Kado voor ambtenaar burgelijke stand

Discussie in 'De lounge' gestart door WendyB, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hallo,

Donderdag 27-9 ga ik trouwen. Het wordt geen groot huwelijk alleen wij en de getuigen ook geen jurk enzo.

Nu heb ik gehoord van een vriendin dat zij haar ambtenaar een kado heeft gegeven (volgens mij een dure fles drank). Is dat gebruikelijk.

Ook al houden we het klein, het is geen geld kwestie maar een principe kwestie. Ik weet echter niet wat "normaal" is. En heeft iemand nog ideeën?

Liefs Wendy.

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij hebben niks gegeven ze worden al genoeg betaald hoor !
    hier kost een bruiloft 300,- euro en dat is incl. salaris !

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nog nooit gehoord dat je de ambtenaar wat geeft.
    Ik heb veel builoften mee gemaakt maar nog nooit gezien dat de ambtenaar een kado kreeg.
    Het is zijn/haar beroep om jullie te trouwen.

4. Niet meer actief

Hallo, wij zijn iets meer als een maand geleden getrouwd, en hebben niks gegeven hoor. Lees dit nu ook eigenlijk voor het eerst. Ik maak voor mn werk af en toe trouwreportages, en ook daar heb ik het nog nooit gezien dat het bruidspaar iets gaf...

Fijne dag trouwens!

5. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    de ambtenaar mag zo'n mooi paar als jullie trouwen dat is toch al een mooi kado!

6. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Mijn vriend zei ook al dat ze genoeg betaald krijgen voor een verhaaltje van een half uurtje!

Ik heb het zelf ook niet echt gezien, maar ik ben ook niet op zoveel bruiloften geweest. Ik weet dat mijn vriendin het acheraf heeft gegeven, toen de gasten naar buiten gingen.

Ik denk dat ik ook maar geen moeite ga doen, ik bedoel wat doet hij nou eigenlijk................................

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Nooit van gehoord. Wij hebben het iig ook niet gedaan... Hij had het ook niet verdiend! Stuk chagarijn... We trouwden uiteindelijk trouwens gratig, omdat er een fout was gemaakt, waardoor een dubbele boeking was ontstaan en we op het laatste moment ergens tussen gefrummeld moesten worden. Drama die trouwdag: ben blij dat het maar één keer hoefde. Verder een heel gelukkig huwelijk hoor! ;)

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    wij hebben dus echt niks gegeven ,hun doen dat omdat ze het leuk vinden en ze krijgen er ook nog een poep geld voor .

L.sybje

9. Niet meer actief

wij kregen juist van de ambtenaar een fles wijn kado, daar heb je wel voor betaald vind ik :D

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ooooh ja wij kregen van de ambtenaar een glazen bol met een druppel er in !

L>sybje

11. Niet meer actief

ja of je krijgt de pen waarmee je je handtekening gezet hebt...

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    pcies een pen en een fopspeentje omdat ik zwanger was toen we trouwde

maar het is dus echt geen gewoonte om de ambtenaar een geschenk te geven

13. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Als je ''effe'' trouwt, vind ik het niet echt gepast om de drankkast van de ambtenaar te sponseren.. Als je het groots aanpakt en de ambtenaar een grote rol speelt, ja oké, maar da's nu toch niet het geval? Ik zou het niet doen hoor!

Flientje

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben de ambtenaar van de burgerlijke stand na onze bruiloft een kaartje gestuurd om haar te bedanken. Het was een hele lieve vrouw en ze had er ook iets moois van gemaakt, dus vandaar. Maar echt cadeaus geven lijkt me niet echt gebruikelijk. Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord, eigenlijk! Het is inderdaad een officieel iets en je moet er flink voor betalen. En voor hun is het meer een "erebaantje".

Groetjes,
    Jippie

15. Niet meer actief

wij hadden de ambtenaar een bedankje gestuurd
    die we hier ook aan iedereen uitdeelden
    maar verder niks
    ;)

16. Niet meer actief

conclusie: jullie krijgen wat van de ambtenaar, niet andersom ;)

17. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij hadden haar een trouwkaart gestuurd, als ze zin had kon ze dus op het feest komen, maar ik heb haar niet gezien :D .

18. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    wij hebben niets gegeven. Ik heb ook nog nooit gehoord dat mensen dat wel gedaan hebben.

Wij kregen namens de gemeente (dus niet van de ambtenaar persoonlijk) een boekje over onze woonplaats. Vaak mag je ook de pen houden.

19. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik ben op zaterdag getrouwd,600 euro!
    Dan verdient het bruidspaar een fles wijn ;)

20. pol

pol Actief lid

25 sep 2006
    270
    0
    0
    Wij hebben ook geen kado gegeven hoor. Wij kregen van haar de pen waarmee we onze handtekening hebben gezet :)

Deel Deze Pagina