ervaringen isofix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door miep8, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miep8

    miep8 Lid

    30 dec 2010
    73
    1
    8
    NULL
    NULL
    wie heeft er al ervaringen met een isofix?
    positief of negatief?
    we hebben er vandaag uitleg over gekregen en gaan er over nadenken, maar ik wil graag meningen van anderen hier over.

    Liefs!
     
  2. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Ik vond hem zeer prettig. Je klikt de maxi cosi erop en klaar is het. Geen gedoe met gordels. Daarnaast erg handig als je kindje al wat groter en zwaarder is. Je kan dan je kindje namelijk uit de maxi cosi halen (als je een 5 deurs auto hebt), hoef je niet met kind en maxi cosi te slepen.
     
  3. koala28

    koala28 Niet meer actief

    Je bedoelt de Easyfix i.p.v. Isofix. Isofix is het systeem wat in je auto ingebouwd is/kan worden.
    Easyfix is het kliksysteem van Maxi-Cosi.
    Wij hebben de easyfix en zou niet meer zonder willen.
     
  4. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    en ik heb de familyfix, en vind het ook ideaal! plus is veiliger dan stoeltje met gordel vastzetten.
     
  5. Stampertje23

    Stampertje23 Fanatiek lid

    2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Wij gaan de familyfix kopen, dit omdat mijn man zijn rechterarm mist! Dus zal een stuk makkelijker zijn dan het gepiel met de gordel...hoe die bevalt kan ik dus helaas niet zeggen maar we hebben het wel geprobeerd in de winkel en ging erg makkelijk!!
     
  6. Flamingo

    Flamingo Bekend lid

    9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wij hebben de familyfix aangeschaft en het is echt ideaal.
    Je klikt de maxicosi erop en gaan! Geen gepruts met de gordel, lekker snel, en heeeeel veilig :)
    Wij gaan as weekend voor het autostoeltje kijken wat erop kan. Onze kleine man is dan alweer te groot voor de maxicosi.
     
  7. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Misschien een stomme vraag hoor :) Hoe haalt je man de mc van de familyfix dan? Ik heb echt 2 handen/armen nodig.

    Als je niet wil antwoorden snap ik dat hoor :)

    @Miep8; hier ook de familyfix en super tevreden :D Ik heb de 1e keer dat ik alleen wegging alleen wel 20 minuten staan kutten om hem eraf te krijgen. Dacht dat ik het wel wist, maar dus niet :) Wilde bijna terug naar huis rijden en hem er zo uithalen ipv met mc en toen had ik het opeens door :D
     
  8. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik heb de easyfix, bevalt goed.. geen geklungel met de gordels meer..
     
  9. Susan27

    Susan27 VIP lid

    14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hier de familyfix, bevalt zeer goed.
    alleen een beetje jammer dat er maar een soort autostoel op kan groep 1.

    Maar zou het zeker doen.
     
  10. Mar999

    Mar999 Actief lid

    28 jun 2010
    234
    0
    16
    Hier ook de familyfix en dat bevalt super! Handig geluidssignaal en groene lampjes als het stoeltje er goed op geplaatst is.
    En er kunnen wel twee groepen stoeltjes op trouwens. De maxi-cosi (pebble of cabriofix) en de pearl (volgende groep).
     
  11. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    precies wat susan zegt: er kan maar 1 stoel uit groep 1 op. want pebble en cabriofix zijn groep 0.
     
  12. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Wij zijn er erg blij mee. Ook wel om het gemak (met een gordel gaat na 2x oefenen trouwens ook prima), maar vooral omdat het gewoon veiliger is. Als het alleen om gemak ging zou ik er niet zo veel geld voor uitgeven, wij hebben er dan ook om de veiligheid voor gekozen.
     
  13. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Hier heb ik dus geen moment over getwijfeld en ook geen moment spijt van gehad. Wij hadden eerst de easybase2 voor onze pebble maxicosi (daar past de cabriofix ook op) omdat we geen isofix systeem in de auto hadden. Dit is ook al veiliger als de maxicosi in de gordel en daarna toen we een andere auto kochten na twee maanden hebben we de familyfix gekocht en daar hebben we dus de pebble en de pearl op. Hij is trouwens ook erg handig in combinatie met de pearl. Alleen voor de veiligheid zou ik het al doen.

    Enige nadeel: de pearl kan dus niet bij iedereen zomaar even in de auto gezet worden aangezien de stoel niet met de gordels bevestigd kan worden....hij moet op de familyfix en dat is lastig voor de opa's en oma's en evt. een tweede auto. Wij kopen er dus binnenkort een tobi bij voor de tweede auto en gebruik in andere auto's.
     
  14. miep8

    miep8 Lid

    30 dec 2010
    73
    1
    8
    NULL
    NULL
    bedankt allemaal voor jullie reacties! ik ben overtuigd :)
    en veiligheid is natuurlijk het belangrijkste!
     
  15. Omelet

    Omelet VIP lid

    14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Idd. Naast dat het handig is was de veiligheid voor ons ook een belangrijke reden om het systeem aan te schaffen.
     
  16. maregmo

    maregmo Actief lid

    12 mei 2010
    327
    35
    28
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider
    Zuid-holland
    Wij hebben ook de isofix aangeschaft, maar nog niet in gebruik. Wel al getest in de auto en het is echt super handig.

    Nu heb ik op de site van maxi-cosi gekeken en daar staat dat je voor de kleuter (vanaf 3,5 jaar) ook een autostoel hebt die erop kan. Dit is de FerioFix, alleen heb je dan natuurlijk ook de gordel nodig.
     
  17. Mar999

    Mar999 Actief lid

    28 jun 2010
    234
    0
    16
    Inderdaad, dat klopt. Ik had het verkeerd gelezen, sorry ;).
     
  18. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, dat is relaxed!

    edit: :( ik dacht dat die ferofix ook op de familyfix kon, maar dat is dus niet zo. hij heeft wel isofix grijparmpjes ingebouwd.
     
  19. Laris

    Laris Fanatiek lid

    27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hier de familyfix, ideaal!! Zou niet anders willen, het is veilig en makkelijk.
     
  20. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Huh, wat is nou weer een easyfix??

    Het is toch de familyfix op isofix of gewoon de easybase??
     

Deel Deze Pagina