Onze kids worden wakker van elkaar...help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elly1979, 6 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

We zitten hier even met een dilemma en ik hoop wat tips en ervaringsverhalen te krijgen.

We lieten Tamara weleens huilen toen ze een baby was, dat had ze soms namelijk nodig om in slaap te vallen.
    Het was nooit lang, hooguit 10 minuten.
    Dan ging ik altijd even bij haar kijken en 9 van de 10 keer sliep ze als een roos.
    Nu is ze natuurlijk op een leeftijd gekomen, dat ze weet dat als ze maar lang genoeg huilt, wij bij haar komen en haar er soms even uithalen.
    Dus nu laten we haar weleens mekkeren, vooral als we zeker weten dat er niks aan de hand is.

Maar nu zijn we 4 weken geleden de trotse ouders geworden van een 2e dochter...Sophie.
    We wilden eigenlijk hetzelfde bij haar doen, Sophie huilt soms ook even om in slaap te kunnen komen.
    Nu is het helaas al een paar keer voorgekomen dat Tamara wakker wordt van het gehuil van Sophie.
    Lekker... heb je dus 2 kids wakker...:D
    Andersom is het ook al een paar keer voorgekomen...Sophie wordt dan wakker van Tamara die huilt....;)

Ik bn die paar keren snel met Sophie naar beneden gegaan en heb haar in de kinderwagen gelegd en ben zelf op de bank gekropen om te slapen. Mijn man bekommerde zich op dat moment over Tamara.
    Dit is natuurlijk een noodoplossing, want het is zeker niet mijn intentie om steeds op de bank te slapen...
    En vind daarbij ook dat ze aan elkaars geluiden moeten wennen, zonder dat het hele huis wakker wordt...

We zien even geen andere uitweg, dus help!

Hoe lossen we dit het beste op?
    Hoop gauw wat te horen, alvast bedankt!

Liefs Elly.

2. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi! erg vervelend! hier ben ik ook erg bang voor. bij ons komt er over 7 maandjes ook een 2de... nu weet ik niet of ze bij jullie samen op 1 kamer slapen? dit zal bij ons dus wel het geval zijn...

als de 2de een huilerd is snachts (zoals de meeste baby's) dan leggen we hem of haar bij ons op de kamer! en proberen hem zo snel mogelijk stil te krijgen. als hij of zij ook doorslaapt dan gaan ze samen op de kamer... hoop dat het lukt.. bij ons is er geen andere oplossing dus.

3. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wat vervelend...

ik was hier ook heel bang voor maar het is hier in 4 maanden tijd nog maar 1x voorgekomen dat de oudtse wakker werd 's nachts van de jongste....verbaas me er steeds weer over dat ze gewoon doorslaapt als Dinja begint te huilen, want ook wij laten haar dan wel 10 minuten huilen dan valt ze vaak in slaap.

dus sorry geen tips...

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Carla, liggen ze bij jou samen op de kamer??

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Nee dat niet, maar wel kamers naast elkaar.
    Is natuurliojk wel een groot verschil dat begrijp ik, maar Kyra sliep altijd heel licht en werd overal van wakker en nu dus niet.

6. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    hiet een beetje hetzelfde probleem. de baby is nu gelukkig een vrij makkelijke slaper hij word wel wakker v onze oudste dochter maar na een speen of wat slaapt ie vaak wel weer verder. andersom is een ander verhaal dus als de jongste huilt halen we die idd toch vaak snel uit bed. ik denk dat ze gewoon aan elkaars geluiden mogen wennen en tot die tijd ist ff uitzingen.maar tis een hele lastige situatie. we hebben al heel vaak snachts met zn vieren bij ons op bed gezeten. haha heel gezellig

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Ja, hier ook. Het is wel een paar keer voorgekomen dat ons dochtertje er wakker door werd, maar dan doen we haar weer terug in bed en binnen 5 minuten slaapt ze weer verder.
    Luc ligt op onze kamer en zodra ik hoorde dat hij begon te pruttelen, kreeg hij zijn voeding. Ondertussen slaapt hij nu 's nachts door, dus dat probleem hebben we niet meer.

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Mn oudste slaapt 's nachts sowieso door en wordt ook niet wakker van de jongste. Maar overdag tijdens z'n dutje wordt hij wel wakker van hem. Het is vaak puzzelen, ik probeer het ook vaak te timen dat ze tegelijk naar bed gaan of eerst de jongste en als die slaapt de oudste.

Als de jongste wakker wordt haal ik hem er snel uit of laat ik hem hoogstens heel kort huilen. Ik probeer hem tussendoor er wel weer in te leggen maar als ie hard gaat huilen haal ik hem eruit en probeer ik het later nog eens.

Het is wel lastig, maar ik denk dat het ook een kwestie van gewenning is.

9. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Hier ben ik dus best wel bang voor mocht er een 2de komen! Ik en mijn ventje slapen heel licht, terwijl papa overal doorheen snurkt... Maar de kinderkamers grenzen dus allebei aan onze kamer, ik hoop maar dat het goed gaat hahaha

Deel Deze Pagina