Ik kom er echt niet meer uit, ik lees zoveel verschillende dingen over alle babyfoons! Wij willen er graag een met camera en terugspreekfunctie, hij mag maximaal 200 euro kosten. Nu leek me de Luvion Grand Elite me interessant maar daar lees ik echt alleen maar negatieve verhalen over. Welke babyfoon met camera hebben jullie en raden jullie mij deze aan?
Wij hebben de Luvion Grand Elite en zijn er op zich wel tevreden mee. Hebben hem in 2 jaar tijd 1 keer terug moeten sturen omdat de display kapot was, maar kregen meteen een nieuwe. Het gebruik is prima in elk geval!
En hoe zit het met de terugspreekfunctie en muziekjes? Ik lees erg vaak dat dat echt helemaal niks voorstelt en dat het geluid echt bagger is. Is de camera ook makkelijk te plaatsen in de babykamer (wendbaar e.d)? Dus dat ik niet heel de babykamer eerst op z'n kop hoef te zetten voordat ik m'n dochter goed op beeld krijg? Ik ben vooral enthousiast over de grootte van het beeldscherm, maar hij is natuurlijk niet goedkoop dus ben bang dat hij dalijk enorm gaat tegenvallen na al die reviews..
De terugspreekfunctie werkt prima, maar die gebruik ik nu eigenlijk pas (zoontje is net 2 jaar). Voorheen niet nodig gehad. Muziekjes gebruiken we nooit, zou ook eigenlijk niet weten hoe deze klinken. Wij hebben de babyfoon boven op de kast staan, zodat je het hele bedje in zicht hebt. Je kunt hem prima verschillende kanten op draaien, staat eigenlijk altijd goed. Als je maar een stopcontact in de buurt hebt!
Hier geen beeldbabyfoon, zou ook niet weten waarom ik dat zou willen. We hebben 2x dezelfde dect van alecto. Vooral terugspreekfunctie en de liedjes gebruiken we dagelijks, ook nog bij onze dochter van 4,5 jaar! Ideaal, hoef ik niet naar boven of mijn bed uit. Gewoon even praten . Zijn ze hier ook gewend. Soms gaat de babyfoon naar de overburen. Ook dan weet onze oudste dat als er iets is, ze gewoon even de naam vd mama kan roepen. Liedjes vanaf baby aangezet als ritueel. Heeft ons al veel geholpen afgelopen 4,5 jaar in allerlei situaties (nacht wakker worden, gewoon even liedjes aan en kind gaat weer rustig slapen bijv). Nu in dubio... Kopen we er nog 1 bij of gaat oudste er afscheid van nemen..... Ik denk het laatste, maar we zullen zien. Hebben nog even de tijd,
Uhm recenties kloppen wel. Wij zijn aan onze derde toe in 8 maanden tijd. Geluid is hard en blikkerig. Alecto heeft dan veel beter geluid. Die Luvion heeft echt een scherp geluid. Ik heb de camera's (2) op ooghoogte of ietsje hoger staan, maar dan moet ik wel pielen met een luier onder het houdertje om ze goed te kunnen richten op de bedjes. Terugspreekfunctie gebruiken we (nog?) niet. Oudste is ruim 1,5. Muziekjes i.v.m. t rot-geluid ook niet. T beeldscherm is wel heeeerlijk groot. Ik vind t echt mooi, gedetailleerd en je kan inzoomen. Daarvoor neem ik de rest voor lief. De andere babyfoon (zonder beeld) stond 9 vd 10 keer ook op stil als de kinderen herrie begonnen te maken. En het schakelen tussen 2 cameras werkt ideaal. Er zit een functie op die om de 3 seconden verspringt, maar je kan ook handmatig 'bladeren'. Ondanks de nadelen ben ik tevreden. Wel expres bij een winkel gekocht zodat ik gelijk weer een nieuwe meekrijg als er iets defect is/gaat.
Ik vind die grote edities van luvion ook slecht geluid hebben die andere editie van 139 is echt super!