Onze dochter is 2,5 jaar oud en kan al zelf poppetjes tekenen d.w.z. Hoofd met ogen, oren, neus, mond, haren en dan een buik met navel, armen, benen, handen en voeten (handen en voeten zijn dan in de vorm van cirkels). Ik vroeg me af of dit vroeg is of normaal voor deze leeftijd.
Ik vind het erg knap. Mijn zoontje is ook 2,5 jaar en die krast nog hele mooie tekeningen . Met een goeie verbeelding is er wel wat van te maken.
Hier ook poppetjes (gewoon 2 rondjes met stokjes eraan+ogen en mond), hartjes en zonnetjes, letter A en O (P en de S doet ze vaak in spiegelbeeld) Zo lief :') Kan ze sinds een maand of 3. En soms kan ze het spontaan ook niet (of heeft gewoon geen zin erin).
dochter van 2,5 is er ook mee bezig maar voor een buitenstaander nog niet echt herkenbaar denk ik. Wel slaat zij, net als dr broer, de koppoters over
Knap!! Mijn dochter probeert nu rondjes te maken. En regenbogen hahahaha Heeeel veel regenbogen zegt ze dan.
Hier deed ze dan net voor haar derde verjaardag. Maar dan nog "onder begeleiding" dwz: ik vraag "wat zit er onder zn hoofd?" En dan tekent ze een nek. "En wat zit er onder zn nek?" En dan tekent ze een buik etc. Helemaal zelf kan/wil ze het nooit. Ik vind 2,5 wel aan de vroege kant.
Hier net deze week voor het eerst dat ze het gezin ging tekenen maar het waren gewoon 4 streepjes en verder niets
Dat is vroeg . Als ik kijk bij mijn dochter in de klas, dan maken best veel kinderen met 4 jaar nog niet echt herkenbare poppetjes. Meisjes zijn er vaak wel veel meer mee bezig dan jongens, al is dat meestal wel meer kleuren. Mijn dochter heeft ook nog best lang gekrast, hooguit wat cirkels en regenbogen. Met 3,5 ofzo begon ze er eens mee. Maar ging wel erg snel toen. Met 4 maakte ze heel gedetailleerde prinsessen en nu met 5 een hele voorstelling.
Ik vind dat ook wel knap. Mijn dochtertje is ruim 21 maand en die tekent de hele familie: iedereen is een prachtige streep De ene een beetje langer, de ander een beetje krommer, maar iedereen is in ieder geval mooi slank
Bedankt voor jullie reacties. Blijkbaar is de leeftijd waarop kinderen het kunnen erg wisselend! Koppoters heeft ze ook overgeslagen. Vond het wel grappig, ze was gisteren zo lekker aan het tekenen en ineens komt ze met het blaadje aanlopen en blijkt er een poppetje op te staan. Verder ook nog veel onherkenbare dingen die ze tekent hoor. Bomen en appels tekent ze wel al heel lang. En verder krabbelt ze van alles waarvan ze dan zelf benoemd wat het is, maar dat kan ik er niet altijd uithalen.
Dat is echt per kind verschillend. Mijn dochter begon pas een beetje met tekenen toen ze allang in groep 1 zat. Mijn zoontje was net 3 toen hij poppetjes ging tekenen en hij is ook erg bezig met letters en schrijft zijn eigen naam. Ik vond hem al vlot maar hoorde laatst dat de jongere dochter van een vriendin dat ook al deed
Zoon was 2 jaar dat hij gezicht tekende inclusief haren oren neus ogen mond en een kin, ik denk ook dat dit komt omdat wij al tekende hem uitdagen tot praten! Ik weet wel dat ze met 2 jaar nog geen gezicht/poppetje hoeven te kunnen tekenen
Onze zoon was 4,5 !! Hij had er echt totaal geen interesse in, begon al te jammeren als je met papier en potloden aan kwam, houd er nog niet van maar voor school moet het soms dus nu doet hij het wel, Onze zoon is al sinds hij 3,5 is elke dag bezig met cijfertjes en optellen en aftrekken dus meer een denker Onze dochter was 3 jaar toen ze zelf poppetje huisjes en boompjes ging tekenen,
Mijn dochter maakte maandag "een prinses met een prettig hoofd" aldus zijzelf... Ik moest wel erg lachen! Uiteindelijk werd het een rondje met twee rondjes erin wat de ogen waren. Ze probeert het wel. Toch is ze niet zoveel met tekenen en kleuren bezig, dus ik vind het knap van d'r
Knap zeg! Aiden kent wel alle letters van het alfabet in het Nederlands en Engels en hij kan tot 20 tellen in het Nederlands en tot 10 in het Engels en hij herkent alle cijfers tot 10, evenals vormen en kleuren. Maar het is geen tekenkunstenaar. Geef hem een vel papier en hij krast er ruig op los LOL.
Wow, wat knap en wat moet dat leuk zijn om te zien! Mijn dochter tekent nog niets herkenbaars, al denkt ze zelf van wel..., terwijl we wel best veel energie in tekenen steken. Zelf schilder en teken ik veel en kon ik al redelijk tekenen op een jonge leeftijd. Ik ging er daarom vanuit dat mn dochter dat misschien ook wel zou hebben, maar ik denk dat zij andere talenten heeft .
OK.. Goede vraag hahaha... Bij mijn zoon wilden Ze evt al een iq test afnemen ivm zijn intelligentie vanuit de psz. Hij kan optellen, aftrekken, woordjes lezen, de kaart van Nederland.. Hij kent de klok, weet elke dag welke dag(dag, maand, jaargetijde) het is.. Kan woordjes schrijven. En hij is nog 3... Maar tekenen..... Hij krast nog letterlijk... En alles is een weg of spoorweg... Buiten dat is hij vrij normaal normaal haha..