Voerautomaat voor kat tijdens vakantie?

Discussie in 'De lounge' gestart door luckynumber4, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ah nee, twee weken vind ik echt heel zielig! En stel er gaat wat mis of hij wordt ziek.. niemand die het doorheeft dan :( Vind het bijna dierenmishandeling.

IkbenTess en Zara75 vinden dit leuk.
  2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    :eek: nee dat zou ik dus echt nooit doen!

Ik zou het geld van alle apparaten die je wil aanschaffen gebruiken voor iemand die om de dag even komt controleren, nieuw voer neerzetten, water en kattenbak.

Er moet toch in de buurt wel een betrouwbaar iemand zijn die tegen vergoeding even wil controleren.

nizzie86 vindt dit leuk.
  3. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou het ook zo doen maar dan wel iemand vragen die een paar keer komt kijken. Kan een vriendin of een familielid niet 2 of 3 keer langskomen in die 2 weken om te kijken of alles goed gaat? Is een minder zware belasting dan elke dag langs moeten gaan.
    Als het een onafhankelijke buitenkat is kan het prima op die manier.

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.867
    2.057
    113
    Vrouw
    Gewoon n bench met een houten plaat ipv deurtje. In die houten plaat een kattenluikje die reageert op chip van de betreffende kat. Handige man, dan krijg je zulke bouwsels ;)
    Is ooit ontstaan omdat we 2 raskatten hebben die allebei afzonderlijk dieetvoer krijgen. Ze mogen dus niet elkaars eten opeten. Ze krijgen voer in hun eigen bench en eten dat gedurende de dag op in kleine beetjes. Toen we n paar dagen weggingen hebben we dus hele grote bakken voer erin weggezet en dat ging goed.

Leed vindt dit leuk.
  5. mamabri

mamabri Niet meer actief

het zou niet eens in me opkomen om 2 weken weg te gaan en de kat volledig voor zichzelf te laten zorgen....een paar dagen, prima, maar 2 hele weken??? Vind het echt te absurd voor woorden eigenlijk en grenzen aan dierenmishandeling......

Ja...tuurlijk in de meeste gevallen gaat het goed: het voerapparaat hapert niet, kat zorgt voor zijn eigen drinken en hij wandelt naar binnen en buiten wanneer hij er zin in heeft....

Maar wat als het niet goed gaat? wanneer het voerapparaat op dag 3 begeeft, hij geen water kan vinden, het kattenluik kapot gaat, aangereden wordt, whatever....

En natuurlijk zijn het doemscenario's. Waarschijnlijk gaat het allemaal helemaal goed.

Maar: JULLIE hebben het dier in huis genomen, JULLIE zijn verantwoordelijk voor zijn welzijn.

Zorg gewoon voor oppas die een paar keer pw komt kijken of alles nog goed gaat of breng hem naar een pension. Nog beter: wanneer je een dier hebt, zorg dan dat je hem mee kunt nemen naar het vakantieadres.

Sorry dat ik het zeg, maar ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom mensen aan dieren beginnen om ze vervolgens tijdens de vakantie zo thuis te laten zonder dat er maar iemand naar omkijkt!

Lisanne1811, nizzie86, Sado en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.922
    5.179
    113
    Nee, dat zou ik absoluut niet doen. Er valt toch wel iemand te vinden die zo nu en dan even wil kijken.

7. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij passen op de kat van de buren. Ze heeft een automaat voor t beestje, dus veel hoeven we er niet aan te doen. De eieren bij de kippen weghalen en wat plantjes doen. Nu waren ze vorige week weg en dat beest had dat hele ding omgegooid. Deed t niet meer dus. Uiteindelijk elke dag beetje voer gaan geven.

8. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Nooit!!
    Ik ga nog geen nacht weg zonder dat iemand komt controleren.
    Er kan zoveel gebeuren, ook met een buitenkat.
    Zou echt niet lekker op vakantie gaan als ik niet wist dat er iemand mijn katten kwam controleren.

9. luckynumber4

luckynumber4 Niet meer actief

En bedankt :thumup::|

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Onze kat is ook geen schootkat, maar kan echt niet langer dan 2 dagen alleen zijn daar word hij echt ongelukkig van. Als hij niet naar mijn ouders kan gaat hij naar een kattenhotel waar hij het prima naar zijn zin heeft.

2 weken alleen laten zonder enige controle zou ik nooit doen!

11. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

No problem!:thumup::thumup:

nizzie86 en Ysabella vinden dit leuk.
  12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Gemeen mens dat je bent.:roflmao:

Tuttebella en DastyQueen vinden dit leuk.
  13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    ts, nu ben ik wel benieuwd wat je plan is. Laat je jullie kat 2 weken alleen thuis of ga je door dit topic toch wat regelen?

14. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Sorry maar ik vind dat echt verwaarlozing. Hij kan dan helemaal niet naar buiten en krijgt geen aandacht. En er zal maar een storing bij het apparaat zijn, dan verhongert hij gewoon. Ik vind het echt heel zielig. Je kan toch een oproep je plaatsen voor een huis oppas die ook op de kat past? Hebben wij een paar jaar geleden ook gedaan en mensen stonden in de rij.

15. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.558
    14.110
    113
    Vrouw
    Tuurlijk, ik geef mijn kinderen ook gewoon de sleutel van de voorraadkast als ik 2 weken op vakantie ga...

Maar serieus, heb je geen andere buren/bekenden die je kan vragen om op de kat te passen? Naar mijn idee heb je de verantwoordelijkheid over dat beestje en met alleen een automatische voerbak kom je er niet.

16. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Twee weken vind ik te lang om een kat alleen te laten.
    In het verleden lieten we de kat wel eens 2 dagen alleen, maar als we dan thuis kwamen was hij zo vreselijk blij dat we weer thuis waren. Ondanks dat een kat prima alleen zou kunnen zijn, vindt onze kat het niets. Terwijl hij overdag altijd de hort op is en 's avonds ligt te pitten.

17. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    huur een nichtje/tante/buur in om ff om de dag te kijken.

18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Je vraagt toch om meningen?
    Ik vond die reactie nog mild. Als je voor een dier kiest ga je daar fatsoenlijk mee om en daar valt je kat zonder enig toezicht achterlaten omdat je zonodig op vakantie wil niet onder.
    Maar ik heb zo het vermoeden dat het niet uitmaakt wat wij hier schrijven, maar dat je allang je plan getrokken hebt.. Ik vind het not done als jij je kat op deze manier achterlaat en ben het met mn medeforumster eens, ik vind het btw niet neigen naar dierenmishandeling maar ik vínd het dierenmishandeling. Het is gewoon pure verwaarlozing. Bah.:(

mamabri, Tuttebella, Lisanne1811 en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee dat kan echt niet, een kat 2 weken alleen laten. Een kat is een dan geen roedeldier maar wel een sociaal dier plus twee weken op dezelfde onverschoonde bak? En geen vers water? Beestje kan ook hartstikke ziek worden in jullie afwezigheid.

Echt een enorm slecht plan.

20. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    #60 Izzie7676, 10 mei 2018
    Laatst bewerkt: 10 mei 2018
    .

Deel Deze Pagina