Wij willen binnenkort een kinderwagen kopen, maar daar moet je de voetenzak los bijkopen. Ik vraag me nu af of je zo'n zak echt nodig hebt, vooral omdat het er niet standaard bij zit. Wanneer gebruik je dat en voor welke leeftijd? Ik ben nog een beetje een leek op dit gebied...
De voetenzak is erg handig in de koudere maanden, herfst en winter dus. Maar je hoeft zowiezo niet perse de voetenzak van de kinderwagen er bij te kopen. Wij hebben zelf een erg fijne gekocht (op het moment dat we hem nodig hadden!) van Prenatal eigen merk, voor 30 euro. Vaak zie je de voetenzakken die bij de (merk)kinderwagen horen, voor prijzen van rond de 80 / 90 euro! Overigens, bij de combi-kinderwagens, is de overgang van de bak, naar de buggy zeg maar, vaak erg groot. Door een dikke voetenzak er in te leggen, wordt de wagen ook gelijk wat 'kleiner' zeg maar. Zodat het allemaal net wat beter past.
Ik zou er altijd een kopen want in de winter kan je gewoon niet zonder, misschien dat je een beetje kan afdingen op de prijs van de merkvoetenzak bij aankoop van een complete kinderwagen (wij kregen hem voor niets) en anders een goedkopere kopen. Of je koopt een lodger bunker ook erg mooi (en duur) maar er is keuze genoeg, maar die kan je ook maken als het kouder begint te worden en weer wat ruimer bij kas zit?
Aha, je kunt dus ook andere voetenzakken gebruiken. Ik heb toevallig al een soort zak voor in de maxicosi, van wallabee ofzo, kan die dan ook in de wagen/buggy, of zijn die een andere maat en dus te kort?
Ja de Wallaboo die in de MC past past niet in de wagen/buggy. Of misschien maar heel eventjes, want daarna kan je kindje zijn/haar beentjes niet meer kwijt. Ik heb een grotere maat Wallaboo gekocht en heb er al veel plezier van gehad. Zeker nu het 's morgens nog koud is hoeft ie alleen een dun vestje aan en kan zo in de zak. Die grotere Wallaboo zakken daar kunnen ze eventueel tot 3 jaar in.
Het is altijd wel aan te raden om een voetenzak aan te schaffen. Een kindje zit toch stil in de wagen en dan kan het al snel koud worden voor zo'n kleintje. Je gaat zelf ook niet midden in de winter buiten zitten op een tuinstoel, toch? Als je een voetenzak wil die bij je wagen past qua kleur, dan zou ik er niet te lang mee wachten om hem aan te schaffen. Na een jaar veranderen de fabrikanten meestal weer de kleuren van de wagens en word het moeilijker om aan de juiste kleur voetenzak te komen. (gebeurd heel vaak hoor) Een universele voetenzak past ook altijd en kan altijd nog aan geschaft worden tegen die tijd.
Vaak kun je er een leuk prijsje van maken samen met je kinderwagen hoor! Zeker als je een hele wagen ergens bij een winkel koopt, dan is dat vaak geen probleem.
Je kan de voetenzak van de maxicosi in de bak doen van de wagen, die gebruik je zeker wel tot een maand of 5/6. Heb ik in iedergeval wel gedaan met mijn Wallaboo voetenzak. Pas toen mijn dochtertje in de wandelwagen ging (paar weken terug) heb ik een voetenzak erbij gekocht, een Lodger Bunker echt een superding.
Ik heb er eentje die bij de Mutsy hoort, maar mijn dochter schopt er zo hard in, dat ze de rits kapot heeft getrapt . De eerste paar keer kon ik het wel weer in elkaar zetten, maar nu gaat hij uit zichzelf open. Voor deze baby wil ik een Lodger Bunker kopen, tenminste geen gezeur meer met ritsen. Van Wallaboo had ik de maxicosi-voetenzak, echt een fijn ding. Ik gebruikte hem ook regelmatig voor in de wandelwagenbak. Leek me van tevoren ook onzin, dus de eerste twee maanden met dekentjes enzo gewerkt, maar die trapte ze binnen de kortste keren los.
Ik heb er nooit 1 gekocht. Kon het nu er echt niet van inzien. In de koudere maanden gebruikte ik een deken in de wandelwagen en in de kinderwagenbak gewoon beddegoed. Ging hardstikke goed, heb de voetenzak ook nooit gemist.
Ik heb voor in de wandelwagen een Lodger Bunker gekocht. Vond die van de Maxicosi Mura (onze kinderwagen) echt niet mooi en niet handig, het ding heeft namelijk 2 'beentjes' en is dus niet handig als ons meisje een jurkje oid aan heeft. Voor in de maxicosi heb ik helemaal geen voetenzak, ik gebruikte daarvoor een babynomade (ook errug fijn) met een dekentje (zag er ook veel leuker uit, vond ik) en nu het warmer is gewoon een wrapper van Prenatal.