Wasbare luiers, wie denkt met me mee?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lootje, 12 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Ons kleintje is nu bijna 3 weken en ik heb besloten over te gaan op wasbare luiers.
    Maar vind het best lastig te bepalen wat ik nu precies nodig heb.

    Als ik ga voor de totsbots bamboozle stretch, heb ik dan 20 luiers maat 2 nodig? En hoeveel overbroekjes? Kan ik dan de bamboozle wrap gebruiken of hebben jullie betere ervaring met een andere?

    En welke inleggen gebruik ik dan het beste?

    Bedankt voor jullie meedenken!
     
  2. Krily

    Krily VIP lid

    20 jul 2017
    5.036
    3.776
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf ervaring met milovia met prefolds in padfold gevouwen. Ik heb zeker 30 prefolds en ik denk zo'n 8 milovia overbroekjes en dan nog andere merken erbij. Maar ik heb uiteindelijk steeds meer bijgekocht gewoon. Weet je al zeker dat je voor totsbots wil gaan? Heb je een pakket gehuurd toevallig?
     
  3. Willowl

    Willowl Actief lid

    16 nov 2016
    299
    138
    43
    Ik zou niet in één keer een heel pakket kopen van hetzelfde merk, maar eerst een pakket huren of een aantal luiers kopen om uit te proberen. Hier gebruik ik (9 jaar oude :D) bamboozles en daarnaast Hu-da en Petit Lulu. Voordat ik hierop uitkwam, heb ik van alles uitgeprobeerd, maar nu wel tevreden met deze luiers. Verschilt wel enorm per kindje en leeftijd wat fijn is.

    Even als toevoeging: ik bedenk me net dat Bamboozle maat 2 wel heel erg groot is voor een newborn. Deze zaten bij mijn zoon pas veel later goed dan bijvoorbeeld Petit Lulu, wat alsnog een groot pakket is voor een newborn, maar deze valt wel smaller. Zat ook zonder inlegger mooi voor de eerste tijd, behalve dat drukknoopje op de rug...
     
  4. Lootje

    Lootje Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.477
    596
    113
    Nee ik heb nog helemaal geen ervaring... Maar zou een huurpakket een aanrader zijn?
     
  5. Ally2020

    Ally2020 Bekend lid

    15 nov 2020
    503
    649
    93
    Vrouw
    Ik wilde ook heel graag wasbaar maar vond het geen gezicht om mijn kleine baby met enorme billen te zien liggen…. Ik had een tweedehands pakket van popolino maar kon er echt niet mee worden, ook niet toen ze groter werd. Wel heel jammer vond ik het maar het zag er echt niet uit. Hoe doen jullie dat? Zijn er wasbare luiers die ongeveer zo zitten als wegwerp? Dun en voor kleintjes? Mijn dochter was 3 kg bij de geboorte en 49cm en was als baby niet mollig ofzo.
     

Deel Deze Pagina