Wat doe/gebruik je als je kindje verkouden is?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Gizzie1983, 28 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Tot nu toe deed ik eigenlijk niets.... Geen vicks/dampo of wat dan ook, geen ui op de kamer. Voetjes insmeren met Luuf hoorde ik laatst van iemand. Maar tegen de tijd dat ik daaraan denk, heb ik het lichtje op de slaapkamer al uit gedaan ;).

Nu de winter eraan komt, en daarmee vast en zeker ook de verkoudheidjes, vraag ik me af wat ik standaard in huis moet hebben hiervoor.

Wat doen/gebruiken jullie?

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

De hele dag door Neusspray! Gewoon de zoutoplossing.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik laat de kinderen bij beginnende keelpijn in eerste instantie met zoutwater gorgelen. Dat zorgt er al voor dat een deel van de bacterieën weg "spoelen" en verder gebruiken ze bij een verstopte neus een kinderneusspray (mijn kids van 5,5 en 7,5 dus kunnen het zelf toedienen)
    Is het qua hoesten te erg dan krijgen ze hoestsiroop.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.665
    113
    Hier met regelmaat verkouden. Gebruiken dan neusspray, luuf, bedje omhoog, tussi kind. Dan is het na een week over en is het afwachten op de volgende verkoudheid.

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Toevallig is het hier feest :(
    Ik heb standaard in huis :zakdoekjes! zetpillen, zoutoplossing en dampo zalf. Dit is ook voor het eerst dat ik alles uit de kast haal en zelfs de eerste keer hoestdrank heb gekocht. Nu ze ziek zijn doe ik 3 a 4x per dag zoutoplossing, en bij hoge koorts ( rond avond) zetpil. En voor slapen dampo op de borst en rug. En hun bedje schuin. Zijn ze voor slapen gaan benauwd dan gebruik ik voor de nacht xylo neusspray.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.910
    3.935
    113
    Zo weinig mogelijk....
    Eigenlijk alleen een heleboel doekjes voor de snotneusjes :)

Standaard neusspray ed gebruiken is helemaal niet goed.
    Neus snuiten eigenlijk ook niet, het is beter de neus op te halen, maar aangezien het er bij die kleintjes vaak gewoon uitwandelt is het wel zo hygienisch om dat weg te poetsen.

Een ui bij het bed doe ik wel eens als ze erg vol zitten en/of beetje luuf op de borst en rug.

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Niks, omdat ik het idee heb dat niks echt goed helpt...

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik trek alles uit de kast. Maar zoon Is er mee bekend dat zijn lijfje het helaas niet zomaar oplost. Zo begon hij 1 september te snotteren en het Is nog niet opgehouden en sinds september heeft hij nu al de 3e oorontsteking.
    We hebben nu neusspray gekregen die hij 1x per dag mag, voor de rest van de winter. Daarnaast veel neusspray zoutoplossing, veeeeeeeeeel doekjes, luuf op zijn rug en onder zijn voetjes, bedje schuin, ui onder het bed etc.
    Oja en voor mezelf: altijd oude kleren aan en pas op het laatste moment voor ik wegga mn goede kleren aan want ik word helemaal ondergesnotterd Door de kleine man.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    een hele berg zakdoeken, neusspray om oorontsteking te voorkomen en oorpijn. verder heel veel laten slapen en soms wat luuf als ze het heel benauwd hebben

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Zoutoplossing kan echt helemaal geen kwaad. Het zorgt ervoor dat de boel vooral open blijft zodat erger wordt voorkomen ( bv oorontsteking )

11. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als ze verkouden zijn/keelpijn/oorpijn - dat soort dingen: neusspray en dampo (of Luuf) op de voetjes s avonds en dan sokken aan.
    En als ik het vergeten ben, doe ik dat gerust als ze eenmaal slapen alsnog.
    Op de één of andere manier helpt dat heel goed.

Paracetamol indien nodig, als ze niet kunnen slapen of echt pijn hebben.
    En dan de kauwtablet of de vloeibare variant (beiden hebben we in huis)

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Zo weinig mogelijk. Als hij extreem hoest (en dan vooral 's nachts) geef ik hem lekker een kop thee en voor het slapen gaan hoestdrank.

Bij koorts krijgt hij een sinaspril, maar alleen als hij er last van heeft.

Ik gebruik zelf ook nooit wat als ik verkouden ben of ik moet er echt last van hebben.

13. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Als die veel hoest voor het slapen hoestsiroop
    Als die heel verkouden en benauwd is luuf en neusspray
    En lekker stomen in de warme badkamer.

14. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    bij mijn zoontje doe ik er eigenlijk niets aan, enkel indd natuurlijk snotneusjes afvegen, hij is ook bijna nooit ziek..

mijn dochter daarentegen heeft heel vaak oorontsteking en krijgt bij verminderde weerstand gelijk longontsteking en keelontsteking erbij dus daarvoor trek ik ook alles uit de kast..
    hoestdrank, neusspray(zoutoplossing), soms dampo, een verdamper op haar kamer met aucalyptus etc..
    dat lijkt misschien overdreven, maar we hebben al heel wat ziekenhuis bezoekjes/verblijven en spoedeisende hulp bezoekjes erop zitten met haar ondanks dat keel en neusamandelen verwijderd zijn.. dusja hier altijd wel erg voorzichtig..

en natuurlijk preventief goed aankleden met dit koudere weer :)
    (ook niet te goed want dan hebben ze er straks niets meer aan.. jaja lekker duidelijk he)

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hoestdrank, luuf en hoofdeind van z'n bed wat hoger

16. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Zakdoekjes, babyluuf, zoutoplossing neusspray, en paracetamol zetpillen voor als hij echt hoge koorts krijgt ofzo. En zo'n neussnuitertje, waarmee je snotjes uit het neusje kan zuigen.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Voor de nachten; kinder paracetamol (als het nodig is), neusspray (met werkzame stof want zoutoplossing doet hier echt helemaal niks) en damai bij hoesten. Overdag in principe niks, zeker bij een verkoudheid niet. Veel laten drinken, dat kost het allemaal een beetje op. Ik vind het heel belangrijk dat ze gewoon goed kunnen slapen, dan zijn ze overdag ook veel beter te pas.

18. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als het nog los zit allemaal, voor het slapen gaan het neuspompje, dan zoutoplossing en een ui bij het bed.
    In het begin gebruikte ik ook luuf, maar dat helpt hier minder goed dan good old ui ;)
    Nu hij 2 jaar is geweest mag hij savonds, als hij last heeft van zijn verstopte neus, neusspray met xylo.
    Ik heb er zelf ook een hekel aan als ik niet normaal kan ademhalen, gebruik het zelf dan ook namelijk.

19. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik doe er eigenlijk niet veel mee..
    de oudste kan het zelf prima regelen als ze verkouden is..
    ze vraagt hooguit om een ui naast haar bed..
    de jongste krijgt een ui en als ze helemaal vol zit ga ik met luuf in de weer..
    en als ze zich er ook niet fijn van voelt een zetpilletje.
    meer niet eigenlijk..
    een gewoon gezond kind heeft verder imo verder helemaal niks extra's nodig.
    als ikzelf verkouden ben gebruik ik ook geen spray's ed.
    mijn man gebruikt wel graag een spray maar ik heb niet het idee dat hij er sneller vanaf is dan ik

20. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Alleen een paar druppels olie naast het kussen.

Deel Deze Pagina