waterpokken en vliegen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mama1977, 6 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    het zal toch niet he....... ukkie heeft sinds donderdag waterpokken, is niet ziek krabt zicht niet gelukkig maar goed hij heeft ze.

nu de paniek want......vrijdag vliegen we naar afrika. maar volgens wat ik op klm site lees mag je niet vliegen met waterpokken:$ helllpppp wie weet er iets waardoor de pokjes sneller indrogen??? heb nu wel iets om de jeuk te bestrijden maar die heeft ie niet.

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Kidsclin mousse, bij m'n dochter waren de blaasjes na 2 dagen al ingedroogd (vorige week). Verder een badje met zemelen. Beiden gaan de jeuk tegen maar laten de blaasjes ook veel sneller indrogen.

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Sterkte voor je kindje en voor jullie. Ik hoop dat de reis door kan gaan! Ik weet uit ervaring hoe streng de KLM is, lijkt wel de "waterpokken maffia" daar. Je hoeft maar een plekje te hebben en je mag niet mee.....
    Ik zou donderdag even een verklaring van de huisarts vragen waarin hij/zij aangeeft in welk stadium de waterpokken zijn.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De incubatietijd (de tijd tussen het moment van besmetting en het ontstaan van de eerste blaasjes) is twee tot drie weken. Tot het moment dat alle blaasjes ingedroogd zijn blijft het kind besmettelijk. Deze periode duurt 10 tot 12 dagen.

Maar, dit staat op de KLM-site:

Om uw medepassagiers niet te besmetten mag u pas vliegen als de blaasjes zijn ingedroogd, dat is gemiddeld 7 dagen na het begin van de eerste verschijnselen van de ziekte.

Als je vliegt, is het dus de 9e dag dat hij waterpokken heeft.

Ik ken echter wel een verhaal van een kind met (al ingedroogde) waterpokken dat niet mee mocht. En ja; dat was KLM...

5. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    thnx ladies, vandaag bij "vervangend" huisarts geweest want je eigen huisarts mag geen medische verklaring afleggen, die wil donderdagochtend uk nog een keer zien hij had vandaag nog op een paar plekjes blaasjes zitten. zijn die donderdagochtend weg dan krijgen we een verklaring.

ook komt morgenavond nog onze vaccinatiearts om naar uk te kijken ook hij kan nog een verklarin afgeven dus......

dan maar hopen dat klm die accepteert en voor hetzelfde geld kijkt er niemand naar hem om

oh ja dat kidsclin helpt voor geen meter. volgens de huisarts is zinkzalf smeren beter om het indrogen wat te bespoedigen. de kidsclin is perfect bij jeuk maar goed daar heeft uk geen last van en hij is nog steeds zijn eigen vrolijke zelve.

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Typisch zeg, al die verschillende adviezen, hier werd kidsclin juist geadviseerd door huisarts én apotheek als enige middel om te gebruiken! Niet dat we bij onze huisarts geweest zijn, was niet nodig, maar m'n vriendin is huisarts. Andere smeerseltjes zorgen er juist voor dat de blaasjes niet indrogen doordat het vettig blijft. Het gaat de jeuk wel wat tegen, maar het indroogproces vertraagt er juist door (net als dat een zemelenbadje de blaasjes laat indrogen, maar dat teveel badderen het weer vertraagt). Dat is ook wat ik in mijn opleiding tot drogist (bijbaantje) geleerd heb.

Twee dagen kidsclin smeren en de blaasjes bij m'n dochter waren ingedroogd terwijl ze echt binnen een dag compleet vol zat. Jeuk had ze bijna niet (we hebben 'r tenminste bijna niet zien krabben) dus ik weet niet of 't ook de jeuk tegen gaat. Jammer dat het bij jullie niet werkt.

Hopelijk is morgen alles ingedroogd!

Deel Deze Pagina