De titel zegt het al. Ik ben op zoek naar meiden die ook grip op koolhydraten volgen en mij af en toe wat feedback willen geven op het menu van die dag. Twijfel og of ik op het forum ga van GOK. Vind de 12,50 die ze vragen wat veel. Iemand ervaring met het forum en kan vertellen of je er echt veel aan hebt. Vandaag gegeten: Ontbijt stukjes kaas en komkommer Tussendoor geen trek gehad. Lunch 2 rookkaas crackers met kipfilet en gemengde sla er beetje dressing (op etiket van dressing stond 1g koolhydraat per 15 ml dressing). Nu net 10 stuks nootjes gehad Vanavond witlofsalade met ei en slasaus met ketchup en een gehaktbal. Ook doe ik dan mijn koolhydraatuur dus neem vooraf 2 kiwi's.
Denk dat je goed bezig bent zo! Wel zou ik ontbijten met eieren voor een goede start! Zelf net gestopt omdat mijn schildklier het niet trok.
Is ontbijten met eieren echt beter? Vind eieren eigenlijk niet heel lekker elke ochtend. Wil nog op zoek naar crackers met amper koolhydraten voor de ochtend. Nog tips anders dan de Atkinson crackers?
De rest van de crackers zitten mega veel koolhydraten in. Wel kan je bij je avondeten inplaats van de 'snelle'koolhydraten zoals witte rijst en aardappels volkoren rijst over zilvervliesrijst nemen. Dat vult ook wat. Ja eieren zorgen voor energie en zorgen voor een vol gevoel. Het beste is dan nog 2 gebakken eieren gebakken in olijfolie ook hier zit geen koolhydraten in. Ook is kokosolie extra vierge goed! Werkt erg goed (mag het zelf niet gebruiken ivm schildklier.) Eventueel mag je ook om de dag gewoon er een boerenomelet van maken. Dus kaas spek alles mag erop! Is even wennen maar een stevig ontbijt is echt het beste! Ontbijten als een keizer, lunchen als een koning avondeten als een boer is het gezegde!
Ook 5 maaltijden eten per dag werkt , dit wekt je schildklier op waardoor die harder gaat werken. Dus echt je tussendoortjes nemen! De repen van Atkins zijn erg lekker en vol met proteines die je ook weer energie geven ipv dat koolhydraten dat zouden doen.
Ik zou ook echt meer ontbijten als ik jou was. Griekse yoghurt van de lidl met zemelen en lijnzaad erdoor vult goed en bevat geen khd. Als lunch at ik vaak gebakken eieren of een salade. Bij de natuurwinkel heb ik crackers gevonden met bijna geen khd. Lijken op cracottes.
Ik ben ook een het Gokken. Maar ik eet de crackers van euroshopper, kunnen die echt niet? is gewoon water, zout en haver geloof ik, zit heel weinig in.....zal er nog eens naar kijken. Wat gebeurde er met je schildklier FleurSylvano? wat merkte je dan? ik ben namelijk 5 dec. begonnen en de eerste 3 weken ging het heel goed en nu ben en blijf ik continue moe, terwijl ik tussendoor geen trek heb en wel gevarieerd eet...miss. is het gewoon de tijd van het jaar. Griekse yoghurt goede tip, is ook erg lekker en vult goed. Ik eet voor de lunch vaak een salade met gerookte kip, tomaatjes, komkommer, wat strooikaas. Als dressing veel walnotenolie (heel lekker) en wat citroensap. Smaakt prima. Verder eet ik ook vaak omelet met champignons of spinazie, ook prima te doen en lekker. Veel succes TS. Charlie
Ik ben niet toe gekomen aan de Lidl dus bij ah kwark meegenomen. (3gr koolhydraat per 100ml). Dus morgen 150 kwark met beetje Stevia en lijnzaad. Ben benieuwd als ontbijt. Hoeveel koolhydraat zit er in de Griekse yoghurt van Lidl? Iemand die voor me wil kijken?
