Voerautomaat voor kat tijdens vakantie?

Discussie in 'De lounge' gestart door luckynumber4, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Wij gaan in augustus 2 weken op vakantie. Normaal gesproken pasten onze buren of mijn schoonouders op onze kat, maar de buren gaan binnenkort verhuizen en mijn schoonouders gaan met ons mee op vakantie dit jaar. We hebben dus echt niemand die onze kat kan voeren.
    Ze kan uiteraard in een pension, maar ten eerste is dat een stressvolle gebeurtenis voor haar (Heb ooit bij een pension gewerkt) en ten tweede weet ik niet wat er met haar gebeurd. Nu zit ik te denken aan een voerautomaat. Ik heb er 1 gezien waar ruim 2 kilo brokken in kan en die tot 3 keer per dag voert. Dat is dus meer dan genoeg voor 2 weken. Zo kan ze in haar eigen omgeving blijven alleen zijn wij er 2 weken niet. Is dit een rare gedachte om het zo op te lossen? Wat vinden jullie?
     
  2. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hoe gaat ze water krijgen en naar de kattenbak dan? Moet kat dus 2 weken op dezelfde (vieze) kattenbak?
    Ik zou hoe dan ook iemand als back-up willen hebben. Stel bijvoorbeeld dat het voerding op dag 2 ineens hapert... niemand die het merkt.
     
  3. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Heb je echt niemand anders? Vind 2 weken alleen voor een dier ook wel lang,
     
  4. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.185
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het voor twee dagen wel aandurven, maar 2 weken... Je moet er toch niet aan denken dat het voerautomaat het begeeft (stroomstoring of batterij leeg). Hoe ga je het doen met water?
     
  5. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.081
    3.523
    113
    Ik zou toch iemand willen die af en toe controleert of de kat niet met de pootjes omhoog ligt ;)
    Beestje kan ook ziek worden..
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.044
    25.535
    113
    En dan gaat na 3 dagen de voerautomaat kapot.. beestje 10 dagen zonder eten.
    En wie verschoont de kattenbak?
    En wie ververst het water?

    Ik vind 2 weken veel te lang, teveel risico en ook te eenzaam voor één kat.
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  7. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    De kattenbak gebruikt ze al heel lang niet meer, die staat er meer voor de sier. Voor water kan ik ook een automaat kopen, maar ze drinkt ook nauwelijks van het water dat ik haar altijd geef. Wat betreft het alleen zijn, het is absoluut geen schootkat, ze is het grootste deel van de tijd buiten. Plus dat katten solitair zijn, die van ons helemaal.
     
    densje vindt dit leuk.
  8. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Heb je een binnen of buiten kat?
    Ik laat mijn katten gerust een weekje alleen. (buiten!)
    Ik zet op meerdere plekken veel! voer neer (en voer waarschijnlijk de buurkatten ...:$)
    En op meerdere plekken water.

    Ik zou mijn katten nooit naar een pension brengen, dat zijn ze helemaal niet gewend.
     
  9. Chelsey88

    Chelsey88 Actief lid

    5 okt 2014
    472
    526
    93
    Ik zou niet rustig op vakantie gaan, gedurende 2 weken zouden de grootste rampscenario s door mijn hoofd gaan. Grote kans dat de kat het overleeft natuurlijk, maar ik moet er niet aan denken. Is er niemand anders in de buurt? Al gaan ze maar 1x per 2 of 3 dagen even kijken. En idd.. hoe zit het met kattenbak en water?
     
  10. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ah oké, kat kan dus zelfstandig naar binnen en buiten als jullie er niet zijn? Dan vind ik het al heel iets anders...
     
  11. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Ja, we hebben een kattenluik. Ze komt alleen binnen om te eten
     
  12. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Nee dat vind ik niet kunnen. Een kat twee weken alleen laten. Ik zou voor een goed pension gaan kijken. Denk dat je dan ook zelf lekkerder zit tijdens je vakantie.
     
  13. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Dát kan ik natuurlijk ook nog doen, naast de voerautomaat. Dan krijgt ze zeker weten genoeg. Zal ik daarna wel vaak de buurtkatten in de tuin hebben :D
     
  14. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Hoe weet ik of een pension goed is? Er zit er hier 1 bij de dierenarts in, maar ik vind de stress die het geeft ook niet fijn.
     
  15. lloorrtt

    lloorrtt Niet meer actief

    Je kan een kat toch geen 2 weken alleen laten?o_O
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  16. Manque

    Manque Niet meer actief

    Een vriendin van mij verdient de kost met huizen afgaan en daar katten verzorgen en planten water geven, brievenbussen legen, containers aan de straat zetten etc. Dat doet ze voor mensen die op vakantie zijn of regelmatig naar het buitenland moeten voor werk. Ik kan me niet voorstellen dat zij de enige is die dat werk doet. Je zou binnen je netwerk kunnen vragen of zij zo iemand kennen.
     
    nizzie86 en luckynumber4 vinden dit leuk.
  17. luckynumber4

    luckynumber4 Niet meer actief

    Waarom niet? Een hond kan inderdaad niet, want dat is een roedeldier. Maar een kat niet. Die redt zich prima hoor. Als het nu een echte schootkat was, maar ze is nooit bij ons.
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.895
    16.252
    113
    Je kan een kat geen 2 weken alleen houden als er niemand is die elke dag vers water neerzet en als er niemand is die elke dag de kattenbak schoonmaakt. (automatische voerbak daar gelaten.)

    Wij brengen onze katten alleen naar dierenhotel Marijke. Daar kunnen ze naar buiten en het is 1 van de beste katten hotels van Nederland! Je hebt app contact als je wilt en kunt ook bellen hoe het gaat.
     
  19. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ohh ik zou dat wel aandurven gezien het eigenlijk een buiten kat is. Dat maakt voor mij de situatie al anders, een kat die echt flink gehecht is en altijd binnen is zou ik nooit doen.

    Eventueel op meerdere plekken voer neerzetten zodat ie altijd wat kan pakken.
     
  20. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Nou, dan geef
    Nou, dan geef je zelf je antwoird toch al? Jíj vindt dat hij zich prima kan redden, dan hoef je verder toch geen meningen te horen?

    Ík zou het nooit doen. Of in ieder geval voor zorgen dat er minimaal 2x per week even iemand langskomt om te ziennof het nog goed met hem gaat. Er kan ook wat anders gebeuren als een weigerende voerbak, zéker bij een buitenkat. Denk aan aangereden worden oid... Vreselijk idee als je dier hulp nodig zou hebben en het niet krijgt..
     
    Meisje89, Zara75 en nizzie86 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina