Hoi Allemaal, Ik ben na het stoppen met de pil na 15 jaar pilgebruik 1 keer ongesteld geweest en was hierna direct zwanger. Helaas is deze zwangerschap misgegaan en heb ik met 6 weken een miskraam gehad. Nu, ruim 3 weken na de mk ,heb zojuist getest en ben weer zwanger. We zijn er na de mk niet erg bewust mee bezig geweest, maar schijnbaar zijn we erg vruchtbaar Ik vroeg mij af of er meer vrouwen zijn die direct na hun miskraam weer zwanger zijn geworden en hoe die dat ervaren... Ik snap niet dat mensen op een "roze wolk" zitten zodra ze weten dat ze zwanger zijn, ik zit alleen maar in de stress elke keer als ik naar de wc ga of er niet iets zit bij het "afvegen". Helemaal na die miskraam.... Hoe kom ik in godsnaam zonder stress de 1e periode door, terwijl je al zo vaak naar de wc moet groetjessss
Heb je na je mk nog een witte test gehad? Zo niet proficiat! En ik snap je gevoel maar al te goed. Hier 2 mk en 2 ma achter de rug. Bij deze zwangerschap zijn wij pas na de 20 weken begonnen met genieten. Hopelijk komt het voor jou iets sneller. Het blijft altijd een spannend iets. Succes en geniet ervan
Hi, Ik heb t ook zo ervaren helaas. Na de mk had ik me ei gemist, maar de maand daarop weer zwanger gelukkig. Alleen ik kan ook niet genieten ben nu bijna 10w heb al 2 echo's gehad en ook naar t hartje geluisterd, maar k weet niet wanneer 'genieten' gaat beginnen . K durf ook niet naar de wc te gaan of ik bid voor de wc bezoek om geen gekke dinge te zien (. Vrijdag as heb k mijn termijn echo ben benieuwd. K hoop voor ons allen dat we weer kunnen genieten en deze rot gevoel zsm weg gaat. Liefs Pinar
Hier ook 4 miskramen gehad en direct na de laatste weer zwanger. Ik dacht ook altijd: hoe kom ik in vredesnaam die 12 weken door, maar het ging toch behoorlijk goed, ondanks meerdere bloedingen (zo kan het ook goed gaan namelijk ). En had het dus totaal niet verwacht, maar vanaf het begin voelde dit als een goede zwangerschap. Hopelijk ga jij het ook zo ervaren en verloopt het deze keer allemaal goed! Succes!
Helaas kan ik je daar wel wat over vertellen! In december 2010 zwanger geraakt, met 11 weken zagen we een dood kindje op de echo. Daarna raakte ik in april weer zwanger (zat 1 periode tussen). Dat werd in mei al een miskraam. Persoonlijk had er van mij wel wat tijd tussen mogen zitten, maar ik was meteen weer zwanger. 5 weken na de miskraam, was ik alweer 4 weken zwanger.... Ik kreeg met 7, 10 en 13 weken een echo. De eerste 2 echo's gaven inderdaad geen goed gevoel. Met ons eerste kindje was het toch later misgegaan. Met 16 weken het hartje gehoord, maar nog geen geruststelling. De 20 weken echo hadden wij met 19 weken en dat was geen geruststelling... Pas met 21 weken durfde ik er in te gaan geloven en hebben we eens besloten waar de babykamer zou komen. Met 23 weken en 5 dagen voelde ik de baby pas bewegen, dus nu geloof ik het wel! Het is een stukje zelfbescherming, gecombineerd met ongeloof. Maar dat houdt niet in, dat je minder van dit kindje houdt! Aan de andere kant, ik mis nog steeds mijn 2 andere kindjes, terwijl ik nu mijn kindje voel en ik een dikke buik heb! Sommige mensen zijn zo over hun miskraam heen, voor anderen is het gewoon traumatisch. Dat is het voor mij ook en geef daar heerlijk aan toe, op advies van mensen die het ook hebben meegemaakt. Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen! Mensen zeggen wel eens: geniet van je zwangerschap. Maar dat lukt toch niet zolang je bang bent! Dat zijn de meest onnozele uitspraken waar je niks mee kunt. Ik hoop dat jullie er snel vertrouwen in krijgen en dat je niet net zolang als mij daar op moet wachten! Liefs, Hetlichtje
Bedankt voor jullie reacties meiden! Ik heb na de mk wel een "witte" test gehad en voel ook wel aan m'n lichaam dat het weer raak is. We moet ik zeggen dat ik er nu een "goed" gevoel bij heb,i ets wat ik de vorige keer niet had. Helaas kan ik alleen maar afwachten en de dagen kruipen voorbij.... Ik probeer er maar niet teveel mee bezig te zijn voor zover dat gaat. Dat werkt een stuk stressverminderend. En als het misgaat, wat ik natuurlijk niet hoop! dan heeft het zo moeten zijn en kan ik er toch niets tegen doen... We gaan nu in ieder geval voor het positieve! groetjessss
ik heb met ongeveer 6 a 7 weken een miskraam gehad in juni, nu ben ik weer zwanger en ontzettend gestresst dat het weer fout gaat (ook al ben ik niet direct na de mk weer zwanger, de stress is uiteraard hetzelfde). ik ga deze week een afspraak maken met de vk en hoop dat ik snel terecht kan. het voelt deze keer wel anders aangezien ik de vorige keer pas last kreeg van mijn borsten na de miskraam en verder had ik niet zo veel klachten. nu had ik een dag na de positieve test zere borsten, de hele week heb ik al ontzettende trek in een burger van de mac donalds (ik heb trouwens heel erg veel honger, om het uur, normaal ontbijt ik ook niet maar nu ga ik van me stokkie als ik dat niet doe) en heel af en toe misselijk (vooral als ik net wakker ben) ook ben ik erg emotioneel met de stomste dingen terwijl ik dat echt nooit ben. Het voelt nu wel goed maar de twijfel blijft toch de overhand houden... pfff echt moeilijk dit.
allereerst gefeliciteerd!! moeilijk he zwanger zijn na een miskraam. ik heb 5 keer een miskraam gehad en kan je vertellen dat bloedverlies niet altijd wat zegt dus probeer er niet meteen van te schrikken want het zegt lang niet altijd wat. al kijk ik ook iedere keer op het papiertje of er geen druppel bloed op zit. bij mijn dochter heb ik echt heel veel bloed verloren het liep er soms letterlijk in een straaltje uit. een roze wolk heb ik de hele zwangerschap van mijn dochter niet gezien nu ben ik 11 weken zwanger en hoop dat het nu eindelijk weer een keer goed mag gaan de roze wolk heb ik nog steeds niet gezien hoop dat ik hem deze zwangerschap wel mag gaan zien maar ben bang dat het hier ook nog wel even gaat duren helaas.
gefeliciteerd met je zwangerschap !! hier het zelfde verhaal een beetje... kreeg in augustus een miskraam en ben gelijk weer zwanger geworden ! ik zat ook niet gelijk op de roze wolk...was zo onzeker, of alles wel goed zou gaan... pas na mijn 2de bezoek bij VK begon ik voorzichtig te beseffen dat toch alles goed gaat... als ik dan naar de w.c. moest, was ik al lichtelijk in paniek als er maar niks in het papier achterblijft... maar ik ben rond de 16 week, heb de kleine al gevoeld en volgende week weer een afspraak bij de Vk... gelukkig is dit een positief verhaal !!! hopelijk kan je toch genieten van het feit dat je zwanger bent... gewoon hopen dat het goed gaat... wens je een fijne zwangerschap toe.
Ik heb in dec. een mk gehad, paar maanden later weer zwanger...en toen kwamen we er bij de 8w echo achter dat het niet goed was. Daarna curettage ondergaan. Paar weken later belde t ziekenhuis...ivm PCO's controle HCG...of ik z.s.m. wilde komen wat me waarde was enorm gestegen. Bleek ik alweer 6weken zwanger... Nu ben ik inmiddels alweer 26 weken zwanger....en moet zeggen...ik geniet nu pas...heb echt naar de grens geleefd van "levensvatbaar" en nog blijft t spannend. Kijg er nu pas rust in....
Ik heb zelf geen mk gehad of zo maar ik kan je wel zeggen dat die zorgen altijd zullen blijven. Nu is het controleren of je niet bloed bij elke plasbeurt (dat doe je ook als je geen mk hebt gehad want je weet dat mk altijd kan gebeuren), dan heb je de zorgen voor de 1e echo of alles wel ok zit, vervolgens de grens van 12 weken bereikt en die zorgen gaan meer naar de achtergrond, dan heb je de 20 weken echo en heb je de zorgen of alles ok is daar binnen en zo gaat het de hele zwangerschap maar ook na de geboorte door. Het is en blijft een spannend iets en zal altijd spannend blijven. Maar gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan!!