Schoonmoeder met bemoeien opvoeding! Doe ik het dan ZO Fout?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tweemeisjes, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Opvoeding.

Mijn schoonmoeder draaft compleet door met de opvoeding van mijn driejarige dochter.
    Ze past wel eens op en vindt het totaal niet nodig dat we haar straffen.

Haar argumenten

1. Ze worden zo snel groot en moeten al zo snel volwassen zijn.
    Waarop ik zeg: ,, Ze moet meedraaien, kind zijn prima, maar ze moet ook luisteren!''
    Volgens haar krijg ik teveel ruzie met mijn kind als ik zo doorga, en jaag ik haar hiermee in het harnas. :rolleyes:
    Straf is gewoon een paar minuten op de trap.
    Als ik mijn dochter een waarschuwing geef en ze wil niet luisteren, zit ze na drie keer op de trap.
    Schoonmama vindt het de grootste onzin... ik kreeg me een waffel van heb ik me jou daar.

Ze gaat ook heel vaak RECHT tegen me in als mijn dochter iets moet doen. Bijvoorbeeld luisteren als ik haar vraag om even naar me toe te komen (haren goed doen)
    Maar mevrouw ging recht tegen me in, ze zei: ,, Zo redt je dat niet bij een kind''
    Wat deed mijn dochter? juist.. die ging naar oma en daar hangen.
    Wat wil je dan? Mijn dochter kreeg er juist een kik van dat oma haar hielp.
    Wat riep mijn dochtertje? ,, Ik hoef van oma niet naar jou toe''
    Ik stond voor paal en wist niet wat ik moest doen...

Ik vindt het gewoon te erg voor woorden. Ze komt altijd met dezelfde smoes, en dat is: ,,Ik heb al drie kinderen''Pfftt.
    Ook is ze anti creche en anti school. ze mogen volgens haar met vijf pas naar school. Vier was te jong, en halve dagen ook voldoende.

WAT moet ik hier nu mee? Ook is ze altijd aan het zeuren als ik kleding voor mijn baby haal.
    Dan heeft ze zogenaamd ineens genoeg (hallo, bepaal jij dat?)
    De kleding van mijn oudste van drie is altijd niet goed, of TE stijf (spijkerbroek wat half Nederland draagt! )
    Ze heeft mijn dochter laatst meegenomen naar een verjaardag. Ik had haar lief aangekleed. Ze komt thuis in totaal andere kleren!
    Ik zei: ,, had ze een vieze broek of wat?''
    ,, Nee, dit staat mooier, en is praktisch voor je dochter''
    Wat had ze aan? een joggingbroek! :evil:
    Ze weet dat ik daar een hekel aan heb! Op straat geen joggingbroek! Thuis vindt ik dat prima, maar ik heb gewoon iets met deze broeken.
    Ik stond met een mond vol tanden, en kon geen woord uitbrengen.

Gisteren hadden we het over snoep. Wij willen niet dat ze zoveel eet. Maar nee... ik zit even met de baby in de kamer en in de tussentijd heeft mevrouw haar volgestopt met. snoep, toetje en IJS! Allemaal dubbelop. Terwijl ze weet dat ik dat niet wil!
    Dan heb ik volgens haar een mani met eten. Pfft... je weet toch dat dat niet gezond is? als het aan haar ligt wordt mijn kind volgepropt met snoep.
    Mijn man had haar bij het bezoek even weggehaald omdat ze met de camera zat te spelen. na drie keer niet luisteren moest ze op de trap. En dan nog een weerwoord geven ook!(oma tegen man) maar manlief neemt dat niet zo zwaar. Ze vergalt zoveel, zoveel zelfs dat ik haar wel kon schoppen. (sorry!)

ik irriteer me rot.. maar weet gewoon dat er bijna geen plek meer is op de creche (wachtlijsten overal) heb me wel ingeschreven...

Een gesprek helpt niet.
    Soms voel ik me echt een zeikerd tegen mijn man. Die staat tussen twee vuren. Ze lijkt het gewoon niet te snappen.

