Beetje bang voor vliegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Klein, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Hallo dames,

Volgende week maandag vliegen wij voor vakantie naar curacao! Erg leuk natuurlijk en we verheugen ons erg op onze laatste vakantie 'samen'
    Maar stiekem begin ik mij een beetje zenuwachtig te voelen voor de lange vliegreis :( Ik ben nooit angstig geweest om te vliegen en keek erg uit naar deze vakantie. Nu denk ik: kan ik wel zo lang zitten?(rugproblemen)
    Wat als er iets gebeurd met de kleine? Is vliegen slecht voor me? Mag ik door de bodyscan? Hoe gaat het met het vocht in mijn benen?
    Is er iets wat ik kan doen om mij goed te voelen??

Allemaal eigenlijk wat overdreven :) alsof ik maanden weg blijf pfff

Iemand ervaring met lange vluchten rond de 17 weken??

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Ik heb met 19 weken ook gevlogen, weliswaar niet zo lang als jij gaat doen (ik maar 4 uurtjes naar Turkije), maar ik maakte me ook heel veel zorgen van tevoren.

Dat van die bodyscan weet ik niet, dat weten de mensen die bij de bodyscan staan vast zelf wel.

Alles ging goed bij mijn vlucht. Ik heb zelfs onze kleine vent voor het eerst gevoeld bij het opstijgen en landen (ws omdat ik zelf zo ontzettend bang ben voor opstijgen en landen). Echt heel speciaal.

Fijne vakantie!

3. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb met alle vier tot 36 weken gevlogen. Geen probleem. Goed veel blijven drinken en regelmatig even lopen. Het kan echt geen kwaad voor de kleintje.

4. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Je hoeft niet door de bodyscan hoor als je zwanger bent. Vraag anders bij de verloskundige even een zwangerschapsverklaring dan kan je die laten zien als je nog niet veel buik hebt.
    Je moet tijdens een lange vlucht gewoon veel drinken en veel lopen.
    Kleding aan die niet knelt in de liezen en geen strak ondergoed
    Fijne vakantie!

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben nog naar Mexico geweest toen ik 26 weken was, en met 28 weken weer terug. Dat was nog langer vliegen dan naar de ABC eilanden:)
    Door de bodyscan mag je niet meer, maar je moet wel zeggen dat je zwanger ben hoor!
    In het vliegtuig moet je gewoon af en toe een stukje lopen, wiebel met je benen, en anders koop je compressie / steunkousen:)

6. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Dank jullie wel! Gelukkig ben ik niet de enige..;)

Vliegduur Mexico of curaçao schelen heel weinig, ben in beide landen al een keer geweest;) ik heb wel een stel vliegkousen, die gaan dus maar aan!!

De zwangerschapsverklaring ging sowieso al mee dus het moet goed komen!!

Pffff waar kan een mens zich druk over maken??!!!:cool:

7. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    He hallo. Ik zit momenteel in australie, met andere woorden, 24 uur vliegen. Een vlucht van 7,5 en daarna 16 uur op de heenweg.
    De compressiesokken zou ik je zeker aanraden. Ik had echt olifantenpoten toen ik eenmaal aangkomen was (en ook ik droeg de sokken)
    Het personeel is erg aardig voor je.. Tenminte, op mijn vlucht. Op de vlucht van 16 uur een 1.5 liter fles water gekregen van de stuwardess, want ja zwangere vrouwen moeten goed drinken vsn haar. Checkte zo Nu en dan is hoe het met me ging en of ze nog ietd voor me kon betekeken.

De 16 uur vliegen na de eerste 7,5 waren erg zwaar. Maar zo raar is dat niet denk ik. Zolang je je zelf goed voelt gaat de vlucht ook wel goed.. Gewoon goed aan jezelf blijven denken.. En inderdaad een zwangerschapsverklaring vragen want ze mogen je weigeren bij het instappen anders. De bodyscan ben ik niet doorheen geweest.

Fijne vakantie en genier ervan.

8. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik ben met jouw termijn naar Bangkok gevlogen en het is prima te doen. Mijn tip: neem eten mee voor jezelf. Ik weet niet hoe jouw bloedsuikerspiegel het doet, maar ik had tijdens m'n zwangerschap om de zoveel tijd voedsel nodig omdat ik anders echt een beetje naar werd. Ik had dus zelf fruit en andere snackjes bij me zodat ik tussen de 'maaltijden' (een echte maaltijd kun je zo'n luchtvaarthap niet noemen natuurlijk) door iets te eten had.

Veel plezier in Curacao!

9. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hoi,

Ik heb alleen minder ver in mnzwangerschap ver gevlogen dus geen ervaringen. Wat wordt er bedoeld met de boddyscan? Het poortje net na de paspoortcontrole? Ik ben daar m'n hele zwangerschap vrolijk doorheen gewandeld tijdens alle vluchten. Heb er totaal niet bij stil gestaan....
    In mijn ogen is dat een onschuldig poortje...ook op verre vluchten nooit een ander poortje dan die gezien.

10. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    He daantje. Nee, tegenwoordig heb j op sommige vluchten een soort scan staan. J moet daar dan in gaan staan, met je voeten op de plaatjes, armen omhoog en zo kunnen ze je hele lichaam checken. Hier zit straling in die of niet goed is voor zwangere of no niet uitgetest (dat weet ik niet) maar e wordt iig aangeraden daar niet doorheen te gaan.
    Duane geeft het zelf ook aan hoor, je mag er langs lopen en daarna fouilleren ze je gewoon ipv de scan.

11. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Bedankt voor je antwoord! Heb dan nog nooit een boddyscan gezien geloof ik!

Geniet nog van jullie vakantie! Ik vlieg met 29 weken ook weer, ben benieuwd hoe dat zal zijn.

12. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Probeer je niet al te veel zorgen te maken. Ik werk zelf als stewardess, en heb zelf ook ervaring met langere vluchten. Ik ben nu zelf zwanger, en ga dagelijks door de bodyscan heen. Dit kan echt geen kwaad. Mocht je het niet fijn vinden, kan je dit natuurlijk altijd aangeven. Maar het is niet iets om je zorgen over te maken hoor.

En vliegen kan geen kwaad, anders zou ik er zelf al meteen mee gestopt zijn. Ik raad je wel aan, om geregeld even een wandeling te maken door het gangpad. Dit is namelijk goed voor je doorbloeding (ook als je niet zwanger bent). En natuurlijk, drink voldoende. Maar dat zijn ook adviezen voor 'normale' passagiers.

Neem in ieder geval een brief mee van je VK, waarop staat hoe lang je zwanger bent, en wanneer je bevaldatum is. Het is altijd fijn en prettig om dat op zak te hebben.

Geniet van je vlucht en je vakantie!

Deel Deze Pagina