Advies gevraagd over inentingen verkouden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door san68, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Vanmiddag krijgt mijn zoontje de 4e dktp prik en de rest wat daarbij hoort. Het is al twee keer uitgesteld, maar nu twijfel ik een beetje. Hij was erg verkouden, maar het is nu bijna over. Zou het nu kunnen? Ik ben bang dat als ik het weer uitstel dat het dan weer iets anders is, zoals kiesjes of eczeem wat zo nu en dan erg opspeelt. Ervaringen?

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Bij de 2e set prikken (ook dktp) was onze kleine ook verkouden, niet heel erg, maar ze was wat snotterig.
    We zijn gewoon naar de dokter gegaan en hebben het gemeld. Hij heeft haar even onderzocht (keeltje gecheckt, was licht rood, maar niet erg) en koorts opgenomen (geen koorts). Vooral het feit dat ze geen koorts had was voor hem de reden gewoon de prikken te zetten. Ze is er misschien iets hangeriger van geweest dan de andere keren, maar of dat nu werkelijk aan de verkoudheid lag...

Koorts of niet... daar gaat het kennelijk om.
    Gewoon gaan lijkt mij, en even melden, dan kunnen ze ter plekke vast ook even koorts opnemen.
    En inderdaad, je wilt niet voor elk wissewasje een vaccinatie uitstellen, want het is altijd wat... net wat je zegt.

3. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Dankje. Goed idee, ik laat hem zo eerst grondig onderzoeken. Het is wel de wijkverpleegkundige die de prikjes zet, maar er zal toch ook wel een arts aanwezig zijn neem ik aan.

4. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn zoontje is zo vaak verkouden, als het niet zou kunnen kreeg hij nooit een prik! zo lang ze geen koorts hebben is het goed dacht ik

5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    En, San68?
    Is het een beetje meegevallen?

6. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    De prikjes zijn gezet, en het is meegevallen. Hij heeft gelukkig geen koorts gehad, is vandaag wel weer wat meer verkouden en zijn eczeem speelt weer op. Maar dat was te verwachten helaas. Maar ik heb het idee dat hij er de vorige keren zieker van was, dus we hebben het gelukkig weer gehad. Maar toen hij de spuitjes zag begon hij al te huilen zo zielig....

Deel Deze Pagina