Onze dochter heeft een prachtige donker blauwe kleur ogen. Nu is ze vier maanden en heeft deze al een poos (ze waren eerst lichter) en nu vele ik mij af, hoe vaak kan dat nog veranderen? Weet iemand dat?
Volgens mij nog tot een jaar.. althans dat is wat ze mij altijd vertellen. Jammer he, mijn zoontje van nu ruim 5 maanden heeft een prachtige kleur ogen nu, zou tof zijn als hij die zo houdt Hij heeft ook al dezelfde kleur al een "behoorlijk tijd" (voor zover dat kan met een kleintje van een paar maanden haha), ze waren donkerder in het begin.
Volgens mij inderdaad tot een jaar. De eerste maanden had mn zoontje groen/grijze ogen en nu bruin/groen. Heel mooi... Met blonde haren Papa heeft bruine ogen en donker bruin haar en ik groen/grijze ogen en donker blond haar.
Oke, dus we mogen nog tijdje in der blauwe kijkers kijken Ik heb zelf groene ogen en mijn vriend blauw. Nu weet ik wel dat groen vaak het verliest van de andere kleuren. Dus de kans is groot dat ze blauw houdt
Ik heb een dochter met knalblauw en een dochter met heel groen ik heb blauw, man groen Mijn schoonouders zijn helemaal interessant, de een groene ogen, de ander blauw, en een dochter met blauwe ogen, een zoon met bruine ogen en een zoon met groene ogen
Hier dochter met knalblauwe ogen, net als ik. Toen ze geboren werd waren haar ogen bijna zwart, zo donker. Na twee maanden nauwelijks meer veranderd van kleur.
Tot 9 maanden begreep ik! Ik heb ook weleens gelezen dathet bruine ogen gen sterker is dus als een van de twee bruine ogen heeftdan wordt het waarschijnlijk bruin. Wij moeten ook nog wachten...
Tot 6 mnd waren ze hier behoorlijk donker blauw (ook mooi ) en nu knalblauw, wordt ze vaak op aangesproken
Onze dochter had ook hele donker blauwe ogen de eerste 6 maanden ofzo, daar na werden ze lichter. Ik heb het idee dat ze nu niet veel meer aan het veranderen zijn. Ze zijn nu felblauw Die hele donkerblauwe ogen vond ik wel heel erg mooi.
Hier blauwgrijs.... Tot ieders verbazing, iedereen in de familie, incl.mijn man en ik hebben donkerbruine ogen... Hoevaal ikmoet zeggen dat ze NIET..van de melkboer is :b
Het stopt met veranderen als het oog wit echt wit is. De normale kleuren zijn bruin en groen. De andere kleuren betekenden een fout in de genen. Dit betekend nu niks meer maar zo zijn vroeger de kleuren ontstaan.
Mn neefje z'n oogkleur was blauw en dat is verandert toen ie 3 jaar was ofzo naar groen.. Maar bij mij ist helemaal mooi! Ik had als kind bruine ogen en die zijn op mn tiende geleidelijk aan veranderd naar bruin, groene en blauw/grijze ogen. Apart gevalletje denk ik zo
==Oogkleurverandering== De kleur van het oog kan in de loop der tijd veranderen. Veel blanke baby's hebben bij de geboorte blauwe ogen, die later kunnen veranderen in elke kleur. Na het derde levensjaar staat de oogkleur in principe vast. Maar oogkleurverandering komt heel frequent voor, namelijk door contact met zonlicht, net als de huid. Praktisch alle ogen die niet permanent bruin zijn worden bruiner door zonlicht. Zo kan iemand met groene ogen in de [[zomer]] veel bruine vlekken ontdekken. Bij blauwe ogen wordt het vaak een lichtbruine ring van bij de pupil (en wordt vaak als een gele ring gezien). In de [[winter]] keert de normale kleur terug.
Ik heb ook gelezen dat bruin en groen in combi met papa en mama meestal overheerst. Mijn man heeft bruine ogen, ik bruin/groen. Onze dochter heeft prachtige Blauwe ogen!!! Rara hoe kan dat en inderdaad zoals al eens gezegd, haha ze is niet van de melkboer! Ik schat zo, dat het toch nog veranderd! xxx
Bij mijn oudste hebben ze inderdaad pas een rond een jaar een definitieve kleur gekregen; bruin. Heel erg mooi. Mijn jongste had donkere ogen en die zijn nu grijs/groen/bruin, beetje afhankelijk van het licht en welke kleur ze aanheeft. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.
Ik heb heb blauw, mijn man en oudste zoon bruin. Toen mijn jongste werd geboren hoopte ik op blauwe ogen en die had Sam ook tot 5-6 maanden.. Toen werden ze groen/bruin en dat zijn ze nog steeds. Jammer!!! Nog maar eens proberen dan
Bij mijn oudste waren ze heel donkerblauw en rond 3-4 maanden begonnen ze langzaam bruin te worden. Onze jongste heeft vrij licht grijsblauwe ogen en ik heb stille hoop dat ze blauw worden. Ik zie regelmatig een blauwe ring rond zijn pupil, maar wat je graag wilt zie je eerder natuurlijk.
Mijn middelste haar ogen veranderen nou nog steeds en die is drie die heeft grijs groen met een bruine rand om de pupil nou krijgt ze een blauwe rand om heel haar oog heen ik heb nog nooit zo een zooitje gezien haha de oudste heeft knal blauwe en de jongste licht bruin. Ze werden alle 3 geboren met hele donker bruine ogen