Brand verwoest zeker 150 hectare heidegebied | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Ze zijn nog steeds aan t blussen met 200 man , het vuur brak om 16. uur uit.. Kan het vanuit hier ruiken.. en kon het vanmiddag ook zien , heftig...
Het is inderdaad een hele heftige brand. Ik reed gisteren langs de snelweg die nu afgesloten is, maar gelukkig een heel stuk vroeger.
Ja dat is niet zo heel ver van ons vandaan. Wij reden gisteren naar mijn ouders en daar zagen we een hele grote brand. Zag er best heftig uit. Toen we eenmaal bij mijn ouders waren kon je vanuit daar het nog zien, zo ernstig zag het eruit.
ik verklap niet waar we wonen maar wij hebben de hele familie gister op het dak gehad om alles te bekijken. (dak=13 hoog) En het was echt, echt heel heftig. Wel mooie foto's kunnen maken, ook van de blushelikopter.
foto's zijn dus vanaf het dak gemaakt.... aan het bos wonen is heerlijk, maar in zulke tijden toch ook een beetje eng!
Ik heb ook zo'n vermoeden, haha . Nou wij hebben gisteravond nog de ramptoerist uitgehangen, maar geen brand gezien. Gelukkig is het nu wel onder controle en is het hopelijk allemaal snel geblust!!
Zijn indd mooie fotos. Er staat nu dat het tot morgenmiddag gaat duren om na te blussen maar het lijkt niet verder uit te breiden. Toch wel even spannend als alles zo ontzettend naar brand ruikt (brandlucht-paniek!)
haha, dan weet ik ook waar jullie wonen alleen weten jullie ook waar ik "precies" woon nu Wij wonen hemelsbreed 2/3km ervan af, maar niks geroken. Wind stond goed. Ik ga dadelijk nog een keer het dak op om te kijken, maar zal nu niks meer zien.... Ben blij dat het "goed" is afgelopen. Als je beseft dat het GRIP4 was, was het toch echt wel ernstig!