Hoi meiden, Mijn dochter zal ongeveer 20 maanden zijn als de baby word geboren nu wilde ik eigenlijk geen duowagen wilde een meerijdplankje met zitje (van bugaboo) en een losse buggy erbij kopen. Maar nu twijfel ik toch een beetje... Hoe doen/deden jullie dat?
Onze dochter is 17 maanden als haar broertje wordt verwacht. Wij hebben besloten om een duowagen aan te schaffen. In eerste instantie wilde ik een meerijdplankje doen maar aangezien wij best veel wandelen en zij in slaap valt lijkt een meerijdplankje mij niet praktisch.
Hier 14 1/2 maand ertussen straks en ook geen dou hoor. Gewoon de plooibuggy voor lucas en de kinderwagen voor de nieuwe aanwinst.En als ik alleen met die 2 op stap ga dan neem ik een draagdoek mee.Maar tegen die tijd loopt Lucas mee naar de auto hihi.
Ik vind dat een baby recht heeft op een buggy tot ongeveer 3 jaar. Vanaf dat ze naar de PSZ gaan,willen ze zelf niet meer in de buggy. Dus mijn advies is,wel een duowagen.
Bedankt voor de reacties ik denk dat ik ook niet voor een duowagen ga misschien eerst maar is kijken hoe het straks gaat
Hier zit er 21 maanden tussen de meiden en mijn oudste wilde niet blijven zitten op het meerijdplankje. We hebben toen dus een duowagen aangeschaft en dat gaf mij veel vrijheid op de dagen dat ik alleen met de kids was/ben. Ik zou het dus zeker wel doen!
Bij mijn mannen zit er 19 maanden tussen en ik had niet zonder duowagen gewild, wat mij betreft is het ideaal. Maar ik ga dan ook graag naar buiten met ze, loop veel en je bent dan dus nooit afhankelijk van anderen of je partner.
Mijn oudste was 17 maanden toen zijn broertje werd geboren. Eerst duowagen maar dat was een onding. Nu 4 maanden later hebben we een duobuggy gekocht waarbij de leuningen onafhankelijk kan stellen en ook helemaal plat. Mijn oudste loopt nog niet zo vlot en op een board blijft hij echt niet staan of zitten.
Hier straks ook 20mnd verschil, heb de duo wagen al gekocht want zie het straks niet zitten dat dochter op een plankje blijft zitten, daarbij vind ik het ook prettig dat als je een dagje weg bent ze beide gewoon lekker kunnen zitten en slapen als het moet. dochter is nu 16mnd kan een maand lopen maar luisterd voor geen meter en ook vind ze het erg leuk om gewoon haar zin te doen dus nee hier lekker in de wagen. Hangt er denk ik ook vanaf hoeveel je van plan bent te gaan lopen/wandelen hier best veel dus dan is de keuze ook snel gemaakt.
DUOWAGEN! echt de beste aankoop ever! Mijn, inmiddels 3 jarige) was ook 20mnd toen haar zusje werd geboren en zij had echt haar oren in haar zak zitten (nog steeds trouwens ) die zou echt niet op een plankje blijven staan (buiten dat het voor jezelf ook niet fijn loopt, zo'n plankje). Wij hebben een keesduowagen. dus met 2 zitjes naast elkaar waarvan de rugleuning onafhankelijk van elkaar ingesteld kan worden. We hebben hem tot een maand of 3/4 geleden nog regelmatig gebruikt. En helemaal ideaal met boodschappen doen want 2 mandjes die lekker ruim zijn en een duowagen mag tot 45kg belast worden. En als ze wel eens zelf wilde lopen dan kon dat ook, maar met 20 maanden kunnen ze wel lopen maar nog niet heel ver. Ik heb ook wel gewoon de wagen en dan baby in de draagdoek, maar dat is toch best belastend. vond het niet zo fijn... draagdoek vind ik heerlijk maar niet als ik dan ook nog een buggy moet duwen. Straks zit er 18/19mnd tussen de jongste en deze beeb en de duowagen wordt gewoon weer gebruikt straks. Ook hebben we een gewone kinderwagen want ik zal niet altijd met alle kids op stap zijn, of als ik met manlief oid ga lopen dan kan de jongste in de buggy en de beeb in de wandelwagen.
Mijn dochtertje is nu 18 maanden en in december wordt onze 2e verwacht. Aangezien het dan midden winter is stond ik ook niet zo te springen om een plankje aan te schaffen, een draagzak vind ik een onding dus gekeken naar een oplossing. Heb dus via marktplaats de phil en teds vibe gekocht IDEAAL. Gebruik hem nu 1,5 maand voor 1 kindje en straks als de baby er in kan ik hem ombouwen naar 2 kinderen. Mijn oude kinderwagen verkocht en per saldo 50 euro bijgelegd met dien verstande dat ik nu tot aan het einde van het kinderwagentijdperk klaar zal zijn. Daarbij is hij ook nog eens kleiner en compacter als mijn oude kinderwagen dus mij hoor je niet klagen. Dus als je de mogelijkheid hebt zou ik je adviseren om hier ook eens naar te kijken!
Mijn zoontjes schelen 18 maanden en ik heb wel een duowagen gekocht (ook een Phil en Teds, maar dan tweedehands). De eerste paar maanden hebben we die intensief gebruikt en was ik er superblij mee. Nu wil mijn zoontje niet meer in de kinderwagen en daarom hebben we hem verkocht. Zelfs nog een beetje winst op gemaakt, en voor dat bedrag een meerijplankje aangeschaft . Dus dat is ook een mogelijkheid, het hoeft echt niet duur te zijn.