Wat geven jullie uit aan kinderwagen, babykamer, kleding, maxicosi, box etc etc. Bij mijn 1ste zwangerschap, bijna 7 jaar geleden, kocht ik een Stokke. Was toen nog nieuw. Bijna niemand zag je ermee. Nog steeds is die wagen okay. Maar wil toch een nieuwe. Zou wel een Joolz willen. Maar deze zijn ook 1000 euro. Wat geven jullie zoal uit?
Vorige zwangerschap: - Kamertje 200 euro (commode, plank boven commode, kast, aankleedkussen, ledikant, matrasje en 2 aerosleep dekmatrasjes met een hoes) via MP. - Box was 15 euro via MP - Wagen was 75 euro van iemand van het werk van mijn vriend - Wiegje 90 euro (enige wat duurdere maar ik vond hem zoo gaaf) - maxicosi gekregen van schoonzus - badje via MP, geloof iets van 20 euro.. - Kleertjes denk iets van 100 euro bij elkaar. Hebben het destijds dus zo low budget mogelijk gehouden.. Nu deze zwangerschap wil ik graag een duowagen maar ga hem wel weer via MP kopen.
Poeh!! Ik heb geen flauw idee. Kamermeubeltjes: 1100,- Kinderwagen: 700,- MAAR gekregen van ouders!! KLamboe: 144,- overdreven duur, MAAR ook gekregen van ouders! Maxi cosi: zat bij wagen Badje en shantala 120,- Familiefix: 110,- Kleding: Ik wil echt geen dure merkkleding aanschaffen wat ze maar zo kort aan hebben. Vaak hema, prenatal of aanbieding. Verzorgingsspullen: Ook veel hema qua lakentjes, hydrofielen etc.. Waskussenhoezen ook echt niet de duurste. Als ik iets zie waarvan ik denk..nou dat vind ik nu echt heel erg mooi en kan langer gebruikt worden, wil ik wel wat meer uitgeven. Maar over het algemeen probeer ik alles binnen de perken te houden. Want het loopt zo op!! Denk je paar kleine dingen te halen...hoppa..toch een flinke rekening bij de kassa.
Ja precies, het is wel duur. Kinderwagen moet bij mij wel goed zijn. Schaf dan liever een duurdere aan. De Stokke heb ik 3,5 jaar gebruikt. Elke dag. Geen seconden spijt. Was mijn duurste aanschaf. Kinderkamer, box, waren allemaal 2de hands. Maxicosi heb ik gekregen.
Dit is mijn derde kindje... Koop nieuwe box, maxi cosi en kinderwagen... Maar kamertje heb ik nog van de 2de, heeft maar 1 kindje in gelegen... was 1700 euro... dus vind ik zonde om weg te doen! wit hoogglans dus nog goed te doen! Verder alle andere spulletjes moet ik ook nog kopen, heb alles weggedaan... kijk wat ik leuk vindt, en let er ook wel op dat de kosten niet de pan uitrijzen! Maar ga niet budget shoppen....
Ik denk dat als ik alles bij elkaar tel ik toch wel voor de uitzet op een euro of 4000 zit? Misschien nog wat meer als ik ook nog de kleertjes enzo erbij tel....
Meid, als je het kan betalen en het zijn dingen die je echt mooi vindt, zou ik zeggen gewoon doen Wij hebben dat geld niet dus moeten meer budgetteren.
Hihi ik wil het eigenlijk niet eens weten, tuurlijk heb je de 'grote' aankopen en die kun je zo duur maken als je wilt maar vooral als die 'losse' dingetjes tikken ook flink aan. Ik schrik bijv. nog steeds ieder keer van de totaalprijs als ik een paar rompers koop (HEMA) Verder wel wat uitschieters bijv. een klamboe die ik heel graag wilde hebben van Taftan met grijze geruite hartje, 125,- toen. Als ik er nu aan denk verklaar ik mezelf voor gek om een klamboe van dat bedrag te kopen, hetzelfde geldt voor mijn Lief! letterbak, eigenlijk ook veel te duur voor zoiets. Maar goed onder invloed van hormonen ben ik zo makkelijk in geld uit geven . Helaas voor mijn portemonnee dus hebben we laatst, terwijl ik zwanger ben en vol zit met hormonen, ook een nieuwe kledingkast gekocht voor dochterlief haar nieuwe kamer. W gingen toch even bij Bopita Store kijken en was ik uiteindelijk meer dan het dubbele kwijt dan mijn streefbedrag en nog een véél te leuk kastje erbij voor speelgoed etc. Enige voordeel is dat we nu een 3-deurs kast hebben gekocht en dat ze daar bij wijze van tot haar 18e mee kan doen!