Ook als ze hierkomt gaat ze overal direct mee bemoeien.
    Met het kraamfeest van onze vrienden kwam ze aan! (met familie) omdat ze het leuk vondt om erbij te zijn (ze had dit op de kalender zien staan)
    Pfft... en dan zegt ze: ,, ik heb maar niet gebeld, onverwacht langskomen is leuker''
    Ik was toen iets vergeten in de winkel en zij schreeuwde dat door de kamer hoe onhandig dat was om te vergeten! (stomme muts)
    Direct rent ze naar de kleine baby en direct had ze de mond los over alles.
    1. kleding wat ze aanhad.
    2. manier van liggen.
    en maar prutsen aan haar gezichtje en die grote handen in haar gezicht aaien. BAH!

Sorry voor het lange verhaal! maar ik moest het ff kwijt...

2. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    heel herkenbaar en heel vervelend!
    Maar er is er maar 1 die er wat aan kan doen.

JIJ!

toe meid, je moet er echt wat van gaan zeggen, je zult je alleen maar meer gaan irriteren.
    Jij bent de mama, dus jij bepaalt hoe je met je kids omgaat, hoe je ze opvoed etc.

Ik zou het haar toch zeggen!

Succes (en sterkte!)

3. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb erg medelijden met je. Wat een akeela. Buitenhouden die zooi, niet meer laten oppassen, heb je niet iemand anders die kan oppassen?

Ik kan gelukkig niet met je meepraten. Je schoonouders zijn niet alles, maar die van mij luisteren gelukkig wel naar wat we wel en niet willen, als ik jou verhaal lees, rijzen de haren op mijn lichaam.
    Jij bent de moeder en niet zij. Je moet haar gewoon de mond snoeren als ze weer begint.

Een assertiviteitscursus voor schoonmoeders te overwinnen :)

Groetjes en heeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte.

Monique76

4. tweemeisjes

Ja, moeten echt andere oppas regelen. Ze draaft echt door. Maar wil haar geen pijn doen. Ik ben niet op de mond gevallen en zeg haar ook wel direct wat ik wil. maar ze luistert niet.Ik wil de kindjes niet van d'r afpakken. maar dit kan gewoon niet langer!

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Nou, ik zou toch maar eens directer zijn.....dat is ze immers tegen jou ook... ;)

6. tweemeisjes

Ja, daar heb je helemaal gelijk in!
    We moeten in ieder geval weer praten met elkaar.
    Gadverdamme, was het maar gewoon gezellig. een topoma voor de kindjes, maar alles op haar manier.
    Wij als ouders staan gewoon te kijken wat ze doet! en als je dan iets zegt... nou dan heb je het allemaal gedaan..

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Pfff moeilijk zeg! Ik zou als eerste niet meer met haar in discussie gaan. Het is JOUW kind, niet dat van haar. Zij heeft helemaal niks te zeggen over de opvoeding/verzorging van jullie dochter. Ze kan altijd adviezen geven (op een normale manier) en anders lekker haar mond houden. Ik zou dit ook gewoon zo tegen haar zeggen, maar ja, ik ben misschien wat directer. Als ik in jouw schoenen had gestaan had ik mijn schoonmoeder gezegd dat ze zich aan mijn regels te houden heeft en anders lekker uit de buurt moet blijven. Ik zou haar zeker niet meer laten oppassen.

Nogmaals, dit is hoe ik erover denk en ik snap dat het heel moeilijk ligt maar je moet echt meer je grenzen trekken en deze duidelijk aangeven! Zij gaat er overheen omdat jij dat toestaat!

8. tweemeisjes

Bedankt voor je antwoord.
    ik ben ook ERG direct, en geef ook direct mijn grens aan. Maar dan zegt ze direct: ,, ja, en jij weet er niets van''
    Ook heeft ze goede kanten, en ik weet dat ze het niet zo bedoelt...
    Het gaat goedkomen... praten, praten en nog eens praten.. haha!
    Heerlijk om mijn hart te luchten!

