Wie kan mij helpen? Heb vanmiddag stof gekocht voor ons wiegje, gewoon een stevig katoentje. Nu wil ik de stof gaan voeren met van dat spul wat je ook in de voering van winterjassen ziet (kunststof dus). Ik wil dit gebruiken omdat de wieg van smeedijzer is, en ik bang ben dat ons kleintje zijn hoofdje stoot aan het smeedijzer als de stof niet gevoerd is. NU hoor ik verschillende dingen, mag niet ivm broeierigheid, mag wel want er zit katoen omheen en het kind ligt niet zo gauw tegen de rand aan... Wie weet wat nu wel of niet mag? Volgens mij zit er in de kinderwagenbak ook niet alleen katoen en in kant en klare wiegjes ook niet.... Nou ben benieuwd wat voor een antwoorden ik krijg! Alvast bedankt
Toen ik mijn wieg voor onze eerste heb gekocht zat er ook voering in maar door de kraamzorg die destijds langs kwam werd geadviseerd omdat dit er tussen weg te halen omdat het niet "ademt". Ik heb dit advies toen wel aangenomen en er zit dus alleen katoenen stof tussen de buitenrand en de binnenkant zeg maar ( ik hoop dat het een beetje duidelijk over komt) Mar mijn wieg is niet van smeedijzer maar van riet. Maar het lijkt mij ook wel erg broerig. En als je een smeedijzeren ledikantje hebt dan zit er ook geen voering tussen als het kindje er met het hoofd tegenaan zal komen. En die zie je ook geregeld. In ieder geval succes ermee!