Specifieke vragen robotstofzuiger

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 27 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Ik heb al een aantal topics hier gelezen over een robotstofzuiger en heb al best wat informatie maar heb nog wat specifieke vragen. Wij zijn niet super netjes... Dus er liggen regelmatig kleine dingetjes op de vloer en ikvraag me af of dat een probleem gaat opleveren bij het gebruiken van een robotstofzuiger. In de keuken bijvoorbeeld liggen bij de ingang altijd de schoenen, Ik neem aan dat een stofzuiger daar niet omheen gaat of ze op zij duwt of wel? En in hoeken van de kamers staan vaak stalampen, ik vermoed dat een robotstofzuiger daar niet over en omheen kan?
    In de speelkamer ligt vaak los speelgoed op de vloer, hoe gaat een robotstofzuiger daarmee om?
    En in de eetkamer wordt veel geknutseld en met lEGO gespeeld en liggen regelmatig op de vloer wat stukjes LEGO of een stukje papier van het knutselen. Is het belangrijk dat je eerst een rondje door het huis loopt om al dat soort dingen even op te ruimen? En misschien moeten we voor een duurder merk gaan gezien onze ' beperkingen'?
    Bedankt !!

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Wij ruimen altijs alles op voordat we de robot aanzetten. Lego en kleine dingen zuigt hij gewoon op. Grote dingen botst hij tegen aan (tenzij je eem verboden zone instelt). Bij schoenen loop je het risico dat de veter opgezogen wordt en dat ie de schoen meetrekt.
    Ik merk wel dat we doordat we robot gebruiken ook beter opruimen. Omdat we weten dat anders de robot alles opzuigt.

Mimus vindt dit leuk.
  3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Wij ruimen ook beter op door de robotstofzuiger. Om grote dingen gaat hij heen, maar kleine dingen zuigt hij of op of hij loopt er op vast (schoenveters inderdaad, die draaien om de wieltjes heen ed).

4. Aries

Aries Niet meer actief

Legosteentjes zuigt hij op en schoenen met veters laten slingeren is niet handig. We hebben ooit iets wat op een veter leek helemaal vast gehad in dat ding, was blij dat ie het daarna nog wel gewoon deed.
    Maar extra morivatie om alles netjes op te ruimen 's avonds én er wordt voor je gestofzuigd, dan kom je 's ochtends helemaal blij beneden. :)

5. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Ik heb ook wel een vraagje.
    Maken ze net zoveel geweld als een gewone stofzuiger? Is er iemand met ervaring die ook huisdieren heeft?

6. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb een Teckel en mijn bot loopt in de nacht. Niemand maalt erom hier.

Zooi op de grond....zo ben ik niet :roflmao: Ik vergat een keer mijn telefoonoplader en die zat compleet vastgedraaid in de bot. Je moet gewoon opruimen voor een goed resultaat en een lang leven van de bot.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Wij hebben twee katten. De gewone stofzuiger vinden ze eng, ze schieten al weg voor hij überhaupt aan staat, de robot vinden ze niet echt eng oid. Als hij terugrijdt naar het station (dan zuigt hij niet en maakt hij minder geluid), dan probeert een van de twee katten (degene die het meest bang is voor de gewone stofzuiger) vaak de borsteltjes die ronddraaien te pakken. :roflmao:

8. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Hier slaat onze robot regelmatig vast omdat hij weer wat opgezogen heeft wat eigenlijk niet kan zoals bijv de koortjes van de rugtas die mijn man op de grond laat slingeren. Onze katten lopen gewoon weg als hij door de kamer gaat. Hier staat hij ingesteld in de nacht. De bakjes voer en water neemt hij soms mee en vinden we bijv terug aan de andere kant van t huis. De gangdeur is dicht dus daar komt hij niet.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Geen ervaring met rotzooi op de grond (hou niet van rondslingerende dingen dus grond is altijd opgeruimd).

Vind de onze redelijk veel geluid maken. Huisdieren kijken er niet meer om. Hond hooguit als dat ding hebben haar aan botst.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Wij begonnen eerst maar met een dommere.

Vloerkleden (die redelijk platte speelkleden) vond ie niet grappig. De commode kon hij onderdoor, maar na tig botssessies sloeg hij maar uit.

Qua geluid is hij aanwezig maar niet hinderlijk maar ik sluit m op in bijv. de kamer van mn dochter terwijl ik bij ons t bed aan t verschonen ben bijv. Qua herrie van botsen viel t ook wel mee. Hij heeft een zone die als hij ingedeukt wordt markeert dat hij die kant niet op kan. Dat is net t geluidje van een veer die ingedrukt wordt en wat plastic vs hout contact. Geen luid kling kleng klong.

De katten komen zelden in de kamer van mn dochter dus daar geen info over. Maar verder was t wel keurig schoon.

Haar nieuwe kamer heb ik wel robotproof gemaakt. Geen dingen waar hij aan de ene kant onder kan en elders vastloopt (zoals de commode).

De kledingkast die nog in dr kamer moet komen is aan de onderkant ook dicht. Kan er geen stof onder komen en de robot hoeft daar niet te wezen.

Alles wat op de vloer ligt ruim ik wel op en t vloerkleed rol ik even op gaat gelijk naar beneden over de lijn met de mattenklopper. (let wel even op als er antislip op zit, want op laminaat wordt t dan spekglad op die plek kwam ik na vliegles achter (en dan was ik er initieel op berekend...))

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Hier maakt hij de deurmat bij de achterdeur overigens echt hele goed schoon. Die pakt hij zonder problemen mee.

12. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Bedankt voor alle reacties! Dat klinkt wel alsof we een flinke omschakeling zullen moeten maken in huis wil die robot stofzuiger voor ons werken. Ik Zou er alleen maar blij mee zijn maar manlief is nogal een sloddervos en dat helpt ook niet als voorbeeld naar de kinderen...
    Maar ik heb een goed gesprek met hem gevoerd en Hij belooft beterschap haha Dus we gaan het waarschijnlijk toch proberen!

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.827
    3.623
    113
    Dit inderdaad, even een rondje door de kamer om los spul weg te halen voor je hem aanzet, en je gaat daar ook aan wennen, dus dingen slingeren sowieso al een stukje minder daardoor. In het ergste geval zuigt hij iets op wat niet de bedoeling was of loopt ‘ie vast. Dan krijg je een melding in de app en moet je hem even bevrijden, maar ook daarvoor geldt dat je bijna vanzelf meer op de ‘vastlooprisico’s’ gaat letten, dus bijna ongemerkt hou je de boel al wat opgeruimder, want het is simpelweg zo lekker als je een frisgezogen kamer binnenkomt zonder dat je zelf iets hebt hoeven doen. Ik krijg nu zo vaak van mensen te horen ‘wat is het hier lekker opgeruimd’ :D

Qua geluid: dat is een stuk minder dan een gewone stofzuiger, ik laat hem altijd de huiskamer en keuken doen als wij naar bed gaan, en daar hoor je haast niets van. Alleen als ‘ie zichzelf over een drempeltje heen ramt hoor je hem even ploeteren.

Deel Deze Pagina