klotvormend grit) en met dat warme weer van afgelopen weken verschoon ik om de dag de bak... anders 1 keer per week....
    ze is super gezond met een mooie vacht.

15. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    onze katten krijgen droogvoer Hill's. deze is erg prijzig maar wel erg goed. hiervan gaat de ontlasting niet zo stinken.

verder krijgen ze 's avonds met zn 2-en 1 bakje gourmet blikvoer (een kleintje)

16. Niet meer actief

Ook ik geef hill's...
    En dan heb ik nog zo'n rood ding lopen die MOET iedere avond vlees anders gooit ie je hele inboedel aan gruzelementen! (het is me een heertje)

Maar de 3 dames talen d'r niet naar.

17. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Wij hebben 1 katertje en hij krijgt voornamelijk brokjes, waar alle voeding al in zit. Dit koop ik bij de dierenwinkel. Het is ook goed tegen blaasgruis, waar katers last van kunnen krijgen. Daarnaast krijgt meneertje af en toe een half blikje Gourmet als traktatie (dat hele kleine kuipje) en wat snoepjes per dag. Hij is sneller voldaan door de brokjes en drinkt, doordat het droogvoer is, ook meer dan bij blikvoer, maar das niet erg.

18. Saskia78

Nadeel van brokken is dat er vaak heel veel granen en ander plantaardig spul in zit want veel katten niet zo geweldig verteren omdat het van nature natuurlijk vleeseters zijn.

Ze krijgen van nature vooral "groente" binnen doordat dat al semi-verteerd in de maag van hun prooi zit.
    Maar echt doperwtjes zoals in dat voer van de AH.. tja volgens mij is dat vooral show voor de eigenaar :)
    (mijne vreet ook rustig om de doperwten heen trouwens)

En door die granen (en bietenpulp) gaat de kat over het algemeen stinken.
    Dus zou er.. als er minder granen in het voer zit.. je kat minder moeten stinken.

enige is.. sinds mijn katten RC/hills eten.. stinken ze als de neten :(
    Dus ergens gaat er iets mis in die redenatie :)
    Alhoewel ze op blikvoer ook gewoon stinken overigens.

Enige waar ze minder sterk van gaan ruiken is van vers vlees heb ik gemerkt.
    Daar gaan ze ook veel minder van poepen.
    en in het geval van bijv. maagjes.. krijgen ze ook meteen wat groenvoer/granen binnen zonder problemen :)

19. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Mijn katten meuren nu als de pest. Ik geef ze dus nu brokken van de Vomar, AH of Aldi. Misschien toch maar een keer die duurde brokkies proberen want die geur is zeker nu niet te harden.. ;)

20. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Onze poes eet hondenbrokken (we hebben ook een hond niet dat we het voor haar speciaal kopen) en savonds krijgt ze 1 zakje vlees/vis als ze optijd thuis is...

als we dr 2x per dag vlees geven laat ze de helft staan... onze hond krijgt nooit vlees behave op zn verjaardag of dierendag

Deel Deze Pagina