Voetenzak in MC in juni? Of niet..

Discussion in 'De babyuitzet' started by Star880, Jan 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Star880

Star880 Actief lid

Aug 1, 2011
    286
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi,

Mijn tweeling word waarschaanlijk in juni geboren. Nu vind ik jasjes bij die hummeltjes zo lastig en wil ik graag een voetenzak. Maar is dit niet veels te warm voor die periode? Ik kijk naar wallaboo en koeka en pebble.

Waar lag jouw mei/juni kindje in in de maxi cosi rond die periode?

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ben pas in de herfst een voetenzak gaan gebruiken en gebruikte op de wat frissere zomerdagen een katoenen omslagdoek.

3. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0
    Omslagdoek van Koeka (wafel), zit een gat in voor de MC. Fijn om na geboorte thuis te gebruiken, voor in te wikkelen in de wagenbak en voor in de MC. Ideaal dus.
    Elk kindje is verschillend, ene heeft het eerder koud dan andere. Ik had voor onze tweede (oktober geboren) voetenzak van MC gekocht, nooit gebruikt. Wat een zweetzakken, hij had het veels te warm. Ook in de winter alleen de koeka doek gebruikt en dan gewoon los dekentje erover. En heb van Lief! ook zo'n wikkeldoek, daar zitten ook soort van voetjes aan, is ook wel handig.

Die van koeka zijn wel erg mooi, die overweeg ik wel eentje te kopen. Ik bedoel die je open kan ritsen. Maar zou zelf nooit de teddy versie nemen. Gewoon als het koud is een wiegdekentje erover leggen. Kun je als je ergens binnen bent makkelijk iets eraf halen en zakje open maken. Terwijl je baby lekker door kan slapen.

4. Lycka

Lycka Fanatiek lid

Jan 10, 2012
    1,118
    0
    0
    Zweden
    Mijn oudste is in juli geboren. Ik had geen voetenzak en heb die ook niet gemist. Ik legde een dekentje over hem heen in de mc als dat nodig was. En ipv een jasje gebruikte ik liever een vestje (zonder capuchon).

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Mn zoon zou einde mei worden geboren, werd begin mei
    Ik heb wel een voetenzak.
    In de eerste weken had mn zoon en een jas aan en in de voetenzak ( was een klein ventje)
    Eind juni de zak eruit gehaald en in september er weer in...
    Heeft niet echt vaak een jas aan...
    Heb de maxi cosie voetenzak.
    Ik heb geen spijt ervan.
    Hij kon ook in die voetenzak in de kinderwagenbak....

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Ik zou gaan voor een katoenen omslagdoek met evt een extra dekentje eroverheen.

7. miep84

miep84 Niet meer actief

onze zoon is van aug. Wij hadden de pebble, echt ideaal ding! In het begin minder gebruikt, maar in de herfst en winter iedere dag! Hij had geen jasje. Pas gekocht toen het weer lente was (zomerjasje) en hij ruim 9 maanden was (en maxicosi niet meer werd gebruikt).

In de zak droeg hij een warm vestje als het kouder was. Ook soms een fleecedekentje (wiegdekentje) er extra overheen (met dagen van vorst en sneeuw).

8. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    Ik heb nog een koeka zak, die ga ik er wel indoen voor als we uit het ziekenhuis komen. Daarna denk ik gewoon de koeka omslagdoek. Maar als je geen zak hebt en je wil die pas later aanschaffen voor de winter (of helemaal niet) volstaat een doek ook echt wel, eventueel met extra dekentje erover.

9. frommel86

frommel86 Actief lid

Dec 16, 2011
    483
    0
    16
    MIjn zoontje van nu ruim 2 werd in oktober geboren en wij hebben nooit een voetenzak gebruikt maar een mooi gebreid dekentje van katoen. Gaan we nu weer doen, werkt net zo goed en is een stuk goedkoper en zeker voor een zomer kindje.....

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Heb geen voetenzak gehad, voor mc
    Wrapper voor in de mc en omslagdoek in de wandelwagen

Share This Page