Kamertje (commode, bedje en plank) 125 via mp Kledingkast gratis van schoonzusje Wagen van mijn ouders maar wordt een bugaboo via mp denk ik Kleertjes, lakentjes ed koop ik tussendoor via mp, uitverkoop of zomaar. Denk dat we uiteindelijk zo'n 1000 a 1250 euro kwijt zullen zijn. Mijn grootste zwakte komt als we weten wat het wordt; kleertjes Voor een jongen moeten we alles kopen maar bij een meisje krijgen we veel van schoonzus en zelfs dan zal ik nog aardig wat shoppen
Hier ook krap budget. Ik heb héél veel gezocht via internet. Kinderwagen: Joolz, van ouders. Compleet pakket met voetenzak, luiertas, maxicosi en maxicosi adapter voor 940,-. Flink achter de laagste prijsgarantie van Babydump aangezeten. Heeft ons ruim 150,- bespaard. Box: 50 euro via marktplaats. Hartstikke nieuw ding nog van Bopita met het idee het ook voor de volgende te gebruiken. Kinderkamer: 200,- via marktplaats. Ledikant, kledingkast, commode en plankje. Voor 10,- andere knopjes op gezet (bloemetjes vonden we niets voor een jongetje ) Wieg: 70,- via marktplaats Kleding: veel aanbiedingen uitgezocht. Hema, V&D en zalando. Vooral zalando was echt mazzel hebben. Broekjes en shirtjes voor 3,-!! Zonde verzendkosten. Het scheelt ook wanneer je niet alles tegelijk haalt, maar gewoon eens per twee weken eens gaat neuzen voor kleding. H&M heeft ook leuke combi-sale dingen. Dekentjes heb ik zelf gehaakt en gebreid. Uiteindelijk 50,- aan wol en garen kwijt. Positiekleding via vriendinnen en mijn jas voor 25 euro op marktplaats. Kinderstoel: via kennissen, gratis Badje en tummytub: via vrienden gratis
Bij de eerste was het natuurlijk veel duurder als nu bij de derde. Ik hoef nu niet een baby kamer van 2200 euro te kopen bijv. Ik koop dit keer alleen een co slaper en kleertjes en misschien een nieuwe wipper. Maar meer heb ik zo niet nodig. Ja misschien een andere kinderwagenbak omdat deze die ik nu heb donkerpaars is en ik dan niet zo leuk vind bij een jochie
ledikant: 0 maxicosi: 0 wandelwagen: 0 buggie: 0 kinderstoel:0 box: 0 commode: 0 badje + standaard: 0 camping bedje: 0 alles gekregen van mijn zus een paar jaar geleden toen zij "compleet" waren en stond hier altijd op zolder dus kwa kamer enverschilende benodigdheden niks hoeven kopen. nu heeft me zus alleen de pech om ook zwanger te zijn we verschillen 12 weken ik denk dat we nu met alles erop en eraan kleertjes/hebbe dingen/baby verzorging op een 100 euro zitten.
Poeh.. Precies weetik dat niet.. Maar de babykamer 1100 Kinderwagen 250 Babyuitzet(verzorgingsspullen,badcapes,hydrofielen etc) 250 Babykleding 250(misschien iets meer) Aankleding kamer(accesoires) 300 Behang en verf en vloer 300 badje + standaard 100 wiegje 150 2850 euro... ongeveer maar hebbgeen idee eigenlijk.. want ik vergeet eigenlijk ook mijn verzorgingstas van 100 euro.. en mn boxkleden van 50 euro p/s. Dus het zal waarschijnlijk om en nabij de 3000 euro zijn(ieys meer..jezus..schrik er nu zelf van hahah) (en dan heb ik nog een goedkope kinderwagen) En geen kinderstoel en wippertje..die had ik nog.
Wij waren in totaal 1000 kwijt. Wel hebben de kinderwagen ( joolz) en een draagzak van mijn ouders gekregen en een box met boxmatras en kleedje van mn schoonouders. We moeten alleen nog wat lakentjes en een babyfone. En daar komt straks de "aankleding" van de babykamer bij.
Ledikant: 100,- Matras: 40,- Wieg: te leen Commode: gratis Plank boven commode: 28,- Kast: gratis stond nog in huis, likje verf en weer mooi Maxicosi: gekregen van mijn schoonouders Kinderwagen: 350,- op marktplaats Box: 40,- via marktplaats. De spuitverf kostte iets van 20,- Babyfoon: 60,- Wipper: 39,- Boxmobiel tiny love: 20,- via marktplaats Mdf boom: 40,- Badset inclusief kammetje en luieremmer etc: 40,- En lakentjes, verzorgingsproducten, kleding etc geen idee. Aantal setjes kleding gekregen. Maar we hebben niet al te dure lakentjes.
Ik denk een paar duizend euro. Waaronder een babykamer waar ze tot nu toe (ze is 1) 0 nachten geslapen heeft. Box ook mss maar 2 keer gebruikt.
Ik heb de comode, ledikantje, ladekast en plankje gekregen! Wel een nieuw kleurtje gegeven. Dus verf spullen denk ik 75 euro. Kinderwagen 3 in1 100 euro box van mp 30 euro Badje ook van mp 7,50 kleertjes 50 euro en 3 zakken gekregen!! Kruiken, speentjes nagelknipper etc. Denk ik 150 euro De kamer verven was denk ik t duurst: p Je kan t zo duur maken als je zelf wilt.
Tot nu toe hebben wij de volgende spullen over kunnen nemen voor 150 euro in totaal. - Bugaboo kinderwagen en later als buggy - Badje + standaard - Maxi-cosi - Voedingskussen - Box (rond)