kledingmaat/hoofdomtrek

Discussie in 'Verzorging' gestart door Annemarie76, 13 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Voor Gijs ben ik op zoek naar een leuke pet..

Nu heb ik bij babywalz wel wat gezien, maar die zijn qua maat al te klein.. Op andere sites worden de petjes in gewone kledingmaat aan gegeven, maar ik vind t best lastig om daar op af te gaan..

Wie kan me vertellen welke hoofdomtrek bij welke kledingmaat past?

Met kleding zit Gijs nu in 74/80.

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Heb je geen actuele hoofdomtrek van je CB? Hier meten ze dat elke keer. Sam zit nu ook in 74/80 (meer 80 dan 74) en heeft een hoofdomtrek van 46,5 cm. Maar das dan ook wel groot volgens mij...

Groetjes,
    Josien

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Gaan die maten niet op centimeters, dan kun je gewoon zelf het koppie meten. En er staan misschien ook wel een maattabel op zo'n site.. Ligt natuurlijk net aan de bouw van het kindje..

Als ik moet gokken, dan is het bij 74-80 maat 46. Mijn jochie had met maat 80 een hoofdomtrek van 49 (11mnd). Maar dat was behoorlijk boven het gemiddelde..

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    mijn zoontje heeft nu rond 48 cm ongeveer en ik kan gewoon overal petjes kopen voor hem hoor . gister nog 1 bij h&m gekocht , naar mijn weten is dit gewoon een normale maat dus veel te verkrijgen !

wat voor iets zoek je eingelijk ?

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
  6. Tink

Tink Niet meer actief

Ik zou 'm ook gewoon even opmeten, op dezelfde manier als ze op het CB doen. Of je kind even meenemen.
    Bij mijn kinderen is er namelijk geen peil op te trekken, de ene heeft een heel anders gevormd hoofd dan de andere. Niet per se groter of kleiner, en toch kan een pet die bij de een prima zit, bij de ander helemaal niet goed zitten.

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Hier heb ik van petjes 1 tot 2 maanden groter nodig dan de kledingmaat. Misschien heeft mijn zoontje een groot hoofd, want heb ook soms moeite om shirtjes die op z'n lichaam goed passen over z'n hoofd te krijgen. Ik pas de petjes gewoon altijd in de winkel..

Deel Deze Pagina