Hallo meiden, Eind juli verwacht ik mijn tweede kindje. Mijn dochter is van september, destijds heb ik de voetenzak heel veel gebruikt. Ik vraag me af of de voetenzak van de maxicosi te warm is voor in de zomer? Nu denk ik er over om een wrapper van snoozebaby aan te schaffen. Dan kan ik onze tweede dochter in het begin toch "inpakken" maar lijkt het me minder warm dan de voetenzak van maxicosi (is net een winterjas). Hoe doen jullie dit of hebben jullie dit gedaan met je zomerbaby?
wij hebben hem er wel bij omdat je de maxicoso toch wel een half jaar gebruikt en dan zit je wel weer in de koude maanden.
Mijn zoontje is van half juli. Wij hadden in het begin een dekentje en later de voetenzak. Maar dit was pas in sept. ofzo. Gebruikten de MC bijna alleen maar in de auto omdat ik veel lopend heb gedaan in het begin.
@ winniethepooh: ja, het gaat met dus echt om de eerste maanden tot aan het najaar. Wanneer het kouder wordt wil ik de voetenzak van maxicosi weer gaan gebruiken. Maar die lijkt me dus erg warm voor in de zomer. @ susan: dekentje zou inderdaad ook nog kunnen. Blijft zo'n dekentje goed liggen in de maxicosi?
ik had een katoenen dekentje van de hema en stopte die onder zijn voetjes. Zijn voetjes pakte ik zeg maar in. Deed dan wel het dekentje dubbel.
Ons kindje gaat eind augustus geboren worden en ik denk dat we de voetenzak toch wel gaan gebruiken. Misschien dat we ons in het begin ook redden met dekentje.
Ik heb hem er nu ook in en met het warme weer sla ik heb open En als het iets frisser is doe ik. Hem dicht En zo ook voor buiten Vindt het ook fijn dat is de mc iets kleiner maakt
Onze dochter is vorig jaar begin Juli geboren, en heb toen de voetenzak niet gebruikt, heb er een dun dekentje voor gebruikt, tot het kouder werd. Toen ging de voetenzak er wel in, maar afgelopen Juli was het ook wel ontzettend warm! En dit jaar zijn we ook uiterekend voor Juli, en ga het weer hetzelfde doen
Die zak is zo warm! De maxicosi is van zichzelf ook al warm, trouwens. Wij vissen ons mannetje er bijna altijd bezweet uit. Een wiegdekentje zal in de minder koude maanden echt voldoende zijn hoor! Wij doen nu meestal overdag zonder. Mocht het 's avonds een keer afkoelen, dan het dekentje erover + goed instoppen.
Wij hadden er toen we uit het ziekenhuis kwamen er een badcape over heen. Verder hebben we een dun katoenen dekentje gebruikt. In het najaar/winter hebben we een dikkere deken gebruikt en nu gebruiken we niets meer, maar hij is 9 mnd. Ik heb nooit een voetenzak gehad maar een lodger wrapper gebruik als dekentje. Onder de voetjes en aan de zijkant instoppen en dan blijft het prima zitten.
Bedankt voor jullie reacties! Ik laat de voetenzak voorlopig nog even in de kast tot het wat kouder wordt. Nu nog even bekijken of ik een dekentje of een snoozebaby aanschaf.
hoi hoi ik heb de voetenzak en ook snoozebaby. de organic, grijze kleur. Ik raad hem je echt aan. Mijn zoontje is nu 4,5 maanden en hij woont vanaf de geboorte zo ongeveer al in dat ding. Is heerlijk zacht en zeker warm genoeg voor de zomer. Als het echt warm is dan is hij misschien al te warm zelfs, maar zeker als ze net geboren zijn is dat fijn. Ik gebruik hem nu met dit weer om hem in de maxicosi te vervoeren. verder ook gebruikt in de box, op schoot, in kinderwagen,naar cb en ga zo maar door. Vind hem echt super!
wij hebben de maxicosi summer blanket voor in de mc... toch leuk bijpassend en niet te warm. Mijn kindje is van augustus, maar wij gebruiken de mc echt alleen als autostoel en we hebben een warme auto
@ supersam: wat leuk om te lezen dat jullie zo tevreden zijn over de snoozebaby! @ cowgirl: ik heb even gezocht via google naar de summerblanket. Die is volgensmij alleen voor de Pebble, of niet? Wij hebben nl de cabriofix. Wij gebruiken de mc overigens ook alleen echt in de auto. Maar ook in de zomer kan het een dagje wat frisser zijn maar toch te warm voor de voetenzak van de mc voor in de cabriofix. Vandaar mijn vraag