hallo dames,. gisteravond in bed zat ik ineens tedenken wat er op het geboortekaartje hoort testaan kwa rusttijden, weet iemand dit?
Moet je helemaal zelf weten welke tijden je wilt rusten, je kan het als zinnetje onder de kaart zetten, er zijn ook gedichtregels voor. Wij zetten er helemaal niks op en gaan er vanuit dat mensen niet zomaar op de stoep staan, maar even bellen voordat ze komen. Op de tijden dat wij rusten doen we de stroom van de bel af, mochten ze dan voor de deur staan hebben ze pech.
Wij hebben beide keren ook niets gedaan. Geen rusttijden en geen opmerking over vooraf bellen. Tweede keer is de buurvrouw zo ff binnenkomen wippen. Was ook prima trouwens! Verder belt iedereen keurig vooraf. Rusttijden heb ik zelf niets mee. Je weet vooraf niet hoe het ritme van je baby er die week/dag uitziet. Ik rust liever in het ritme van de dag. En dat is de ene keer wat eerder dan de andere keer.
Wij hadden ook geen rusttijden vermeld, met dezelfde reden als wat Pendrag heeft, alleen of ze even wilden bellen voordat ze langs wilden komen. Dat heb ik toch wel liever dan gewoon aan komen waaien (scheelt ook wie het is natuurlijk), want vond het erg vervelend dat een oom van m'n man (die we 1x in het jaar zien) in de kraamweek om 9 uur 's-avonds onaangekondigd op de stoep stond Dus ookal zet je iets op je kaartje, er zijn altijd mensen die het niet "snappen"
Dat heb ik dus ook, van die vage familieleden die we nooit zien. Daarom zet ik er wel zoiets op van "wil je vingertjes en teentjes komen tellen, van te voren wel even bellen" of iets in die trant
Wij zetten niks op de kaart. nou ja, van bellen en rusttijden dan he.. De meeste snappen toch wel dat ze moeten bellen, en degene die het niet snappen, doen het toch niet
Wij zetten ook niets van dat alles op de kaart. Mochten mensen onaangekondigd langskomen, kan ik altijd nog zeggen dat het niet schikt. Maar ik neem aan (mijn familie en vrienden kennnende) dat ze eerst wel even bellen.
Bij mij kan ik de meeste mensen niet naar huis sturen als ze onaangekondigd komen, aangezien wij in zeeland wonen en op minimaal 50 km afstand van iedereen. Dus ik zet het er toch maar op, als ze dan toch onaangekondigd komen kan ik in ieder geval nog zeggen dat het op de kaart stond
ok duiderlijk ik weet dat de meeste mensen die we kennen wel vooraf zullen bellen,en rekening mee houden kwa rusten want dat lopen ze nu ook al tezeggen ,.maar was er wel benieuwd naar... THNX
Heb er ook niets opgezet. Alleen inderdaad wilt u haar luier komen ruiken, dan eerst de telefoon gebruiken. Vage familieleden heb ik niet eens een kaartje gestuurd, alleen de mensen die ik bv op mijn verjaardag zou uitnodigen hihi.
Ik ben niet van plan er iets op te zetten over rusttijden of bellen van te voren. De mensen die niet bellen van te voren zijn of heel close (en die hoeven niet te bellen, die stuur ik ook zonder problemen weg als 't niet uit komt) of hebben een bord voor hun bol. Mensen met een plaat voor hun hoofd lezen dat zinnetje ook niet, dus dan heeft het geen meerwaarde En rusttijden... ik weet het ritme van mijn kindje nog niet.
Wij hebben er ook op gezet dat mensen even moeten bellen Alsnog kan het niet uitkomen als mensen onaangekondigd op bezoek komen, ook al doen ze dit buiten de rusttijden om. Ik verwacht niet dat ik altijd paraat op mijn gat zit die eerste paar weken Ik hoop toch wel na een aantal dagen of desnoods na een aantal weken weer een beetje op pad te kunnen om in ieder geval wat boodschappen te doen ofzo. Dus mensen bellen eerst maar, zoals het hoort.
Wij gaan absoluut erop zetten dat er gebeld kan worden voor een afspraak, ik moet er niet aan denken dat de buurvrouw, mijn zus met haar gezin, collega's en weet ik wie nog meer tegelijk komen. Tuurlijk kun je ze wegsturen, maar ik plan het liever in, kun je zelf bepalen hoeveel bezoekjes je op een dag wilt. We zijn ook van plan erbij te zetten 'bezoek graag in de kraamtijd'. Echt geen zin in visite na een paar maanden, pff.
wij gaan er opzetten het volgende Graag van te voren even bellen als je teentjes en vingertjes komt tellen want ik lig regelmatig met mama te pitten en dan zou je alleen met papa zitten. misschien zet ik dit er nog bij wij rusten van 1 tot 3 en na 9 uur
ik heb dit zinnetje wij met zijn drieen hebben heel wat te vertellen kom je op visite,graag eerst even bellen. tijden heb ik er niet bij staan omdat dat erg moeilijk te bepalen is soms weet je dat mensen alleen savonds kunnen ivbm werk (dan denk ik aan collegas waar ik niet mee in t weekend wil zitten) en sommige mensen laat ik liever smorgens om half 11 komen (dan weet ik dat ze om 12 uur weer kids moeten halen van school )blijven ze ook niet zo hangen
weet je dat ik dat uiteindelijk helemaal neit fijn vond? bezoek in de eerste week? (dus wanneer de kraamverzorgster er is) Fae is onze eerste, en we konden zoveel leren van de kraamverzorgster, dat we bijna tijd te kort kwamen voor mijn gevoel! Omtrent haar verzorging, de borstvoeding, slapen, er waren zoveel dingetjes! Maar ik kan me voorstellen dat wanneer het je 2e is, dat het dan heel anders is..
Nou dat dacht ik dus ook. Merkte bij een vriendin dat die wel een week nodig had om bij te komen (zware bevalling) dan zit je dus met heel veel telefoontjes etc elke dag, omdat op het kaartje stond dat je graag iedereen in de kraamtijd hebt en mensen dan dus gaan bellen voor een afspraak. Daarom vind ik het ook moeilijk om erop te zetten wanneer je rust, weet het ritme van de baby nog niet en misschien is die juist wakker op de rusttijden. Daarom zetten wij er dus niks op, al onze vrienden/kennissen hebben geen bord voor hun kop en bellen nu ook voordat ze op bezoek komen, dus dat zullen ze dan ook wel doen.