Hallo, Mijn zoontje van bijna 3,5 jr is gek op voetbal. Nou wil ik hem inschrijven en kan ik nergens op de site van de vereniging in onze woonplaats vanaf welke leeftijd je je mag inschrijven(volgens mij is dit niet correct nl). Vanaf welke leeftijd mag je lid worden van een voetbalvereniging en zwemles? Groet, Mamavyas
hoi hoi, wat zwemles betreft, hier bij ons kan je pas inschrijven vanaf de dag van de 4e verjaardag...en vanaf dat moment kom je op de wachtlijst. In de praktijk betekend dat dus dat je kindje dus 4,5 jaar is wanneer je daadwerkelijk gaat starten met de zwemles. of je moet bijv naar berenzwemmen (peuterzwemles) gaan, dan gaan ze meestal op 4 jarige leeftijd gelijk door naar de normale zwemles.....alleen niet elk zwembad heeft peuterzwemles. voetballen; volgens mij is de gangbare leeftijd om te beginnen 6....maar dat weet ik niet helemaal zeker. groetjes San
Voetbal hangt een beetje van de vereniging af, soms hebben ze ook wel eens kabouterteams, en die starten volgens mij vanaf 5 jaar al... voor de zwemles sluit ik me aan bij Sannie maar ik kom uit dezelfde regio
Volgens mij is voetballen vanaf 6 jaar maar ik zou dan gewoon even informeren bij de verenigingen zelf (even bellen). Zwemmen kan vanaf 4 jaar maar hier in het zwembad raden ze af om dan al te beginnen omdat de meeste 4 jarigen dan eigenlijk nog niet sterk genoeg zijn om hun hoofd goed boven water te houden. Wanneer ze 5/6 jaar zijn gaat dit veel beter en zullen ze ook sneller leren zwemmen. Groetje sAnita
zwemles vanaf 4 jaar. maar je kan ook geregeld zelf gaan zwemmen met je kind om te laten wennen aan het water (mocht je dat nog niet doen) voetbal geen idee, dan zou je een vereniging moeten bellen en daar vragen
Wij gaan heel vaak zwemmen met ons zoontje. Ik wil echt zwemles voor hem. Ik heb voetbalvereniging gebeld vannochtend en vanaf 5 jr mogen ze voetballen. Ik ga hem dus zsm inschrijven. Dames bedankt voor jullie adviezen en info.
hoi voetballen vaak vanaf 5 jaar, maar dan is het vaak alleen trainen en geen wedstrijden. diploma zwemmen kan vanaf 4 jaar,maar je hoort vaak dat de kindjes het met 5 jaar sneller en beter op kunnen pikken, maar dat zal van je kindje afhangen denk ik. hier in de regio heb je al voorbereidende zwemlessen en dat is van anderhalf tot 4 jaar. dat houdt in watervrij maken en dat ze zich eenbeetje leren te redden als ze in het water vallen. misschien anders gewoon eens wat verenigingen bellen voor info. onze oudste is nu net 2 en ik kan niet wachten tot hij op voetbal kan. hij kan al dribbelen en een bal omhoog gooien en dan vanuit de lucht trappen enz, dus zodra het kan en hij wilt het dan mag hij! joyce
Joyce1980 mijn zoontje is ook erg gek op voetballen en is ook heel erg goed. Ik zelf zie dat hij goed voetbalt, maar ik hoor vaak van mensen dat ie enorm goed voetbalt voor zijn leeftijd. Dus ook ik kan niet wachten om hem in te schrijven. Misschien als ie 5 jr is dat ie het helemaal niet leuk vind, ja dan gaan we andere sport zoeken. Alhoewel ik niet denk dat ie het ineens niet meer leuk kan vinden, maar ja alles kan.
Voor voetbal zou je eens moeten informeren bij een club voor de "mini's". Hier in de stad heb je een paar clubs die dat hebben en dat is vaak al vanaf een jaar of 4. Er zijn zelfs wedstrijden onderling.
Zwemmen is hier vanaf 4 inschrijven, en meestal beginnen ze bij 5. Dan schijnen ze de les wat makkelijker op te pakken dan bij 4. En voetbal zijn ze hier begonnen met minivoetbal. Ik geloof vanaf 4 jaar. En dan niet echt wedstrijdjes zoals de F-jes. Maar gewoon eens per week wat met de bal spelen en kluitjesvoetbal spelen..
hier is voetbal al vanaf 3 is een speciaal team met kids van 3 tot 6 jaar die doe ndus voornamelijk spelletjes om vertrouwd te worden met de bal ed. en al een beetje in teamverband zodat ze eht straks beter oppakken. we wilden onze dochter er ook op maar jah is op zon onogelije tijd op zat om 3 uur tjah dan hebben we andere bezigheden er moet ook aan huis en tuin gewerkt worden natuurlijk.