Hoe heeeel klein kamertje inrichten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Smurf1985, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Ik heb een hele kleine kamer over voor de baby,schat zo rond de 5m2,super klein dus.

Nu de vraag,hoe ik dit het beste in kan richten?
    Bedje,commode en kast lijkt me echt heel erg vol.
    Heb de Hensvik serie van Ikea voor me gehad,maar het blijven 3 volle dingen in de kamer.

Nu bedacht ik me,de ladekast van de Hemnes ook te gebruiken als kledingkast? En tegen de tijd dat het verschonen op een commode voorbij is,deze kast eruit te doen en een gewone kledingkast neer te zetten. Zo is de kamer steeds maar gevuld met 2 dingen ipv 3.

De baby komt als eerste gewoon bij mij op de kamer,dus kleding die niet in de commode kan kan sowieso erbij in mijn kledingkast.

Wie heeft er ook een hele kleine kamer,en hoe hebben jullie deze praktisch ingericht?

2. Dame28

Dame28 Actief lid

26 nov 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook een klein kamertje dat we gaan gebruiken als babykamer, wij hebben gekozen voor een commode en een wiegje, geen kast. Wij hebben uit dezelfde serie een ledikant gekocht om te gebruiken als het wiegje te klein wordt. En we willen zoiezo ook eerst het kindje bij ons op de kamer in het wiegje dus waarschijnlijk ook een deel van de kleertjes in onze kast. Volgens mij komt dat wel goed! Wij hebben ook absoluut geen plek om nog eens een grote kast neer te zetten op de babykamer! Maar het lijkt mij allemaal wel op z'n pootjes terecht komen:)

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ik heb een bedje en een commode waar de kleertjes in kunnen. Ik heb van mijn ouders een kleine smalle hoge badkamerkast gekregen.

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.478
    113
  5. Smurf1985

Oh Fijn! Dus het zou helemaal niet raar zijn als je in het begin geen aparte kledingkast hebt?
    Ik denk dus echt dat de kamer anders zo veel te vol is.
    Baby komt eerste tijd sowieso op mijn kamer te slapen,alleen daar heb ik alleen ruimte voor een ledikant,geen commode,vandaar dat ik de babykamer wel alvast wil inrichten voor de tijd dat baby daar weer heengaat.

En hebben jullie dan een ladekast als commode/kledingkast of een commode met planken?

6. Dame28

Dame28 Actief lid

26 nov 2013
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
  7. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hier ook heel weinig ruimte over. De baby komt namelijk eerst op onze slaapkamer te liggen. Zodra de baby doorslaapt, mag hij bij zijn grote broer slapen. (Al is dat ook niet echt een grote kamer.. maar moet wel lukken :p)

Wij gaan de Hemnes ladekast (3 lades) gebruiken voor de luiers, spulletjes en kleding van de baby en ook gebruiken om te verschonen. Naast de ladekast komt dan het ledikantje. :)
    De Hemnes ladekast hebben we sinds vorige week in huis(Marktplaats :D) en hij is echt groot en passen veel spulletjes in!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    I.p.v. een commode kun je ook een schuif- of opklapplank om te verschonen nemen (Ikea heeft veel op dit gebied). Of helemaal geen commode. Wij hebben er nooit eentje gehad en het ook nooit gemist. Verschonen deden we op bed of op de tafel of op de vloer.

Er zijn ook verschoonplanken die je over een ledikant kunt leggen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Overigens, 5M2 is groot zat hoor. Mijn dochter van 11 slaapt op een kamer van 1,75x2,10, daarin heeft ze een bed, kast en tafel/bureau.

10. Smurf1985

Klopt Dirksmama,daar heb ik eerst naar gekeken maar vond dat nog niet zo fijn eigenlijk. Zeker gezien de kastruimte bedacht ik me dat ik het misschien wel kon combineren.

Zo te lezen hebben meerdere hetzelfde idee. Wel fijn om te lezen!
    Dus de 3 ladenkast van Hemnes is een aanrader? Ik ga eens even opmeten of de 8 lades hier zou passen,of dat het bij de 3 ladenkast blijft. Scheelt wel weer ruimte!

