Tweede maxi cosi of familyfix

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Feetjes, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Hallo allemaal,

Vanwege mijn reuma kan ik niet teveel/ te zwaar tillen. Nu twijfelen mijn vriend en ik over het volgende:

Wij hebben allebei een auto, en willen het kindje straks uiteraard in beide auto's mee gaan nemen. Nu twijfel ik of het handig is om voor in mijn auto een tweede maxi cosi aan te schaffen, zodat ik het stoeltje niet steeds vast hoef te zetten in mijn auto... Ik zou het kindje dan in de kinderwagen, draagzak, of door mijn vriend (als hij er is) naar de auto kunnen (laten) brengen.

Een andere optie is de aanschaf van een buggy waar een maxi op te klikken is, in combinatie met een familyfix, zodat ik het kindje (en de maxi) niet hoef te dragen en hem zo vast kan klikken in de auto.

Heeft iemand ervaring of ideeen?

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik vond de maxi cosi van een onderstel afhalen enorm zwaar en ik heb geen reuma! Dat lijkt me iig geen goed idee...
    Een 2e maxi cosi in de auto laten, zou dan kunnen....wordt wel erg koud. Cabrio/Familyfix is dan het handigst, hoef je ook niet te goochelen met de gordels!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik denk ook dat het overtillen nog zwaar wordt, zeker na een paar maanden als je kindje echt zwaarder wordt..

Wat ik hier soms deed (poosje rugpijn gehad) was de maxicosi in de auto zetten, en dan de kleine (bij 9 maand 10+ kg) ophalen. Dat zou je dan ook kunnen oplossen met een draagdoek.

En een kinderwagen zou je ook weer nodig hebben waar je bent, terwijl je die misschien niet altijd mee hoeft. Maar wel zelf in moet klappen en in de auto tillen.. Alleen weet in niet hoe je reuma+draagdoek werken.. Is wel beter dan los tillen denk ik..

4. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Vriendin van mij heeft reuma.
    Voor haar is een draagdoek niet echt geschikt, dat kan zij nauwelijks volhouden.
    De maxi cosi voor kleine stukjes dragen is voor haar wel te doen, voor jou wellicht ook wel.
    Je zal je kindje immers ook moeten gaan tillen straks; in en uit bed bijv.
    Dat is m.i. zwaarder dan de maxi cosi voor een klein stukje. Je kunt met bepaalde zaken wel rekening houden:
    MC niet van de grond tillen maar op tafel zetten en dan je kindje erin en eruit.
    Ik weet niet goed hoe de fam.fix werkt maar kan me voorstellen dat je hiermee minder lang bezig bent met het bevestigen van de gordel over de stoel heen. Dat zou dan wel geschikt zijn denk ik.

5. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Bedankt voor jullie reacties! Ik neem ze mee in de overweging ;).

Blijft een lastige keuze, haha.

Deel Deze Pagina