met stomheid geslagen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door meid, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    na, echt ik ben met stomheid geslagen....

haal ik net mijn zoontje op [5jr] bij een vriendje vandaan.
    hij is met dat vriendje gelijk uit school meegegaan, lunchen.

vraag ik, wat ie allemaal gedaan had, of ie lekker broodje gegeten had, zegt ie dat hij geen brood gegeten had.
    alleen een stuk ontbijtkoek, vraag ik of er geen brood op tafel lag, hebben ze bij de tv zitten 'eten'....geen brood, alleen ontbijtkoek, na wat navragen heeft dat vriendje en de moeder ook stuk ontbijtkoek gehad. mijn zoon gevraagd, of ie nog wat mocht had de moeder nee gezegd...

bij thuis komst heeft ie nog 3 boterhammen opgegeten...[normaal eet hij als lunch zeker 2boterhammen]

na ik vind dit zo raar........

er komen regelmatig kinderen bij ons eten, ook dat jongetje waar hij vandaag was.
    en ik dek altijd de tafel, ze kunnen alles pakken wat ze willen, en hoeveel.
    af en toe maak ik een tosti, of knakworstjes erbij.
    goed dat hoeft nou ook weer niet, maar alleen een stukje ontbijtkoek...

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat is inderdaad erg weinig. Misschien hebben ze geen geld voor brood? Je hoort steeds meer dat kinderen zonder ontbijt naar school gestuurd worden omdat er geen geld voor is? Ik noem maar wat.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Jeetje... Ik zou het ook heel raar vinden. Idd kan het aan het financiële plaatje liggen maar dan nog... Ik denk dat ik er wel even naar gevraagd zou hebben aan de moeder.

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Beetje vreemd idd. Als dat daar de normaalste zaak is, zou mijn zoon er op woensdag niet meer mogen spelen. Zou er idd naar informeren.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    was het duidelijk dat hij daar zou lunchen? misschien dacht die moeder dat je zoon al gegeten had?
    hier komen ze altijd nadat zij gegeten hebben.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja inderdaad even vragen hoe het zit.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.953
    113
    Vrouw
    Oudste dochter heeft een hartsvriendin waar ze vaak speelt.
    Ze gaat dan uit school mee, school gaat uit om 14.00(waar ze om 12.00 geluncht hebben).
    Als ik haar Als ik haar rond 17.00 ophaal is ze zo ongeveer uitgehongerd...ze krijgt 1 snoepje en dat is het! Dus na de lunch,tot avondeten eigenlijk niets dus..
    Ik begrijp dat dus echt niet. Een stukje fruit? Een sultana?
    Hoe kan een kind in de groei, actief en lekker spelen, op 1 snoepje teren?

8. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Nou sorry hoor maar een brood bij bijv. aldi kost 80 cent ofzo?? Als je dat nog niet hebt kun je ook geen auto en huis betalen, wat een onzin. Wij hebben hier ook een tijdje met zn 3e op heel erg weinig geld geleefd (50 euro per week) maar dat kun je heel goed oplossen en we hebben elke dag 3 maaltijden gehad. En ik ken mensen die minder leefgeld hadden maar hun kinderen hadden altijd te eten.

Maar ik zou of de moeder er op aanspreken of je zoontje daar niet meer laten spelen op woensdag. Want idd met stomheid geslagen!

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Idioot gewoon, ben ook met stomheid geslagen. :$ Zou zeker de moeder hierop aanspreken, arm zoontje ook....

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou proberen zonder veroordelend over te komen vragen hoe en wat. Soms weet je niet waarom iets zo loopt/gaat.

11. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    het was smorgens nog afgesproken dat hij daar zou lunchen, gelijk na school.
    tja ik vind het apart...

hij mag natuurlijk best nog wel met hem blijven spelen, ze kunnen goed met elkaar.
    maar dan volgende keer na de lunch!

al zou het een financieel iets zijn, wat kost nou 1 of 2 broodjes met beleg.of geef anders aan dat je liever de speeldate na de lunch wil.

ze hadden trouwens wel nog limonade en wat lekkers oa paaseitjes gehad.

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    De volgende keer is 't spelen dan maar na de lunch.

Geen tussendoortjes zou ik geen ramp vinden. Daar is elk gezin anders in en het is ook niet persé "nodig".

Maar als er afgesproken is dat ie blijft eten, vind ik het wel vreemd dat ze het kennelijk houdt bij 1/3de van een stuk koek. Hebben ze dan zelf niet meer honger 's middags?
    Zeker als je zoon dan aan hen ook aangeeft nog honger te hebben ... en er dus duidelijk gewoon niks meer voorzien is.

Ik zou niet zozeer verhaal gaan halen bij de moeder - van één keer sterft ie niet echt, zeker als ie thuis dus wel direct eten heeft gekregen en de moeder at duidelijk zelf ook niet meer - maar er wel lessen uit trekken voor de volgende keer.

13. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bijzonder verhaal. Ik vraag me dan ook af waarom die moeder zo gehandeld heeft. Mijn dochter heeft een enkele keer bij een klasgenootje gegeten. Ik zeg altijd dat ze een goede eter is. Veel moeders kampen met slecht etende kindjes. Ik niet.

Ik zou het eens navragen bij haar. Ik zou het zelf ook fijn vinden als ouders iets vragen als ze iets vreemd vinden. Soms is de situatie anders dan je denkt.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou het wel even navragen inderdaad.
    Maar mochten ze het niet kunnen betalen moet ze ook geen vriendjes meteen uit school meenemen. Nog even niet denkend aan dat haar zoon dus ook zo weinig krijgt..

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Apart ja.. maar van een keertje weinig eten krijgen ze niks. Liever dan helemaal volgepropt worden met een broodje kroket, zak chips en fristi ;)

16. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Het klinkt niet alsof die moeder je kind willens en wetens geen eten wilde geven hoor. Ik zou eerder denken dat ze er gewoonweg niet aan gedacht heeft om wat extra aan te bieden. Weet je zeker dat je zoon echt heeft gevraagd om meer? Ik kan me namelijk ook voorstellen dat hij denkt dat hij niet meer mocht, maar dat niet expliciet gevraagd heeft.

Dat ze nog wel wat lekkers hebben gehad, zegt voor mij dat ze heus wel om de kinderen denkt, maar misschien gewoon met haar zoontje heeft vergeleken.

En misschien waren de jongens wel zo met elkaar aan het spelen, dat hij daar helemaal geen honger heeft gehad. Zou er niet te zwaar aan tillen...:)

17. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Ehm.... 1 tussendoortje is genoeg hoor. om 10 uur en om 3 uur eten we een tussendoortje waarvan 1x fruit. En dus krijgen kinderen die hier komen spelen dat ook. Als ze uit school komen lunchen krijgen ze uiteraard wel een boterham/ontbijtkoek/rijstewafel, wat ze willen.

18. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Amen!

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ach het is wat weinig, maar ik zou me niet zo druk om maken. Volgende keer zeggen dat je zoontje iets meer wil eten. Hier eten ze als ze bij elkaar spelen meestal helemaal niet zo goed, geen tijd ;). Ze verhongeren echt niet zomaar. En Eva zou prima kunnen verzinnen dat ze niets meer mocht, terwijl ze eigenlijk gewoon geen tijd meer ervoor wilde nemen om nog wat te eten.

20. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Da's wel weinig inderdaad..

Deel Deze Pagina