ik vraag me af of er goed spul bestaat.... Het beste 'spul' is een klamboe. Verder heb je één spray volgens mij die je mag gebruiken, maar ik weet niet echt of dat goed was. Ik kon niet duidelijk verschil merken, laat ik het zo zeggen Alle sprays etc die goed werken bevatten Deet en dat mag dus weer niet.
Maar hoe bevestig je dan een klamboe zonder dat het gevaarlijk is? Hier ook een muggendrama maar ook nog geen oplossing!
Van Picksan bestaat er een doosje wat je open kan draaien. kost 3,49 en werkt ong 2 weken Ikzelf gebruik de spray van ByeBites!
ik geval van nood -als het dus écht heel erg is, zouden wij het campingbedje opzetten en daar de klamboe opdoen zeg maar. Die hadden we voor de vakantie gekocht bij de prenatal. Klamboe - hoes voor over de bovenkant.
Klamboe hebben we al... hebben we gewoon aan het plafond hangen en om het bedje heen (kidsklamboe gekocht bij Klamboe Unlimited - Klamboes - Mosquito nets - Moskitonetze - Mosquiteras - Moskitonet - Moustiquaires). Baal er zo van dat er in het babyschap dus niets te vinden in om mee in te smeren of te sprayen. Byebites? IK heb het nog nergens gezien... gewoon te koop bij een drogist?
Van het merk 'Deet' bestaat er een product dat ook geschikt is voor kindjes vanaf 3 maanden. Dit is degene met een concentratie tussen 20 en 30%. Die van 40% mag je pas gebruiken bij kinderen ouder dan 3 jaar. Zie volgende link (scrol naar beneden; algemeen - insectenpreventie) Kinder en jeugdgeneeskunde
Afterbites, speciaal voor kinderen. Zit geen deet in en is te verkrijgen bij het Kruidvat. Staat bij de reisspulletjes.
Ik heb het maar gehouden op een goedje voor als ze al geprikt (of gestoken door iets anders) is. Lijkt me voor nu voldoende.
Heb inmiddels ook byebites gehaald de spray maar jee wat stinkt dat spul zeg! Vraag me dan gelijk af (ook al staat het op de verpakking) of het echt niet schadelijk is voor mn dochtertje. Iedere nacht is het weer raak terwijl ze gewoon een goed hor heeft voor haar raam,misschien de deur nog beter dichthouden al letten we daar juist op.
ik heb begrepen als er geen deet in zit dat het ook geen nut heeft want dan komen de muggen nog juist de deet houd de muggen weg je mag wel de roller met deet gebruiken maar niet op de handen omdat kleintjes de handjes in de mond gaan doen dus verder kan je de gene met deet gebruiken wel met de bepaalde hoeveelheid dit heb ik zelf van de ggd gehoord die raadde mij de roller aan. anders even de ggd bellen. gr jojo29
Byebites werkt wel degelijk en zonder deet, dus ik zal nooit die gok wagen om toch iets met deet te gebruiken.
voor na het prikken is er ook een zalf van kruidvat merk dat verzacht en geschikt is voor baby's mocht je die nog nodig hebben, ik hoop het niet voor je.