Welk wasmiddel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Wihe, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Een vraag omtrent wasmiddel. Ik hoor vaak dat moeders van net geboren baby's gebruik maken van wasmiddel zonder parfum en andere extra chemische stoffen. Nu hoor ik aan de andere kant weer dat het onzin is.

Ik wil de komende weken alle kleertjes alvast lekker gaan wassen voor als de baby komt. Kan ik dit met gewoon wasmiddel doen? Of beter toch iets anders gebruiken?

Oja, ik kon het iig niet vinden op het forum. Was op zoek naar een zoekfunctie, zit deze er? Zo ja, dan mag dit topic gewoon gesloten worden hoor

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik heb in het eerste begin sensitive wasmiddel van de c1000 gebruikt. Nu gewoon wasmiddel. Gebruik nog wel steeds wasverzachter van neutral.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik heb het in het begin wel altijd met apart wasmiddel gewassen.

Dat had 2 redenen:
    * ik heb een heel gevoelige huid en ben allergisch voor verschillende soorten wasmiddelen.
    *baby's ruiken zo lekker van zichzelf, dat ik het zonde vind als de kleertjes heel sterk naar wasmiddel of wasverzachter ruiken.

Sowieso gebruikte ik in het begin geen wasverzachter.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De zoekfunctie zit in de balk onder "Zwangerschapspagina > Zwanger zijn > De babyuitzet> Welk wasmiddel?, > en dan rechts staat er "Welkom Naam" en daaronder staat vrij klein "zoeken".

Je kan kiezen voor een neutraal ( = parfumvrij, zacht ) wasmiddel, en aangeraden wordt zowizo zonder wasverzachter te wassen. Ik heb toen gewoon met de proefmonsters uit de diverse babydozen gewassen en een ervan rook zo lekker dat ik die een poosje gebruikt heb. Wasverzachter gebruik ik zowizo niet, ruikt me te sterk en ik merk er geen meerwaarde aan.

5. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!
    Ga dan iig de wasverzachter laten staan, die gebruik ik voor onze kleding wel altijd. Handig dit forum.

6. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Wij wassen alles met Neutral. De eerste maanden sowieso, en nu nog steeds omdat onze kinderen een erg gevoelige huid hebben.

Ik zou in het begin geen wasmiddel met parfum en andere "troep" gebruiken. Na een tijdje merk je vanzelf of je eventueel weer kan overstappen op je normale wasmiddel, of dat het huidje van je kindje toch meer gebaat is bij een neutraal merk.

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Deel Deze Pagina