Edit,Dirksmama,heb je toevallig een foto van haar kamertje? Zo kan ik alvast inspiratie op doen :D

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    persoonlijk zou ik zowiezo voor een commode gaan, alleen al voor je eigen rug.
    en ik heb in mijn commode 3 lade en daar liggen alle kleren in, en ook nog de volgende maat.
    de kast is hier puur voor beddengoed en voorraad. is wel te missen dus, prop je er in de commode wel bij;)

maar zo klein is je kamertje niet hoor. hier denk ik ongeveer even groot. en wij hebben er ook nog een kledingkast in staan. past prima hoor maar ligt ook aan waar je deur en raam is natuurlijk.

kan er helaas geen foto meer van vinden.

12. Smurf1985

Misschien is het kamertje veel kleiner hoor. Denk dat er net 2 1 persoonsbedden naast elkaar kunnen staan en dan kan de deur niet meer open :D

Maar over de lengte van de kortste kant,loopt ook het raam volledig door. En als je binnenkomt is de deur aan de rechterkant,dus je kijkt meteen door het raam. Links is er een klein hoekje waar je een bed of iets neer kunt zetten. Meer plek is er eigenlijk niet.

Nicole,ik denk inderdaad ook wel dat het zou passen in een commode,ik heb zelf een ruime 4 deurs kledingkast helemaal voor mijzelf,dus er is ruimte zat voor een volgende maat,beddengoed etc,
    Zeker als ze zo klein zijn maakt dat weinig uit denk ik.

Bedankt voor jullie reacties,ik weet in ieder geval al wat meer nu :D

13. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    hier ook hele kleine kamer.
    Heb een bedje en een ladekast / commode (MALM 3 lades van Ikea). Die lades zijn diep waardoor ik geen kledingkast mis.
    Je doet het toch per maat uitzoeken en alle kleding past in 1 la.
    De ladekast/commode hebben we op pootjes gezet (gekocht bij gamma) zodat ze op een fijne hoogte staan en we geen zere rug krijgen.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook 5,4m2 en heb gewoon een ledikant, kledingkast en commode.

15. wynie

wynie Lid

20 jan 2013
    65
    0
    0
    Hier ook een klein kamertje. Manlief heeft hier achter de deur een kast gemaakt. Is vaak een loze hoek, nu dus een vaste kast tot plafond. Erg handig, zelf in te delen met roedes en planken en dus net zo groot als je zelf wilt. Misschien een idee.. De mijne is niet breder dan hoe de deur helemaal open zou staan. Maar dus groot genoeg om tot volwassen mee te kunnen gaan. Zo kan er zelfs een eenpersoonbed over een paar jaar in! En waar nu een commode staat, past straks een bureau of dergelijks! Succes!

16. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Wij hebben ook een klein kamertje als babykamer.
    Ziet er zo uit, beetje druk, maar na ruim 1 jaar nog niets gevonden wat ik anders zou willen. De indeling blijft hetzelfde voor baby nr 2 :)

17. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
  18. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    En volgende

19. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    En de laatste :)

Kast en ledikantje van Ikea, commode antiek en gewoon grote, ruime stoel.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mijn ludste heeft een kamertje van 6m2 met aan 1 kant een schuine wand en 1 wand waar een verwarming zit. Niet handig. Bij haar had ik een grote commode met 2 diepe lades en een ledikant. Onder de schuine wand nog 2 expedit 4 vakkenkasten voor speelgoed. In de commode lagen haar kleertjes. Beddengoed,hydrofielen enz lagen in mijn kledingkast.
    Ik heb de commode verkocht toen ze er niet meer op verschoond werd. Ongeveer met 2 jaar. Verschonen deed ik beneden of op bed. Mooie leeftijd want de kleding werd ook groter en paste niet goed meer in de commode. Ik heb er een hemmnes kledingkast voor in de plaats gezet.
    Mn jongstd ligt bij mij op de kamer ivm kamers tekort. Zij heeft alleen een ledikant en een hemnes 8 lade kast. Lekker veel ruimte.

Deel Deze Pagina