Hallo, Ik vroeg me af wat jullie kindjes nu aan heeft op bed? Ik wil niet dat mijn mannetje het te warm of te koud heeft, maar vind het erg moeilijk te bepalen wat hij aan moet. Hij heeft nu een pyjamajasje, een mouwloze slaapzak, een lakentje en een dekentje om. Maar hij ligt wel met zijn armpjes boven de dekens uit.... Is dit warm genoeg?
Als hij koud heeft gaat hij denk ik wel huilen, dat was hier laatst het geval. Charlotte houdt hier van warmte dus hier is het: romper, pyjamatruitje, slaapzak, laken en dubbele deken. Slaapzak is aan dunne kant dus als het kouder wordt ga ik voor een dikkere slaapzak en een romper met lange mouwen. Maar dan moet het (bijna) vriezen. Te warm is nooit goed dus ik blijf er nogal voorzichtig mee!
Klinkt prima. Mijn zoontje had rond die leeftijd ook: pyama jasje, romper met korte mouwen/mouwloos, slaapzak zonder mouwen, dekentje en lakentje. Maar dat was een warm kindje. Liever iets te koud (dan huilen ze wel), dan te warm (dan worden ze suf)..
Haha, grappig. Door alleen je topictitel te lezen wist ik al dat je uit Friesland komt. Kennissen van me uit Friesland zeggen ook altijd 'op bed'. Weet niet of dat alleen in Friesland zo gezegd wordt, maar voordat ik die mensen leerde kennen had ik dat nog nooit gehoord. Hier zeggen we altijd 'in bed'. Sorry, was ff offtopic.
Layla (nu een jaar) draagt nu een rompertje, een pyama truitje/jurkje met lange mouwen en een pyamabroekje Haar kamertemperatuur ligt zo rond de 21/22 graden als ze naar bed gaat