Hoe maken jullie flesjes/kolven e.d schoon? Ik heb niks om uit te koken ofzo en vroeg me af waarmee ik dat het beste kan doen,en hoe..Ze verkopen ook van die sterilisators voor in de magnetron maar gewoon in een pan uitkoken kan toch ook?
Je kan inderdaad ook gewoon de flesjes en speentjes in een pan uitkoken, maar die sterilisator is wel echt handig hoor!! Kost bij prenatal maar 16 euro en je hebt er geen omkijken meer heen, lijkt me vooral fijn in het begin als je het toch al zo druk hebt!
Ik heb er ook 1 en ik vind het echt super geweldig. 5 minuutjes in de mag en klaar is klara. Maar gewoon in de pan kan ook natuurlijk
Ik kan je een magnetron sterilisator ook echt aanraden.. water erin, flessen en spenen erin.. 7 min. en klaar is klara... echt ideaal!!!
Azijn? doe jij dat echt bij elke uitkook sessie? gaat het er niet naar smaken dan? Af en toe lijkt het me wel een goed idee maar toch niet altijd? Ik kook ook gewoon de spenen uit in een pan...
@Deb Doe ik idd net zo en ook elke keer als ik ze uit kook. Na die tijd de flessen even afspoelen en klaar.
Wannneer zijn jullie begonnen met het uitkoken/steriliseren van de flessen en spenen? Ik moet dat namelijk nog allemaal doen en wil alles klaar hebben voordat de baby komt. Ik ga trouwens alles uit koken mijn vriend vind het geen goed idee om spulletjes via de magnetron te steriliseren.
@shade precies als je geen azijn erbij doet krijg je zo'n kalk aanslag op je flessen en speen dat voelt heel gek en je flessen slaan dof uit @moushy nee hoor smaak gaat niet in de speen zitten , kan je veilig doen wel erna even alles afspoelen
even een kleine opmerking als je nadien je flessen terug afspoelt zijn ze toch niet meer steriel of wel? Gebruik je dan fles water om af te spoelen?
Ehm dat weet ik zo niet. naar mijn mening gaat het er om dat er gen melk resten meer in de fles en dop zitten. Ik spoel gewoon af met kraan water.
Dat magnetron ding is nu bij de prenetal in de aanbieding voor 11.00 eurie. Ik heb het gekocht en het scheelt een hoop werk! we hebben voo Djurra 6 flessen op een dag en dat uitkoken is best een gedoetje, nu doe ik het elke avond even piepen in de magnetron en schoon en fris in de kast.
@Shade Denk voor jou de dichtsbijzijnde in roermond. http://www.prenatal.nl/ShopAndServices/shopbrowser.aspx
Hallo, Ik reinig Yassir's flesjes door elke dag 5 min te koken. Doe er na gebruik goed spoelen en dan heet water erin. Hoe reinigen jullie flesje(s) van jullie beeb?
Na elke voeding met heet water en de flessenborstel. 1 x per dag in een sopje en dan in de magnetronsterilisator!
Fles met de borstel en heet water schoonmaken. A.h. eind van de dag alles in de AVENT stoomsterilisator. Op vakantie hadden we geen magnetron, dus hebben we alles 's avonds steeds uitgekookt. Je merkt wel dat de kwaliteit van de spullen dan wel veel sneller minder wordt.