Ik neem crackers van Wasa, vezelrijk. Die zijn best lekker. Ik eet 's ochtends 100gr Griekse yoghurt van de Lidl met Stevia, 1 wasa cracker met kipfilet en drink er thee en water bij. Tussen de middag eet ik afwisselend salade, ei met gewokte groenten of een lekkere gevulde soep. Meestal eet ik hier nog een wasa cracker bij. 's Avonds eet ik gewoon met de pot mee, maar als er rijst of pasta op het menu staan eet ik een vervanger met minder koolhydraten. (Google maar eens op pasta met weinig kh, ze hebben hele lekkere varianten) Als tussendoortje eet ik vaak wat walnoten of geroosterde amandelen, die haal ik bij de Lidl. Bij de Lidl heb je ook van die lekkere 'bifi' worstjes. En ik neem tussendoor ook regelmatig een opkikker kip/rundvlees/tuinkruiden. Weet je wat ook lekker is, een eiersalade maken van 2 gekookte eieren, eetlepel Zaanse mayo, kleine tomaat en 1 augurk. Heerlijk!! Ik vind het prima vol te houden, ik neem ongeveer 35kh per dag. Als ik mijn streefgewicht bereikt heb ga ik dan langzaam fruit, volkoren granen en wat aardappels toevoegen.
Ik neem de cracottes van LU. Ik neem er dam 's ochtends 1 als ontbijt met een beetje roomkaas en kipfilet en plakjes komkommer. Dan 's middags een koolhydraatarm brood met hetzelfde beleg en wat sla. En dan 's avonds tijdens het eten me koolhydratenuur en fruit. Tussendoor een blokje kaas, plakje komkommer of wat noten. Iemand nog ideeen voor tussendoortjes die makkelijk mee kunnen naar het werk?
Die 'bifi' worstjes van de Lidl, van de Euroshopper (AH) heb je ze ook. Een opkikker (niet de tomaat versie, daar zitten meer kh in) Een afgekoeld gekookt ei, evt thuis lekker vullen (eigeel mengen met zaanse mayo en wat kerrie) wat opgerolde plakjes vleeswaren met vulling (roomkaas met kruiden van de Lidl bijv)
Ik GOK al 2,5 jaar! En nog steeds op mn streefgewicht! Ik ontbijt ook met een gekookt ei, daar kan ik een hele ochtend mee doen. Je kunt ook zelf crackers maken. Persoonlijk vind ik de rookkaascrackers ook erg lekker
Ik hang wel al een paar weken op 65 kilo en wil zo graag nog wat er af. Ik denk dat ik wat verkeerd doe ergens. Weeg niet precies al mijn eten of zo...iemand nog tips? Ik eet biogarde met stevia en lijnzaad, of twee eieren voor het ontbijt. Tussendoor koffie met stevia en veel glazen water. Lunch dus salade of koolhydratenuurtje, ' savonds salade met verse tonijn, of met de pot mee zonder aardappels en pasta. Tussendoor nootjes of komkommer met wat kaas, opgerolde stukjes rauwe ham met roomkaas ook erg lekker.... Sport 2 x in de week. Charlie
Ik wil proberen wel elke dag een beetje anders te eten. Als ik elke ochtend en middag hetzelfde doe, ben ik bang dat ik het niet volhoudt of dat mijn lichaam eraan gewend raakt. Lees net dat je niet meer als 100 mg kwark mag. Prima doe ik dat. Misschien met een ei erbij. En dan voor de lunch een ei en nog een keer de rookkaas crackers met weer een ei. Vond ze vandaag ook lekker. Jufaman81. Fijn zo een succes verhaal. Motiveert weer. Moet zeggen dag de cm hier hard gaan. Maak jij de rookkaas crackers in de magnetron of in de oven? Vandaag in de magnetron gedaan maar niet alles was even knapperig. Misschien oven beter. Binnenkort maar eens wat recepten gaan proberen. Morgenavond kipfilet met roerbakgroente. Manlief krijgt er zilvervliesrijst bij.
Ik ben ook een gokker, maar naar mijn idee bevat jouw ontbijt te veel koolhydraten. Want met die cracker zit je er al aan, en die yoghurt bevat ook koolhydraten. Maar goed als jij het er goed mee doet, dat is natuurlijk het belangrijkste
Ik GOK een beetje op mijn eigen manier 'k Heb namelijk geen overgewicht (normaal 58kg bij 1.63) maar ik doe het meer om mijn suikerverslaving de baas te blijven en me beter te voelen. Als ik merk dat ik weer de fout in ga zet ik me weer op m'n eigen dieet van 20-35 kh per dag. Dat werkt voor mij prima!
Stop asjeblieft! Mijn tweede dag van het dieet , moe futloos kouwelijk en ondanks dat alles geen grammetje afgevallen alleen weer 1 kg aangekomen in 4 dagen tijd! Huisarts vertelde dat het T3 hormoon ermee stopt (zie google op: koolhydraatarm dieet schildklier patient.) Hierdoor werkt die dus niet meer ik heb alweer brood achter de kiezen en het voelt gelijk een stuk beter!