prikjes met 1½ maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door stampertje, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Mijn afspraak op het cb is vervroegd nou moet hij zijn prikjes met anderhalve maand maar ik vind dat eigenlijk te jong wat vinden jullie?

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon heeft zijn prikjes ook met 1,5 maand gekregen. Hier was een geval van kinkhoest bekend. Hij heeft er nooit hinder van ondervonden dat hij zo jong was. Hij is nu 13 maanden.

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja ik vind het sowieso allemaal erg vroeg in NL. In Duitsland kreeg Julia haar eerste prikjes pas met 3 maanden, vroeg genoeg! Je kunt het toch gewoon dan aangeven, of even bellen dat je het graag de keer daarop hebt? Moeten ze gewoon niet zo moeilijk over doen!

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij mij wilde ze zoonlief ook al inenten met 7 weken, ik heb afgebeld en de datum verzet. Zij wilde perse met 7 weken, want daarna waren ze 2 weken dicht en later mocht niet van ze. Dat moeten ze zelf weten, maar dan bel ik wel naar Thebe om het te verzetten ;).

Mijn zoontje heeft de 3 en 4 maanden prik ook een maand later gekregen. Zoonlief is een hel klein en licht mannetje en ik vond hem er met 7 weken veel te klein voor!

Doe wat jezelf goed acht!

5. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben de prikken ook niet helemaal volgens hun schema gehad. Mijn zoontje was altijd wel wat ziekerig, dus heeft alle prikken later dan gepland gehad. Kan gewoon hoor. 7 weken vind ik ook heel vroeg.

Wij vonden onze kids ook te jong voor BMR prikken met 14 maanden, en hebben die gewoon later laten innenten.

CB beslist niet, jullie als ouders beslissen hierover, ze mogen je niks verplichten!

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ga gewoon om hem te laten wegen en als hij dan 2 maanden is maak ik wel een afspraak voor de prikjes

7. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Bij ons hadden ze de eerste afspraak ingepland toen onze zoon 6 weken oud was. Hij zou toen de eerste vaccinaties krijgen. Ik hoorde en las overal dat het pas vanaf 8 weken mocht. Toen heb ik het nummer gebeld wat op de vaccinatiekaart stond (is van het rivm) en hun gaven aan dat het wel mag vanaf 6 weken, maar hun advies is toch echt pas vanaf 8 weken. Ik heb toen netjes de afspraak afgezegd. Ze vonden dit onzin, maar heb gezegd dat ik de moeder ben en beslis over mijn kind. Daarna nooit meer iets over gehoord.

8. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook uit eigen beweging uitgesteld ivm lage gewicht en operatie. CB beslist idd niet, maar jij, lekker verzetten als je er geen vertrouwen in hebt.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij laten dochter pas bij 12 weken enten ivm weken lang aanrommelen, veel huilen en vermoedelijke allergie. Zelf aangegeven dat we wat later wilden enten...

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zou gewoon bellen en zeggen dat de afspraak niet uit komt en dat je deze wil verzetten naar een later tijdstip. Mijn zoontje heeft de tweede prikjes ook een week later gekregen omdat zij simpelweg eerder geen mogelijkheid hadden. Dat kan blijkbaar ook zonder problemen. ;)

Ik zou het ook niet zo vroeg doen hoor. Ik vond mijn zoontje met 2 maanden althans klein genoeg. Al heeft hij er nul komma nul reactie op gehad, dus blijkbaar was het zeker niet te heftig voor hem :) (en hij kwakkelde toen ook nog enorm overigens, vanwege reflux en mogelijk KMA)

11. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Als jij vind dat ze de prikjes te vroeg krijg gewoon de afspraak verzetten.
    Heb er laatst met de cbverpleegkundige er over gehad.
    En zij gaf aan dat als ik vond dat de prikjes te vroeg plaats vonden ik dat moest aangeven en dan worden ze later gegeven.
    Ze gaf wel aan dat hun het advies wel geven om ze optijd te geven zeg maar.
    Je moet doen wat jou gevoel zegt. Vind jij het te vroeg geef het aan en maak een andere afspraak met het cb.

groetjesss Jetje

12. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ervoor gekozen om Finn pas met 3 maanden zijn prikjes te geven en dan ook los van elkaar, dus met 3 maanden dktp en bij 4 maanden de pneumokokken prik. Ik vind persoonlijk 2 maanden al te vroeg maar ik weet dat hier de meningen over verdeeld zijn en je moet vooral doen waar jullie je goed bij voelen, dat is het allerbelangrijkste. Maar als je het te vroeg vind en je gevoel zegt nee dan zeker niet doen en vragen of je op een later moment terug kan komen voor de prikken. Je bent niet verplicht om ze op de tijden van het cb te geven en jij bent degene die verantwoordelijk is voor je kindje.

13. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Het cb had voor m'n dochtertje met 7 weken een afspraak ingepland voor haar eerste prikjes. Ik heb die meteen afgebeld omdat ik 7 weken veel te vroeg vond. Inmiddels heeft ze ze vandaag wel gehad en gelukkig is het al met al reuze meegevallen. (Alhoewel ik haar eigenlijk nog steeds veel te klein vind voor zoiets 'groots';))

14. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Simone was gecorrigeerd nog niet eens geboren toen ze haar eerste prikjes kreeg, maar ze was een hele stoere baby (na weken met infuus, sonde en tig plakkers en bandjes om voeten konden die kleine prikjes er ook nog wel bij). Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan of het vroeg was of niet. Ze woog toen 3130 gram.

Ze was die dag wat koortsig en erg moe, maar dat hebben ze allemaal volgens mij na de eerste keer.

15. Mamav2R

Mamav2R Lid

5 jan 2011
    47
    0
    0
    NULL
    Nijmegen
    Ik heb mijn kinderen helemaal niet laten vaccineren. In vaccinaties zitten allemaal zulke idiote dingen (zoals menselijk en dierlijk DNA materiaal, kwik, alluminium... lekker dan) dat het gevaar van vaccineren, in mijn ogen, nog groter is dan de eventuele ziekte die ze ervan kunnen krijgen. Dus ja, ik vind dan 7 weken al helemaal veel en veel te vroeg. Zo'n kindje mag alleen nog maar melk omdat het hele lichaampje nog zo klein, fijn en teer is maar ondertussen spuiten we er wel allemaal zooi in want stel je toch eens voor! In Japan enten ze niet voor 2 jaar! Het immuunsysteem is nog helemaal niet uit ontwikkeld en door vaccinaties ga je natuurlijke zaken in de weg lopen. Google maar eens op verontruste moeders als je meer informatie wilt erover.

Mocht je het uit willen stellen laat je dan door het CB niet gek maken hoor. Ze hadden hier allemaal tegenstrijdige verhalen waarom mijn kinderen persé dan en dan de vaccinaties hebben moesten (volgens de een verzekeringstechnisch, volgens de ander ivm de winter bladiblabla). Uiteindelijk ben JIJ de moeder en JIJ beslist voor je kindje.

Als je toch gaat vaccineren kun je dat ook met ondersteunig van een klassiek homeopaat doen. Dan wordt het lichaampje erop voorbereid dat er iets aan zit te komen waardoor het beter kan herstellen van de aanval van 8 verschillende ziektes tegelijkertijd. Ook flinke dosis vitamine C is belangrijk om van te voren aan je kindje te geven. Overleg met een homeopaat hoeveel precies.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ben het helemaal met je eens dat mensen veel beter moeten nadenken over enten, wij hebben ook niet alle entingen gegeven.

Alleen de dik gedrukte zin klopt niet helemaal lijkt me, want ik neem aan dat je een baby van 6 a 7 weken geen dosis vitamine C gaat geven, toch?

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ja laten we beter nadenken door allerlei onbetrouwbare bronnen op internet te lezen ;) En poeh he, die Japanners zullen het wel beter weten, want de Nederlandse wetenschap loopt zo vreselijk achter (niet dus). ;) Bovendien, de gemiddelde Nederlander is toch veel slimmer dan die groep wetenschappers die hierover een weloverwogen oordeel vellen?

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Lijkt wel altijd of jij aandelen hebt ofzo in vaccinatie, iedereen die er anders over denkt dan jou of die ooooo zo geweldige wetenschappers en het RIVM word door jou afgedaan als 'dom'. Iedere x lees je dat weer bij jou. Laat iedereen in zijn waarde over de meningen van vaccinatie. Prima dat jij er volledig achter staat maar dram niet altijd zo irritant je mening op bij een ander.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jij hebt duidelijk de bijsluiters niet gelezen?
    (En even voor de duidelijkheid: ook ik ben kritisch wat betreft vaccineren, maar ik heb de bijsluiters destijds gelezen en kwik en aluminium zitten er niet in. Echt niet. DNA heb ik ook niet in de ingredientenlijst terug kunnen vinden destijds overigens...)

20. adi

adi Niet meer actief

Sorry hoor, menselijk DNA????? Ik weet niet in welke freak-shop jij de vaccinaties in de schappen hebt zien staan.....

Deel Deze Pagina