9. tweemeisjes

Wij gaan op zoek naar een andere oppas. Gister was de druppel.
    ik dacht ik doe eens aardig en geef haar mijn jongste in de armen.
    Direct dacht ze ik ben de mama... toen ik zei dat ze aan het huilen was omdat ze de fles moest... zegt dat mens, nee ze heeft last van de buik omdat ze moet poepen. haha, ik zeg.. nee! ze moet de fles. Ze legt mijn dochter klaar ik pak de fles. en zegt: ze moet even rechtop om te boeren. Wat doet ze, legt ze haar schuin. kindje begon te spugen. Waarop ik zei: dat was niet rechtop. Waarop ze zei, ik weet wat ik doe. Ik heb mijn dochter gepakt en gezegd, ik doe het wel.
    Een uur later kreeg mijn dochter NA VERZOEK VAN ONS GEEN SNOEP MEER. een soort kaugom. heel stiekum achter mijn rug om in de mond duwen.
    Mijn man greep in met niet doen, dat willen we niet. ging ze in discussie. Wij maakten zo een stiekum kind wat het wel ging pakken als we het niet zagen. Ze had werkelijk genoeg gehad!
    Ze is al wat dikker vandaar dat het me dwars zit.Dit was de druppel, heb de kids gepakt en ben gegaan! haha.
    We gaan nu echt voor een andere oppas, dan komt ze maar 1x per maand voorbij hoor. de troela.. wat denkt ze wel niet! ik ben echt kwaad!

10. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Jeetje wat vervelend!
    Is ze zelf ook zo behandeld toen ze zelf nog jonge kinderen had!
    Anders kan ik me niet voorstellen dat iemand zo kan doen..
    Zij heeft haar tijd met opvoeding gehad met haar eigen kinderen toch!
    Dit is jullie kind en ze moet gewoon respecteren dat ze zich daar niet mee kan bemoeien..
    En kan ze dat niet verkroppen ja dan is dat haar probleem hoor dan maar afstand creeren anders ga je van haar probleem jouw probleem maken..
    Je heb goed gehandeld laat maar ff in dr eigen sop gaar koken!

Succes ermee

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik zou ook onzettend woedend zijn !

zat al vanaf je eerste bericht gedacht kindje pakken en wegwezen op die manier.. gelijk bij het ík hoef van oma lekker niet bij jou'

12. tweemeisjes

bedankt voor de antwoorden.
    Ik had al zo het gevoel dat het echt aan mij ligt. vrouwen zijn altijd een soort havikjes op de kinderen, en dat ben ik ook,
    toch sta ik er wel voor open om dingen te delen. Dus ook haar te laten genieten van de kleine meisjes. Maar op deze manier verpest ze het echt voor me. Terwijl ik niet de slechtste ben. Sommige andere vriendinnen hadden haar allang de deur gewezen. Maar zo ben ik nu eenmaal niet, toen ik het WEL heb gedaan heeft het me een aantal dagen goed dwars gezeten.
    Ze zegt gewoon dat ik niet luister, of dat ik NIET de baas ben over mijn kind. Een kind is geen bezit maar een individu, dus ze heeft wel enigzins input op de opvoeding.
    Het ging volgens haar om de macht, die ik volgens haar met alle plezier op haar kon botvieren.
    Nou niet dus. ik ben zo verdrietig. Het gekke, je weet altijd raad voor een ander in een topic of in het dagelijks leven. Maar nu ben ik gewoon echt even de weg kwijt. Het viel me op dat ik er slecht van eet. (ik kan al amper iets missen)
    Dit is niet de Joelle die ik ken, ik ben altijd vrolijk, optimistisch, en ook niet op mijn mondje gevallen. nu is het precies andersom. Ik wil gewoon normaal met haar praten, en iets vertellen over de kinderen zonder dat ze me verbeterd, of me de mond snoert.
    Als ik iets wil vertellen onderbreekt ze het verhaal met een rotopmerking of een scherpe mening, of ze weet het beter.
    Pfftt. sorry voor mijn geklaag hoor dames. Ik ben blij dat ik mijn verhaal kan doen.

Perfectie zal ik niet krijgen, vraag ik ook niet om.
    het enige wat ik wil is dat ze zich gewoon eens normaal opstelt!

x Joelle

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    groot gelijk dat je het niet langer pikt. je schoonmoeder heeft haar kans gehad met haar eigen kinderen en als ze vind dat haar zoon zijn meiden niet goed opvoed heeft ze zelf iets fout gedaan..........
    JOUW KINDEREN = JOUW REGELS en al zou de koningin zijn, ze heeft ze maar te respecteren !

Deel Deze Pagina