waskussen of aankleedkussen??

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door pink99, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    Ik snap er echt eff helemaal niks van, misschien ligt t aan mij;)
    heb je nu een aankleedkussen nodig of een waskussen? en hoezen ervoor van beide 2?

dit word onze eerste dus ik ben alles aan het uitvogelen:D

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Ik heb een aankleedkussen en die gebruik ik ook na het wassen. Wist niet eens dat het 2 verschillende dingen zijn.

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wat is het verschil? Is niet dezelfde benaming voor hetzelfde?

Ik was en verschoon namelijk op mijn zelfde kussen..

En voor dat kussen heb ik een paar aankleedhoezen gekocht, want er gaat wel eens een spuugje of poepje de verkeerde kant op ;)

Op de aankleedhoezen leg ik ook nog een hydrofiele luier om niet telkens de hoes te moeten vervangen.

4. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Volgens mij is een aankleedkussen en waskussen hetzelfde. Heb nog nooit van 2 verschillende kussens gehoord.
    Wel een tip die een collega mij gaf. Koop er 2. Ook eentje voor beneden, dan hoef je niet elke keer naar boven om te verschonen.

5. Juleah

Juleah Actief lid

17 nov 2011
    471
    0
    0
    NULL
    Twente
    Haha! Is precies hetzelfde, de een noemt het waskussen en de ander aankleedkussen.

6. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    haha ok snapte er al niks van. dacht dat ik de kussens elke keer om moest wisselen en leek me zo onhandig;)

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik verschoon in de box op een hydrofiele luier.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Is indd hetzelfde. Ik verschoon tycho altijd boven (blijft echt niet liggen op een bed,bank of tafel) en Milou doe ik ook beneden oo een hydrofiel in de box/bank. Heb voor beide een kussen boven liggen. X

9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hier 2 kussens gekocht, 1 voor boven en 1 voor beneden....

10. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Op zich is de box niet echt handig, omdat dit vrij laag is (op de hoogste stand) en je moet over de rand heen. Daarnaast gaat de box rond 6 maanden op de laagste stand en dan kan het ook niet meer.
    Ik heb ook altijd 2 aankleedkussens gehad, eentje voor boven, eentje voor beneden, ideaal vond ik dat.
    Ik had wel 5 aankleedkussenhoezen. Voor elke aankleedkussen 1 erop en 1 schoon in de kast en dan nog 1 reserve voor als ik het met wassen niet niet bijhouden ;)

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    ik leg tegenwoordig meestal een flanellen luier op t aankleedkussen, mijn meisje kan nogal enthousiast een toegift geven tijdens het verschonen en een flanel kan je nog makkelijk met 1 hand vervangen... om diezelfde reden raad ik je ook af om zonder waterdichte tussenlaag op een kwetsbare ondergrond als bank, bed of boxkleed te verschonen...

12. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Zoals eerder gezegd is het allebei hetzelfde.
    En inderdaad, het is handig om er 1 beneden en 1 boven te hebben.

Verder gebruik ik geen hoezen meer. Ze zaten vaker in de was dan dat ze over het kussen zaten. Ik leg er gewoon een hydrofiel over heen.

13. Daydreams

Daydreams Actief lid

31 okt 2010
    270
    1
    0
    Noord-Brabant
    Heb er van de week ook 1 bijgekocht voor beneden. Bij prenatal vond ik ze erg duur maar bij Ikea waren ze maar iets van 4 euro en de hoezen iets van 8 per 2 stuks. Ideaal.

14. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant

dat is goedkoop, binnenkort maar eff naar de ikea:D

Deel Deze Pagina