voetenzak maxicosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel86, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nessie1

nessie1 Actief lid

16 okt 2010
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik zelf momenteel alleen een (katoenen) dekentje 's morgens als ik hem in de maxicosi doe en naar de creche breng. Mijn zoontje is vrij warmbloedig, dus als ik overdag met hem op pad ga dan doe ik hem geen dekentje om, en alleen in een shirtje in de MC. Maar dat hangt dus een beetje van de temperatuur af buiten.

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Het is echt niet moeilijk hoor! Ik zoek gewoon een alternatief voor een wikkeldeken / voetenzak. 's Morgens is het te koud, ik ben al om 6.30 weg en ik ga lopend naar m'n werk en de oppas. Wikkeldeken wordt te warm en ik weet niet of het nu te koud is om haar gewoon in een "kale" maxi-cosi of wandelwageninzet te liggen / zitten.

3. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Nee, het is niet te koud. Een vestje/jasje aan, slofjes of schoentjes als je die al hebt en klaar.

Voetenzak is er hier ook al een week of 3 uit, veel te warm! Liggen al zo opgepropt in dat ding

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ja het is te fris om 6:30 om in een kale wandelwagen te zitten (maxi cosi is auto stoel dus nee in de auto heb je niks nodig). Een dun fleecedekentje en een jasje/vest is warm genoeg. Of een katoenedeken. Als het echt hard waait heb je nog een regenkap.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    De autostoel gebruik je alleen in de auto. Van en naar de auto kan je er evt een dekentje los over beentjes doen. Maar het is vaak maar zo klein stukje naar de auto dat dat best zonder dekentje kan. Je kleine is 7 maanden dus kan daar best tegen.
    In de auto heb je geen dekentje of zak nodig.

In de wandelwagen kan je gewoon een dekentje over de beentjes doen.

Hier nooit een voetenzak voor de autostoel gebruikt. Zie er het nut niet zo van in. Ik gebruik hem alleen in de auto en dan is een dekentje warm genoeg.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Het is zomer en je kindje is 7 maanden. Als het winter wordt, kun je ze in winterpak in de MC doen, of met jasje en een deken.
    Voor dit weer gewoon met kleertjes of evt de zomerjas erbij aan, meer is niet nodig.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

gewoon een dekentje, maakt toch niet uit wat voor dekentje?

hier nooit een voetenzak gebruikt en in januari geboren

8. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Ik had een geweldig gave voetenzak van Koeka. Lekker teddyberenvachtje aan de binnenkant, maar die is al zeker 2 maanden (misschien zelfs 3) uit de MC. Mijn zoontje zit er gewoon 'kaal' in. Met kleertjes, schoentjes en soms wel en soms geen jasje.

9. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik ga ook altijd om 6.15 weg op de fiets gewoon met een dik vest aan.. dus volgens mij moet het geen probleem zijn in de maxi cosi..

10. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van 6 maanden gebruikt allang geen voetenzak meer. Ik trek hem buiten een vest of jas aan....en dan de maxi-cosi in, handig omdat hij ook heel bewegelijk is.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik gebruik een koeka voetenzak voor in de maxicosi en kinderwagenbak.

Maar met dit weer vind ik dat veel te warm.

Een katoenen dekentje is voor mijn zoontje voldoende.

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Die voetenzak gebruiken we allang niet meer zeker al 4 maand geleden eruit gedaan veel te warm, en als het nodig was deed ik het wiegdekentje over haar beentjes.

Bijvoorbeeld vandaag: leren slofjes van oxxy aan, t-shirt en daarover een vestje en dan zo in de maxi cosi verder niks geen lakentje of zo. Ons meisje heeft het nogal snel warm. Waait het hard of is het kouder dan doe ik haar zomerjasje aan maar nog steeds geen dekentje. Die voetenzak is echt voor de winter.
    Als je kindje klam aanvoelt als die uit de voetenzak komt lijkt me dat niet goed, dus gauw eruit dat ding en gebruik anders een badcape die zijn lekker luchtig en goed je goed om de beentjes vouwen.

13. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze koeka voetenzak is er al een flink aantal weken uit. Ze heeft meestal een vestje aan als het koeler is en als dat niet voldoende is een dekentje over zich heen (katoen hema, of een dubbelgevouwen swaddle). Vind een voetenzak echt superhandig maar voor nu veel te warm voor ons dochtertje van bijna 6 maanden.

Deel Deze Pagina