kinderstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandra1975, 8 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    Hoi,
    Vanaf wanneer kan de kleine in een kinderstoel zitten?
    Wij hebben namelijk een bar en niet een kinderstoel gaat op die hoogte passen en we moeten dus een stoel gaan verhogen.
    We hebben de stoel van de ikea, zon witte met grijs en daar kan hij nu al aardig in zitten, nou ja hangen dan. Maar voor bij de bar is dit dus niets.
    Nick is nu 5 maanden.
    gr san

sorry zag de andere pas later.

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    De fysiotherapeute zij hier als je kind fatsoenlijk redelijk zelfstandig kan zitten.

3. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Romy past er nu al in, voor heel even dan en dat ligt er ook aan welke.

in de een valt ze om en in de ander blijft ze rechtop zitten dus heel raar...

je moet dat denkik gewoon uit proberen je ziet het vanzelf wel toch! als ze omvalt is het nog niet de tijd ervoor

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Er is wel een stoel die op de hoogte van een bar kan. Die hebben wij toevallig omdat wij een hoge tafel (bar) hebben. De stoel is van Bloom. Die stoel kun je trouwens in een ligstand, halfzitstand of een zitstand zetten, dus die kun je gebruiken vanaf 0 maanden.

Een stoel waar ze alleen rechtop kunnen zitten, moet je pas gebruiken als je kindje zelfstandig kan blijven zitten.

5. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Is die stoel van bloom niet ontzettend duur?

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Kinderstoel is idd eigenlijk pas vanaf dat ze zelf kunnen zitten. De bloom is wel redelijk aan de prijs ja. Wij hebben de brevi slex, die kan ook vrij hoog. Maar is ook een beetje in de prijsrange van de tripptrapp.

7. Heleena

Heleena Niet meer actief

Die stoel van Bloom is (in mijn ogen belachelijk) idd ontzettend duur. Bij Babydump hebben ze die vanaf 279 euro. Ik zou dus in jou geval toch nog even verder kijken. Misschien is het een idee op Marktplaats te kijken, dan zou je misschien wel voor een redelijke prijs die stoel van Bloom kunnen krijgen.

Succes, groetjes Neera

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Die is idd aan de prijs. Wij hadden hem voor 250. Maar ik vind het elke cent waard dus belachelijk duur is hij in mijn ogen niet. Maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.

9. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    we hebben eentej van ikea gehaald voor 15 euro. ik ga echt niet zo duur uitgeven aan een kindersteol

10. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Wij hebben een Chicco Polly en daar zit ze ongeveer vanaf een maand of 6 goed en stevig in, het fijne is dat deze riempjes heeft (zodat ze niet naar links of rechts glijd) en een verstelbare rugleuning heeft die je op het begin nog wat naar achter kan zetten zodat het ruggetje niet helemaal recht zit.

Echt goed zelf zitten in een stoel zonder extra steun oid kan ze sinds ongeveer 2 weekjes.

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben er 1 van bambino kruitvat

dice zit er vanaf 6 1/2 maand in

12. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    Hoi,
    Kunnen jullie, die de stoel van Bloom en brevi slex hebben voor mij eens een maat opnemen. Het gaat om de maat van de grond af tot zijn handjes (die die dan bv op tafel kan liggen, recht voor uit houden). Het moet vrij hoog zijn want ik heb al zitten denken aan een stoeltje voor bij ons op de barstoelen zelf maar dan is het nog veel te laag.
    Als het niet wil lukken met de hoogte van een kinderstoel gaan we er zelf een verhogen van bv triptrap. Is dan natuurlijk niet verantwoord volgens bepaalde normen maar zal stevig genoeg zijn als hij eens uit zijn dak mocht gaan.
    Ik hoor het graag van jullie.
    Bedankt alvast.
    gr sandra

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je hebt ook van die stoeltjes die je vast kan zetten over je stoelen, daar zit dan ook een verhoging al op zeg maar. Toevallig hadden ze dit in een restaurant waar we van de week waren. Alleen doordat het glad houd was, gleed ze wel wat onderuit. Maar het idee is op zich wel handig voor bij jullie denk ik. Maarja, waar vind je zoiets dan weer natuurlijk.

14. wannie

wannie Niet meer actief

Staat er bij babywalz niets? die hebben vaak toch wat apartere dingen :)

15. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Volgens mij kun je ook kinderstoelen zonder poten kopen. Dus alleen een zitvlak wat je dan op het zitvlak van je eetstoel plaatst. Handig als je een bar of bartafel hebt....Volgens mij gewoon bij prenatal

16. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
  17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb het even voor je gemeten :) Met de brevi is de hoogste stand de bovenkant van de zitting op zo'n 70/75 cm van de grond.

18. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    er zijn ook stoeltjes die je vasrzet op je tafelblad! Ook handig!

19. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
  20. sandra1975

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Noord holland
    Hoi,
    Bedankt voor alle tips en truuks. Heb zelf ook al zitten denken aan die stoeltjes voor op de barstoelen zelf maar dan nog zit het manneke tegen de onderkant te kijken.
    Voor ons is het blad tenopzichte van de stoelen ook iets te hoog maar goed te doen, dus voor nick nog zeker niet.
    En die moet dan dus ook verhoogd worden. De brevi slex gaat dan dus ook niet door en de bloom zal de enige zijn die in de buurt komt.
    We gaan volgende week eerst eens kijken bijeen paar baby zaken en dan meten en beslissen welke we het beste kunnen aanpassen.
    Misschien een idee voor baby merken die stoelen verkopen. MAAK ER EEN VOOR BIJ EEN BAR...................hahahahahaha
    Gr san

Deel Deze Pagina