Openstaande baarmoedermond

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by januari2010, Aug 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Beste verkoskundige,

Afgelopen zondagmiddag kreeg ik pijn in mijn onderrug die kwam en ging. (Had hierbij geen harde buiken) Pijn was duidelijk aanwezig maar kon wel gewoon mijn ding blijven doen.
    S'avonds verloor ik bloed en slijm. De pijn werd niet erger dus ik besloot gewoon naar bed te gaan.
    De volgende ochtend nog steeds helder rood bloed en slijm (alleen bij afvegen). Besloten de verloskundige te bellen en werd ingestuurd voor een afspraak bij de gynaecoloog. (Ben daar al bekend vanwege extra controles ivm vroeggeboortes).
    De baarmoedermond werd gemeten en deze was nog mooi op lengte, 3 cm, dus ik mocht gewoon naar huis.
    Hij gaf aan dat het waarschijnlijk stukjes van mijn slijmprop zijn uit de baarmoedermond en dat ik het rustig aan moest doen en geen gemeenschap mocht hebben.

Nu is het inmiddels donderdag en verlies ik nog steeds bij het afvegen bloed met slijm maar ik heb geen pijn meer in mijn rug, wel af en toe een harde buik maar niet erg.

Ik ga er dus vanuit dat de baarmoedermond gewoon nog steeds even lang is maar toch wat open is gaan staan waardoor de slijmprop steeds eruit komt, kan dit kwaad? Of is het niet erg dat de baarmoedermond wat weker is/ open staat?

Dit is mijn derde zwangerschap.

Hoop dat je mijn verhaal een beetje kan volgen.

Bedankt voor de reactie.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

In principe zegt het verliezen van de slijmprop niets over wanneer je gaat bevallen. Ik vind het lastig om er zo uitspraak over te doen of de baarmoedermond nog even lang zou zijn. Dat je geen harde buiken hebt, is wel belangrijk hierbij inderdaad. Maar als je bloed blijft verliezen moet je meteen aan de bel trekken. Een vroeggeboorte kan ook onverwachts komen namelijk, zonder dat je harde buiken hebt. Luister gewoon goed naar de gynaecoloog.

Groeten Evelien

3. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Bedankt voor de snelle reactie.
    Bij 28 weken word het opnieuw gemeten dus er is wel controle maar vind dat bloedverlies toch vervelend maar begrijp ook uit jou bericht dat ik me er niet te druk over moet maken.
    Ik kijk het nog even aan, blijft het bloedverlies dagelijks komen dan ga ik toch weer contact zoeken met de verloskundige.

Super fijn dat jullie onze vragen steeds beantwoorden!

Share This Page