Kleertjes met capuchon

Discussion in 'De babyuitzet' started by prulletje2, Dec 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Ik wilde wat leuke kleertjes aanschaffen voor onze kleine uk. Het wordt een jongen. Ik vind dan zoveel truitjes en vestjes met capuchon leuk! Maar ik hoor toch ook wel dat dat niet zo handig is voor een pasgeboren baby. En hij komt ook nog in de zomer, dus misschien ben ik wat voorbarig. Maar mijn handen jeuken! Ik wil zo graag wat dingen aanschaffen, ook al is het nu nog geen zomercollectie.
    Wat vinden jullie, is dat wel of niet aan te raden met capuchon?

2. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

Oct 24, 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hai ik ben nu 26 weken en aprik uitgerekend masr heb ook nog niis gehaald uit de wintet collectie omdat het vaak al wel lekker is in april. En ja vestjes truitje pakjes met capuchon is inderdaad niks ze liggen dan niet lekker ik had het bij me eerste ook gekocht noo it. Aan gedacht

Maar een setje als vestje kan wel maar niet als huispakje.

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Ik heb alleen vestjes met capuchon, voor buiten is dat wel lekker warm, maar voor binnen is het onhandig want dan liggen ze er zo gek op.
    Wel jammer, want ik vind die truitjes met capuchon ook zo leuk, maar dat is pas wat als ze echt zelf kunnen zitten.

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee, kleertjes met een capuchon zijn voor een baby heel erg onhandig. Toen ik zwanger was van de tweede heb ik alles met capuchon weggedaan, pas als ze kunnen zitten kunnen ze het echt aan.

5. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

Nov 15, 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    They is inderdaad niet erg handig voor een pasgeboren baby, je zou het wel alvast in een iets groter maatje kunnen kopen, maar hou de temperatuur in je achterhoofd.

Klopt je banner trouwens? Dan weet je al wel heel vroeg het geslacht!

6. prulletje2

prulletje2 Fanatiek lid

May 20, 2014
    4,047
    2,039
    113
    Haha ja we hebben de nipt test gedaan vandaar dat we het nu al weten. Maar wel gek dat ze dat dan verkopen voor kleine baby's :(

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Vestjes met capuchon zijn best handig rond de tijd maar dan wel als jasje in de wagen. Verder is het erg onhandig. Nu eigenlijk nog want vind het onder een jas ook niet echt lekker zitten. Hij draagt ze dus alleen sinds hij kan lopen en dan voornamelijk als jasje in warme periode of in de winter als we thuis blijven die dag.

8. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,339
    1
    36
    Alleen handig voor buiten en als ze kunnen zitten geheel mee eens!

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

Nov 6, 2013
    5,019
    5,230
    113
    Niet aanschaffen dit is erg onhandig. Alleen als het aan een jasje zit en je het dus voor buiten kunt gebruiken. Jasjes voor kleine baby's zijn trouwens ook totaal onhandig. Een wrapper of wikkeldoek (bijvoorbeeld van Lief of Lodger) zijn zoveel makkelijker en scheelt veel huilen en gepruts.

Pas vanaf het moment dat een kind kan zitten zijn vesten met zo'n ding weer handig.

10. monica73

monica73 Bekend lid

May 14, 2011
    580
    16
    18
    Niet doen, ik vond ze onhandig! Je kind ligt dan op een prop onder zijn bovenrug...

11. BlijEi

BlijEi Bekend lid

Sep 27, 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Niet doen inderdaad. Alleen eventueel jasjes, want dan kun je de capuchon als mutsje gebruiken :) ik ga straks ook alle kleding met capuchon weg doen en pas als de kleine kan zitten, koop ik weer iets. Voor die tijd is het mega onhandig.

12. BlijEi

BlijEi Bekend lid

Sep 27, 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik niet, want ze willen toch verkopen. Er zullen ook ouders zijn die uiterlijk belangrijker vinden dan gemak en comfort. Daarbij zijn er genoeg voorbeelden van zaken die onhandig zijn, maar tóch verkocht worden... ;)

13. Suprised

Suprised Actief lid

Mar 25, 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heb hier een paar dingen met capuchon, maar nog nooit aangegeven. Super onhandig! Een vestje voor buiten met capuchon kan nog wel, maar voor binnen is het heel onhandig.

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier komt er pertinent niks in huis met capuchon, afgezien van jasje/vestje voor buiten. Die liever ook zonder capuchon, dan geef ik ze liever een mutsje op. Bij mijn eerste had ik kleertjes met capuchon maar is gewoon heel erg onhandig gebleken. Net als bijv spijkerbroeken voor baby's van 0-3 maanden. Heel stoer maar ik doe het niet meer. Comfort voor een baby boven alles.

Share This Page