Bijna 2 en mist nog twee voortanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SushiLover123, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn jongste wordt over anderhalve maand 2 jaar. Volgens mij is hij redelijk klaar met zijn gebit, maar boven heeft hij nog maar twee voortanden. Beide buitenste voortanden ontbreken, die naast de hoektanden. Ik vraag me serieus af of die nu überhaupt nog komen.

Herkent iemand dit?

2. KimK

KimK Niet meer actief

Bijzonder, want meestal komen die als eerste, na de tanden beneden. Moet je binnenkort niet toevallig zelf op controle bij je tandarts? Misschien heeft die wel een antwoord? Ik herken het overigens niet, ken verder ook geen kindjes die dat hebben.

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik zou er even naar laten kijken door een tandarts. Op deze leeftijd is dat toch apart.

Ik mis zelf een onderste voortand. Ook die naast mijn echte voortanden. Die is er nooit gekomen, zit niet ergens in mijn kaak (zijn foto's gemaakt) en ook in mijn volwassen gebit mist die tand.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou er gewoon even mee naar de tandarts gaan, daar is het toch sowieso wel tijd voor rond deze leeftijd. Die kan je vast meer vertellen :)
    Ik heb het ook nog nooit gezien bij een kind!

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmmm, ik heb net toch nog even gekeken... hij laat heel moeilijk in zijn mond kijken, maar hij heeft onder zijn hoektanden ook nog niet. Nou ja, links is wel door, maar rechts nog niet.

Dus je ziet onder twee gaten, waar die hoektanden nog moeten komen, en boven twee gaten, waar de twee buitenste voortanden nog moeten komen. Nu zijn zijn twee middelste voortanden wel erg groot, relatief gezien. Dus ik vraag me sowieso af of er nog wel voldoende ruimte is voor die andere twee.

Ik moet nog een afspraak maken bij de tandarts. Weet niet wanneer ik daar terecht kan. Ik zal zo eens bellen :)

Hier twee foto's:

6. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik zou ook naar de tandarts gaan misschien een foto laten maken dan zien ze het snel genoeg!
    Ik mis 2 kiezen aan de onderkant de eerste ik heb ze wel van mijn melkgebit gehad maar er bleek niks onder te zitten.

7. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Onze dochter is bijna 19 maanden en zij heeft volgens mij ook nog boven en onder 2 hoektanden nog niet

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #8 SushiLover123, 12 aug 2014
    Laatst bewerkt: 12 aug 2014
    Tandarts heeft vakantie :( Ik vond wel dit:
    Groen heeft ie dus. Rood heeft ie niet. Oranje, daar heeft ie er 2 van, ééntje is net door en de vierde moet nog. Grijs weet ik niet (mag niet kijken). :D Valt dus wel op dat hij iets echt heeft overgeslagen...

9. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Het zou goed kunnen dat hij ze niet heeft inderdaad, of dat er geen ruimte is. Maar een tandarts kan dat inderdaad simpel zien met een foto.

Ik heb zelf wel alle melktanden gekregen, maar sommige zijn niet vervangen door de "grote-mensen" variant. Zo heb ik dus nog 3 melkkiezen en 1 melkhoektand.
    Ik weet van die hoektand dat ie wel in mijn kaak zit, maar helemaal schuin ligt, dus die kan ook niet doorkomen.
    Gelukkig houd de tand het goed. ;)

Gelukkig is het geen ramp, voor hetzelfde geld komen ze bij het definitieve gebit wel door, en anders kunnen ze tegenwoordig zoveel maken.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier 20 maanden en boven de 2 middelste voortanden en de 2 eerste kiezen. Onder 4 snijtanden en 1 kies. Ik maak me niet zo druk eigenlijk.

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik ken heel wat mensen die die tanden missen. Met behulp van een beugel zetten ze die hoektanden en voortanden naast elkaar en sommige krijgen kronen

12. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Huh? Zoals ik op de foto zie heeft hij boven zijn hoeksnijtanden toch wel, alleen zijn hoektanden nog niet? Dan klopt het volgens mij wel met de termijn. Of ik moet het verkeerd zien?

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Volgens mij zie ik het inderdaad verkeerd, sorry...

Bekijk bijlage 411710

Hier nog een handig plaatje :)

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik wilde net dat plaatje zoeken :)
    Hij mist zijn laterale snijtanden boven.

Deel Deze Pagina